Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας Νύχτες Πρεμιέρας
aiff

Οι Τελευταίες Ημέρες της Ντίσκο

Η Σάρλοτ και η Άλις είναι παλιές (άσπονδες) φίλες, που μετά το Πανεπιστήμιο βρίσκονται δουλεύουν ως βοηθοί στον ίδιο εκδοτικό οίκο και αποφασίζουν να συγκατοικήσουν στο Μανχάταν. Τι κι αν οι γονείς τούς πληρώνουν ακόμη το ενοίκιο; Οι ίδιες δεν νιώθουν καμία τύψη να ξημεροβραδιάζονται στην πιο καυτή ντίσκο της εποχής και να μπλέκουν σε ένα ατέλειωτο ερωτικό γαϊτανάκι με δεκάδες επίδοξους μνηστήρες - αλλά μέχρι πότε θα μπορούν να συνεχίσουν έτσι;

Η Σάρλοτ και η Άλις είναι παλιές (άσπονδες) φίλες, που μετά το Πανεπιστήμιο βρίσκονται δουλεύουν ως βοηθοί στον ίδιο εκδοτικό οίκο και αποφασίζουν να συγκατοικήσουν στο Μανχάταν. Τι κι αν οι γονείς τούς πληρώνουν ακόμη το ενοίκιο; Οι ίδιες δεν νιώθουν καμία τύψη να ξημεροβραδιάζονται στην πιο καυτή ντίσκο της εποχής και να μπλέκουν σε ένα ατέλειωτο ερωτικό γαϊτανάκι με δεκάδες επίδοξους μνηστήρες - αλλά μέχρι πότε θα μπορούν να συνεχίσουν έτσι; Ανεξήγητα αγνοημένο στην εποχή του από κοινό και κριτικούς, το «Οι Τελευταίες Ημέρες της Ντίσκο» υπήρξε το μεγάλο στοίχημα και η μεγάλη εμπορική επιτυχία του Γουίτ Στίλμαν, που, ευτυχώς, περισσότερο από μία δεκαετία μετά αναγνωρίστηκε ως το χαμηλόφωνο meta αριστούργημα που όντως είναι. Το τέλος μιας εποχής και το ίδιο το τέλος της αθωότητας των νεανικών χρόνων αποτυπώνονται σε αυτό το φιλμ που παγιδεύει όχι μόνο το μομέντουμ μιας εμβληματικής περιόδου ή την ουσία μιας εντελώς παρερμηνευμένης στην κινηματογραφικής της απεικόνιση κουλτούρας, αλλά και τις λαμπρές ημέρες της Αμερικάνικης Ανεξαρτησίας, τότε που η Κλόε Σεβινί και ο Ρόμπερτ Σον Λέοναρντ ήταν τα πιο καυτά χαρτιά του αντεργκράουντ. H άλλη όψη του νομίσματος με το μπουγιόζικο, ψεύτικο «54» της ίδιας χρονιάς στη μία πλευρά, το «Οι Τελευταίες Ημέρες της Ντίσκο» ευτυχώς υπάρχει σαν χρονο-κάψουλα, για να μας θυμίζει ότι «η ντίσκο δεν θα πεθάνει ποτέ». Φ.Β.


the last days of disco / οι τελευταίες ημέρες... από NyxtesPremieras

Πρωτότυπος τίτλος: The Last Days of Disco

Σκηνοθεσία / Director: Whit Stillman

Σενάριο / Screenwriter: Whit Stillman

Φωτογραφία / DoP: John Thomas

Μουσική / Music: Mark Suozzo

Μοντάζ / Editor: Andrew Hafitz, Jay Pires

Ηθοποιοί / Principal Cast: Chloë Sevigny, Kate Beckinsale, Chris Eigeman, Mackenzie Astin, Robert Sean Leonard

ΗΠΑ / USA

1998

Εγχρωμο / Color

113'

Αγγλικά / English

* Προβάλλεται στις 22 Σεπτεμβρίου και στις 25 Σεπτεμβρίου



    Hμερομηνία δημοσίευσης: 2012-07-31 19:18:10



    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

    Ο Μετρ της Σοφιστικέ Κομεντί

    Ο Μετρ της Σοφιστικέ Κομεντί

    Εάν πάντα αναρωτιόσασταν για τις εκλεκτικές συγγένειες ανάμεσα στo έργο του Γούντι Αλεν και του Γουές Αντερσον, βλέποντας οποιαδήποτε ταινία του Γουίτ Στίλμαν θα νιώσετε πως βρήκατε τον χαμένο κρίκο που συνδέει τους δύο σκηνοθέτες.

    Δεσποινίδες Εν Συγχύσει

    Δεσποινίδες Εν Συγχύσει

    Ένα θανατηφόρο τρίο φοιτητριών προσπαθούν να αλλάξουν το κλίμα στην πρώην ανδροκρατούμενη πανεπιστημιακή εστία που συγκατοικούν - με αμφισβητούμενα αποτελέσματα.

    Metropolitan

    Metropolitan

    Ο Τομ είναι ένας τυπικός μεσοαστός απόφοιτος του Πρίνστον στα τέλη της δεκαετίας του '80, που παρασύρεται από την διακριτική γοητεία της ΥΜΜ του Μανχάταν (Υψηλή Μητροπολήτικη Μπουρζουαζία, όπως την ονομάζει ένα άλλο μέλος της εν λόγω κάστας). Συχνάζοντας σε χορούς ντεμπιτάντ με τους νέους, εντελώς μεγαλοαστούς, και φαν ακρώνυμων σαν το παραπάνω φίλους του, ο Τομ φιλοσοφεί με τον faux αέρα της αυθεντίας που του παρέχουν τα νιάτα του και τα χρήματα των γνωστών του.

    Barcelona

    Barcelona

    O Τεντ είναι ένας Αμερικάνος πωλητής που εργάζεται με μετάθεση στη Βαρκελώνη και βλέπει τη ζωή του να γίνεται άνω κάτω όταν τον επισκέπτεται απροσδόκητα ο κρετίνος ξάδερφός του Φρεντ. Οι Τεντ και Φρεντ (στους ρόλους οι θαμώνες του στιλμαντικού κόσμου, Τέιλορ Νίκολς και Κρις Αϊγκεμαν) συνδέονται μονάχα από την παρήχηση των ονομάτων τους και την υποφαινόμενη συγγένεια, καθώς ως χαρακτήρες δεν θα μπορούσαν να είναι πιο διαφορετικοί.