Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας Νύχτες Πρεμιέρας
aiff

The Source: Η Ιστορία Μιας Αίρεσης

Στις αρχές της δεκαετίας του '70, ένας μυστηριώδης άντρας με ομιχλώδες παρελθόν εμφανίζεται στο Λος Αντζελες και βάζει τα θεμέλια μιας θρησκευτικής αίρεσης που καταφέρνει να προσελκύσει πολυάριθμους Καλιφορνέζους νεολαίους, οι οποίοι προσπαθούν να βρουν στην συλλογική ζωή που προσφέρει το ανορθόδοξο αυτό κοινόβιο κάτι από την χαμένη χίπικη ουτοπία των 60s. Οπως συμβαίνει, ωστόσο, με τα περισσότερα περιστατικά αιρέσεων που έχει καταγράψει η μοντέρνα ιστορία, έτσι και η αληθινή περίπτωση του «The Source» ξεκινά ελπιδοφόρα και παίρνει σταδιακά ανησυχητική και σκοτεινή τροπή.

Στις αρχές της δεκαετίας του '70, ένας μυστηριώδης άντρας με ομιχλώδες παρελθόν εμφανίζεται στο Λος Αντζελες και βάζει τα θεμέλια μιας θρησκευτικής αίρεσης που καταφέρνει να προσελκύσει πολυάριθμους Καλιφορνέζους νεολαίους, οι οποίοι προσπαθούν να βρουν στην συλλογική ζωή που προσφέρει το ανορθόδοξο αυτό κοινόβιο κάτι από την χαμένη χίπικη ουτοπία των 60s. Οπως συμβαίνει, ωστόσο, με τα περισσότερα περιστατικά αιρέσεων που έχει καταγράψει η μοντέρνα ιστορία, έτσι και η αληθινή περίπτωση του «The Source» ξεκινά ελπιδοφόρα και παίρνει σταδιακά ανησυχητική και σκοτεινή τροπή. Το χρονικό της γέννησης, της εκστατικής συνέχειας και του δραματικού φινάλε αυτής της αίρεσης αποτυπώνεται συγκλονιστικά στην οθόνη από τις δυο σκηνοθέτιδες του φιλμ, οι οποίες μόνταραν την ταινία τους βάσει ενός εκπληκτικού αρχειακού υλικού και αφοπλιστικά ειλικρινών συνεντεύξεων με τα διασωθέντα μέλη της σέκτας, μετατρέποντας το «The Source» σε ένα από τα πιο αποκαλυπτικά ντοκουμέντα που έχουν γίνει ποτέ πάνω στο συγκεκριμένο θέμα. Λ.Κ.

Πρωτότυπος τίτλος: The Source

Σκηνοθεσία / Directors: Jodi Wille, Maria Demopoulos

Φωτογραφία / DoP: John Tanzer

Μουσική / Music: The Source Family

Μοντάζ / Editors: Claire Didier, Jen Harrington

Εμφανίζονται / Featuring: Father Yod, The Source Family

ΗΠΑ / USA 2012

Εγχρωμο / Color

105'

Αγγλικά / English

* Προβάλλεται στις 29 Σεπτεμβρίου


    Hμερομηνία δημοσίευσης: 2012-09-01 17:58:33



    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

    Woody Allen: A Documentary

    Woody Allen: A Documentary

    Στο ντοκιμαντέρ του Ρόμπερτ Γουάιντ, που εξετάζει βήμα-βήμα τη ζωή του Αλεν Κόνιγκσμπεργκ (όπως είναι το πραγματικό όνομα του Γούντι Αλεν) από το Μπρούκλιν της δεκαετίας του '30 και τις δουλειές του στη σταντ-απ κόμεντι μέχρι το πέρασμα στην κινηματογραφική καταξίωση και τα Οσκαρ του 'Νευρικού Εραστή' και του 'Μανχάταν', έχουμε την ευκαιρία να επισκεφθούμε ξανά τις καλύτερες στιγμές ενός αθεράπευτα αστείου γραφιά.

    Δωμάτιο 237

    Δωμάτιο 237

    Εάν ο Στάνλεϊ Κιούμπρικ θεωρείται μέχρι σήμερα ένας από τους πλέον ιδιόρρυθμους και τελειομανείς σκηνοθέτες όλων των εποχών, σίγουρα η διαπίστωση αυτή μπορεί να επεκταθεί και στους πολυάριθμους λάτρεις των ταινιών του. Ο Ρόντνεϊ Ασερ εξετάζει τις διαφορετικές ερμηνείες που έχουν αναπτυχθεί με την πάροδο του χρόνου από σινεφίλ και ακαδημαϊκούς γύρω από την αριστουργηματική 'Λάμψη': Γιατί το περιβόητο δωμάτιο του ξενοδοχείου Οβερλουκ έχει τον αριθμό 237; Ποιος είναι στ' αλήθεια ο Ντικ Χάλοραν; Και τι σχέση έχουν οι Ινδιάνοι με όλα αυτά;

    Αϊ Γουεϊγουέι: Πάντα Μαχητής

    Αϊ Γουεϊγουέι: Πάντα Μαχητής

    Το ντοκιμαντέρ-καταπέλτης ακολουθεί κατά πόδας τον Αϊ Γουεϊγουέι, τον μεγαλύτερο σύγχρονο Κινέζο καλλιτέχνη, στην πολυετή προσπάθειά του να ξεσκεπάσει τη βαρβαρότητα που κρύβεται κάτω από το δημοκρατικό πέπλο της κινεζικής εξουσίας. Ο άνθρωπος που είναι υπεύθυνος για το αρχιτεκτονικό θαύμα του ολυμπιακού σταδίου του Πεκίνου το 2008, γυρίζει την πλάτη στο ίδιο του το έργο και φωτογραφίζεται μπροστά του με υψωμένο το μεσαίο δάχτυλο, κατακεραυνώνοντας την υποκρισία των κινεζικών αρχών και αναλαμβάνοντας ακτιβιστική δράση σε ένα εντελώς εχθρικό περιβάλλον.

    Μαρίνα Αμπράμοβιτς: Η Καλλιτέχνις Είναι Εδώ

    Μαρίνα Αμπράμοβιτς: Η Καλλιτέχνις Είναι Εδώ

    Το ντοκιμαντέρ 'Μαρίνα Αμπράμοβιτς' εστιάζει στην έκθεση της εκκεντρικής περσόνας τον Μάιο του 2010 στο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης στη Νέα Υόρκη. Κεντρικός άξονας της έκθεσης ήταν η ίδια η Αμπράμοβιτς, η οποία για επτάμιση ώρες καθόταν ακίνητη σε μια καρέκλα κοιτάζοντας τους επισκέπτες, χωρίς να έχει το δικαίωμα να πιει, να φάει ή να πάει στην τουαλέτα. Επί ένα μήνα, 750 χιλιάδες άνθρωποι κάθισαν μπροστά της και χάθηκαν στο βλέμμα της 63χρονης 'γιαγιάς της περφόρμανς'.

    Η Βασίλισσα των Βερσαλλιών

    Η Βασίλισσα των Βερσαλλιών

    Καλώς ορίσατε σε ένα από τα μεγαλύτερα σπίτια της Αμερικής, φτιαγμένο καθ' εικόνα του παλατιού των Βερσαλλιών, που στα 90,000 τ.μ. του φιλοξενεί μία μόνο οικογένεια, την Τζάκι, τον Ντέιβιντ και τα 8 παιδιά τους. Η Τζάκι, πρώην Μις Φλόριντα, απολαμβάνει τη ζωή που μπορεί να της προσφέρει ο κατά 31 χρόνια μεγαλύτερος αλλά δισεκατομμυριούχος σύζυγός της, Ντέιβιντ Σίγκελ.