Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας Νύχτες Πρεμιέρας
aiff

ΜΙΚΡΗ ΑΝΑΤΟΜΙΑ ΤΗΣ ΕΙΚΟΝΑΣ / ΤΥΦΛΟ ΣΗΜΕΙΟ / ΛΑΤΡΕΙΑ / Η ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΤΟΥ ΜΠΩΝΤΟΥΑΡ / ΜΟΝΟΙ

ΜΙΚΡΗ ΑΝΑΤΟΜΙΑ ΤΗΣ ΕΙΚΟΝΑΣ-Το πιο πρόσφατο έργο του Σμολντέρ πιάνει την άκρη του νήματος από εκεί που την είχε αφήσει ο Βέλγος κινηματογραφι-ouis στο «Ταξίδι Γύρω Από Το Δωμάτιό Μου». Η ανατομία βρίσκεται για ακόμη μια φορά στο προσκήνιο του σμολντε-ρικού σύμπαντος το οποίο αυτή τη φορά στον πολύμορφο ιστό του ενσωματώνει απεικονίσεις κέρινων ομοιωμάτων που δημιούργησαν καλλιτέχνες στη Φλωρεντία στα τέλη του 18ου αιώνα. Γυρισμένο εξολοκλήρου στο Μουσείο Φυσι-Kns Ιστορίας του Πανεπιστημίου της Φλωρεντίας το «Petite Anatomie De L' Image» αποτελείται από διαφορετικά κεφάλαια, αφιερωμένα σε φιλοσοφικές και λογοτεχνικές θεωρίες.

ΤΥΦΛΟ ΣΗΜΕΙΟ- Στην γωνία μιας σχολικής αίθουσας βρίσκονται στοιβαγμένα ρούχα. Όταν η καθηγήτρια εισέρχεται, οι μαθητές ακολου-θώντας το εθιμοτυπικό, σηκώνονται απ' τα καθίσματά τους αλλά είναι όλοι γυμνοί. Η καθηγήτρια δεν πτοείται και ξεκινάει το μάθημα για τους νόμους της προοπτικής. Οι μαθητές όμως δεν συμμετέχουν και της ζητούν να μείνει και αυτήχωρίς ρούχα, ίση προς ίσους. Μια ευφυής φάρσα εμπνευσμένη από μυθιστόρημα του Βέλγου σουρεαλιστή Μαρσέλ Μαριέν το «Point De Fuite» εισάγει μια διαφορετική επαναστατική ματιά στη διδασκαλία ενώ ταυτόχρονα αποτελεί τη σπουδαιότερη έκφανση του σμολντερικού κατάμαυρου χιούμορ.

ΛΑΤΡΕΙΑ- Ενα δωμάτιο που αλλάζει συνεχώς διακόσμηση. Η κάμερα gjs επισκέπτης ενός άνδρα και μιας γυναίκας που συζητούν, δειπνούν και πίνουν το ποτό τους μπροστά ms. Η εκκωφαντική σιωπή σπάει μόνο όταν η γυναίκα αρχίζει να απαγγέλλει otfxous από ένα βιβλίο. Οι λέξεις της ηχογραφούνται αλλά είναι οι τελευταίε$ ins Ka0ojs ο κύκλο$ του aiparos έχει \iok\s αρχίσει. Ο νεαρός τερματίζει τη ζωή της και εξαπολύει την κα-νιβαλιστική του μανία στο άψυχο κουφάρι της. Εμπνευσμένο απ' την αληθινή ιστορία του Γιαπωνέζου Ισέι Σαγκάουα που το 1981 δολοφόνησε την Ολλανδή Ρενέ Χάρτεβελτ.

Η ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΤΟΥ ΜΠΩΝΤΟΥΑΡ- Αποσπάσματα απ' το «La Philosophie Dans Le Boudoir» του Μαρκήσιου Ντε Σαντ προσαρμόζονται εντός του φιλμ σε εντελώς διαφορετικές ιστορίες με την λεκτική διαστροφή του ανίερου συγγραφέα να παίρνει σάρκα και οστά επί της οθόνης. Το ανάθεμα στα θεία, η βλασφημία και το κάλεσμα προς την απόλυτη ηθική ελευθεριότητα μπορεί να πρωτοακούστηκαν upas αιώνες πριν μα προκαλούν ακόμη και σήμερα με την ίδια ένταση. Νεαρά κορίτσια, μεσήλικες γυναίκες και άνδρες, κλεισμένοι σε διαφορετικά δωμάτια συνιστούν την αντανάκλαση των ηρώων του Μαρκήσιου στο σήμερα. Η σαρκική απόλαυση, τα όργια, η ηδονή του γυμνού κορμιού και η σεξουαλική επαφή ως αυτοσκοπός της δημιουργίας υμνούνται στο πρωτότυπο κείμενο μέσω απλών λέξεων. Λέξεις που ο Σμολντέρ ενσωματώνει στα βλέμματα των πρωταγωνιστών του.

ΜΟΝΟΙ- Ενα προκλητικό και αιχμηρό ντοκιμαντέρ με σκληρές λήψεις από παιδιά που βρίσκονται έγκλειστα σε ένα ψυχιατρείο στο Βέλγιο. Ασπρόμαυρα κάδρα πλαισιώνουν αθώα παιδικά πρόσωπα που μοιάζουν να υποφέρουν από έναν αόρατο εχθρό. Ο φακός καταγράφει us ήρεμες στιγμές τους αλλά κυρίως ακολουθεί us μανιοκαταθλιπτικές εξάρσε^ rous όπου τα απεγνωσμένα βλέμματα και οι εν είδει εκκρεμούς κινήσεις του σώματός τους σοκάρουν ακόμη και τον υποψιασμένο θεατή. To «Seuls» είναι το χρονικό της απόλυτης μοναξιάς μιας ομά-6as παιδιών που με υπόκωφους ήχους συνδιαλέγονται με το άγνωστο και με αυτοκαταστροφικά χαμόγελα περιμένουν τη λύτρωση.

ΠΡΕΣΒΕΙΑ ΒΕΛΓΙΟΥ, WBI

 



    Hμερομηνία δημοσίευσης: 2010-09-07 12:02:41



    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ