24ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας "Νύχτες Πρεμιέρας"

Coatti

Πάμφτωχη, ασπρόμαυρη, γυρισμένη με το λιγοστό φιλμ που ο Τορνές βρήκε δεξιά κι αριστερά, αλλά πάνω απ’ όλα ανυπότακτη σε κάθε είδους κανόνες γραμμικής αφήγησης, η ταινία του Τορνέ φανερώνει θεαματικά τον κινηματογράφο που οραματίζεται ο δημιουργός της.

Ο Σταύρος και η Σαρλότ, δηλαδή ο ίδιος ο Τορνές και η σύντροφός του στη ζωή και στην τέχνη, Σαρλότ Βαν Γκέλντερ, περιπλανιούνται ως μετανάστες σε ένα δύσκολο παρόν, ιχνηλατώντας τον κόσμο γύρω τους μέσα από τις φιλίες, τα ταξίδια, τις πολιτικές αναζητήσεις.

Πάμφτωχη, ασπρόμαυρη, γυρισμένη με το λιγοστό φιλμ που ο Τορνές βρήκε δεξιά κι αριστερά, αλλά πάνω απ’ όλα ανυπότακτη σε κάθε είδους κανόνες γραμμικής αφήγησης, η ταινία του Τορνέ φανερώνει θεαματικά τον κινηματογράφο που οραματίζεται ο δημιουργός της: τον κινηματογράφο των εικόνων που θα αναδύονται από το πουθενά, θα επικοινωνούν ελεύθερα και θα μοιάζουν με μικρά θαύματα.

Μια σημαντική μερίδα της διεθνούς κριτικής (ανάμεσά τους και ο Γάλλος Λουί Σκορεκί που θα παρομοιάσει την ταινία με κομήτη) θα λατρέψει το «Κοάττι» και θα συνεχίσει να στηρίζει τον μοναχικό δρόμο του Τορνέ μέχρι τέλους. Κ.Σ.

Σκηνοθεσία / Director
Stavros Tornes

Σενάριο / Screenwriters
Stavros Tornes, Charlotte Van Gelder

Φωτογραφία / DoP
Ezio Bellani, Ricci Αlbanese

Μουσική / Music
Charlotte Van Gelder

Μοντάζ / Editors
Marcos Spinello, Stavros Tornes Charlotte Van Gelder

Ηθοποιοί / Principal Cast
Stavros Tornes, Charlotte Van Gelder
Pierre Luigi Abner, Pipo Caponera Fabrizio Carbone, Roberto de Angelis

Ιταλία / Italy
1977
Ασπρόμαυρο, Εγχρωμο / B&W, Color
16 mm
76'
Ιταλικά / Italian


    Hμερομηνία δημοσίευσης: 2014-09-10 12:30:00



      ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

      Σταύρος Τορνές: Ενας φτωχός και μόνος καουμπόι

      Σταύρος Τορνές: Ενας φτωχός και μόνος καουμπόι

      Θηραϊκός Όρθρος

      Θηραϊκός Όρθρος

      Ένα επαναστατικό ντοκιμαντέρ που ανατρέπει την ασφυκτική αισθητική της εποχής.

      Αντίο Ανατολή

      Αντίο Ανατολή

      Kάπου ανάμεσα στο ντοκιμαντέρ και στο ποιητικό δοκίμιο, το φιλμ είναι ένας καρπός της αγάπης του Τορνέ για τους πολιτισμούς της Ανατολής και της Αφρικής, της αγωνίας του για τις ματαιωμένες επαναστάσεις, της παθιασμένης έντασης με την οποία ο σκηνοθέτης επιστρατεύει το σινεμά για να έρθει πιο κοντά με τους Άλλους.

      Εξωπραγματικό

      Εξωπραγματικό

      Η τελευταία ταινία του Τορνέ στην Ιταλία φέρει έναν τίτλο που ταιριάζει γάντι ως χαρακτηρισμός στον σκηνοθέτη εν γένει και στην ικανότητά του να ξεκινά από το ντοκιμαντέρ για να απογειωθεί στην καθαρή μαγεία.

      Μπαλαμός

      Μπαλαμός

      Μια ταινία-σοκ από κάθε άποψη, ξεκινώντας από το αδιανόητα χαμηλό κόστος της και καταλήγοντας στην εμπειρία που κομίζουν οι εικόνες της.