Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας Νύχτες Πρεμιέρας
aiff

Ένας Ερωδιός για τη Γερμανία

Πρόκειται για το κύκνειο άσμα του σκηνοθέτη και ίσως για την πιο αυτοβιογραφική του ταινία, καθώς ο Τορνές εδώ διατυπώνει μια μελαγχολική απορία για την αξία μιας δημιουργίας χωρίς συμβιβασμούς.

Ο εκδότης Λουκάς τυπώνει μόνο ποιητικές συλλογές και καθώς δεν τα βγάζει πέρα οικονομικά, πουλά βαλσαμωμένα πουλιά. Τον πλαισιώνουν ο ρομαντικός βοηθός του, Μάριος, και η απλή αλλά αποφασιστική Νίνα, ενώ γύρω τους κινούνται ποιητές, ορνιθολόγοι, και βαλσαμωτές, μπαινοβγαίνοντας μεταξύ πραγματικότητας και ονείρου.

Η τελευταία ταινία του Τορνέ είναι και η πιο «κανονική» του, όπως παραδεχόταν και ο ίδιος, τουλάχιστον όσον αφορά την ύπαρξη συγκεκριμένων χαρακτήρων και καταστάσεων.

Αν και τίποτα δεν μπορεί ποτέ να είναι «συγκεκριμένο» και αυστηρά περιορισμένο στις ταινίες του Τορνέ. Μπορεί όλα εδώ να ξεκινούν από σύγχρονες και αναγνωρίσιμες εικόνες, όμως και πάλι το ραβδί του Ελληνα δημιουργού τα μεταμορφώνει και τα απογειώνει.

Πρόκειται για το κύκνειο άσμα του σκηνοθέτη και ίσως για την πιο αυτοβιογραφική του ταινία, καθώς ο Τορνές εδώ διατυπώνει μια μελαγχολική απορία για την αξία μιας δημιουργίας χωρίς συμβιβασμούς.

Αξίζει να τονιστεί η παρουσία του Σταύρου Τσιώλη, δημιουργού των πιο προσωπικών και υπέροχων κωμωδιών στην ιστορία του ελληνικού σινεμά, στον πρωταγωνιστικό ρόλο. Κ.Σ.

Σκηνοθεσία / Director
Stavros Tornes

Σενάριο / Screenwriters
Stavros Tornes, Charlotte Van Gelder

Φωτογραφία / DoP
Stamatis Giannoulis

Μουσική / Music
Manos Hadjidakis

Μοντάζ / Editor
Giorgos Triandafyllou 

Ηθοποιοί / Principal Cast
Stavros Tsiolis, Marios Karamanis
Myrna Tsapa, Anna Wich
Takis Dimitrakopoulos Padraiq O'Maolain

Ελλάδα / Greece
1987
Εγχρωμο / Color
35mm
90'
Ελληνικά / Greek



    Hμερομηνία δημοσίευσης: 2014-09-10 12:30:00



    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

    Σταύρος Τορνές: Ενας φτωχός και μόνος καουμπόι

    Σταύρος Τορνές: Ενας φτωχός και μόνος καουμπόι

    Θηραϊκός Όρθρος

    Θηραϊκός Όρθρος

    Ένα επαναστατικό ντοκιμαντέρ που ανατρέπει την ασφυκτική αισθητική της εποχής.

    Αντίο Ανατολή

    Αντίο Ανατολή

    Kάπου ανάμεσα στο ντοκιμαντέρ και στο ποιητικό δοκίμιο, το φιλμ είναι ένας καρπός της αγάπης του Τορνέ για τους πολιτισμούς της Ανατολής και της Αφρικής, της αγωνίας του για τις ματαιωμένες επαναστάσεις, της παθιασμένης έντασης με την οποία ο σκηνοθέτης επιστρατεύει το σινεμά για να έρθει πιο κοντά με τους Άλλους.

    Εξωπραγματικό

    Εξωπραγματικό

    Η τελευταία ταινία του Τορνέ στην Ιταλία φέρει έναν τίτλο που ταιριάζει γάντι ως χαρακτηρισμός στον σκηνοθέτη εν γένει και στην ικανότητά του να ξεκινά από το ντοκιμαντέρ για να απογειωθεί στην καθαρή μαγεία.

    Coatti

    Coatti

    Πάμφτωχη, ασπρόμαυρη, γυρισμένη με το λιγοστό φιλμ που ο Τορνές βρήκε δεξιά κι αριστερά, αλλά πάνω απ’ όλα ανυπότακτη σε κάθε είδους κανόνες γραμμικής αφήγησης, η ταινία του Τορνέ φανερώνει θεαματικά τον κινηματογράφο που οραματίζεται ο δημιουργός της.

    Μπαλαμός

    Μπαλαμός

    Μια ταινία-σοκ από κάθε άποψη, ξεκινώντας από το αδιανόητα χαμηλό κόστος της και καταλήγοντας στην εμπειρία που κομίζουν οι εικόνες της.