24ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας "Νύχτες Πρεμιέρας"

Καρκαλού

«Είναι ένα φιλμ πάνω στον θάνατο; Και αυτό, αλλά και ένα φιλμ πάνω στη δημιουργικότητα, παιγμένη σαν τελευταίο χαρτί. Μια φορά παίρνοντας φόρμα η δημιουργικότητα πεθαίνει, όχι γιατί δεν έχει τίποτα άλλο να πει, αλλά εντελώς ξαφνικά, έτσι, σαν έκπληξη, ίσως όπως ο ίδιος ο θάνατος. Ναι, το χαρτί Καρκαλού μπλοφάρει. Αλλά με την αληθοφάνεια ανακτά την τρέλα και τον ιδεαλισμό»

Ένας ηλικιωμένος βρίσκεται στο ταξί που οδηγεί ένας νεαρός. Στο πορτμπαγκάζ βρίσκεται ένα φέρετρο. Το ταξίμετρο γράφει και οι δύο άντρες ταξιδεύουν. Ο νέος οδηγεί τον γέρο, αλλά για πού; Ποια η σχέση των δύο ηρώων, ποιος ο σκοπός της;

Ο Τορνές ξανοίγεται πάλι στους σκληρούς χωματόδρομους, τους άγονους λόφους και τις μαγικές παράγκες στο πουθενά, όχι για να ψάξει την απάντηση, αλλά για να τη βρει και να την ανατρέψει το επόμενο δευτερόλεπτο.

Τι είναι η «Καρκαλού»; Ο ίδιος ο Τορνές θα αναρωτηθεί: «Είναι ένα φιλμ πάνω στον θάνατο; Και αυτό, αλλά και ένα φιλμ πάνω στη δημιουργικότητα, παιγμένη σαν τελευταίο χαρτί. Μια φορά παίρνοντας φόρμα η δημιουργικότητα πεθαίνει, όχι γιατί δεν έχει τίποτα άλλο να πει, αλλά εντελώς ξαφνικά, έτσι, σαν έκπληξη, ίσως όπως ο ίδιος ο θάνατος. Ναι, το χαρτί Καρκαλού μπλοφάρει. Αλλά με την αληθοφάνεια ανακτά την τρέλα και τον ιδεαλισμό». Κ.Σ.

Σκηνοθεσία / Director
Stavros Tornes

Σενάριο / Screenwriters
Stavros Tornes, Charlotte Van Gelder

Φωτογραφία / DoP
Stamatis Giannoulis

Μουσική / Music
Charlotte Van Gelder

Μοντάζ / Editor
Despoina Danai Maroulakou

Ηθοποιοί / Principal Cast
Stelios Anastasiadis, Ismini Kariotaki
Marios Karamanis, Yannis Iliopoulos
Leon Maniatis, Vassilis Loules

Ελλάδα / Greece
1984
Εγχρωμο / Color
35mm
83'
Ελληνικά / Greek


    Hμερομηνία δημοσίευσης: 2014-09-10 12:30:00



      ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

      Σταύρος Τορνές: Ενας φτωχός και μόνος καουμπόι

      Σταύρος Τορνές: Ενας φτωχός και μόνος καουμπόι

      Θηραϊκός Όρθρος

      Θηραϊκός Όρθρος

      Ένα επαναστατικό ντοκιμαντέρ που ανατρέπει την ασφυκτική αισθητική της εποχής.

      Αντίο Ανατολή

      Αντίο Ανατολή

      Kάπου ανάμεσα στο ντοκιμαντέρ και στο ποιητικό δοκίμιο, το φιλμ είναι ένας καρπός της αγάπης του Τορνέ για τους πολιτισμούς της Ανατολής και της Αφρικής, της αγωνίας του για τις ματαιωμένες επαναστάσεις, της παθιασμένης έντασης με την οποία ο σκηνοθέτης επιστρατεύει το σινεμά για να έρθει πιο κοντά με τους Άλλους.

      Εξωπραγματικό

      Εξωπραγματικό

      Η τελευταία ταινία του Τορνέ στην Ιταλία φέρει έναν τίτλο που ταιριάζει γάντι ως χαρακτηρισμός στον σκηνοθέτη εν γένει και στην ικανότητά του να ξεκινά από το ντοκιμαντέρ για να απογειωθεί στην καθαρή μαγεία.

      Coatti

      Coatti

      Πάμφτωχη, ασπρόμαυρη, γυρισμένη με το λιγοστό φιλμ που ο Τορνές βρήκε δεξιά κι αριστερά, αλλά πάνω απ’ όλα ανυπότακτη σε κάθε είδους κανόνες γραμμικής αφήγησης, η ταινία του Τορνέ φανερώνει θεαματικά τον κινηματογράφο που οραματίζεται ο δημιουργός της.

      Μπαλαμός

      Μπαλαμός

      Μια ταινία-σοκ από κάθε άποψη, ξεκινώντας από το αδιανόητα χαμηλό κόστος της και καταλήγοντας στην εμπειρία που κομίζουν οι εικόνες της.