24ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας "Νύχτες Πρεμιέρας"

Θηραϊκός Όρθρος

Ένα επαναστατικό ντοκιμαντέρ που ανατρέπει την ασφυκτική αισθητική της εποχής.

Η εκλεκτική συγγένεια ανάμεσα στον Σταύρο Τορνέ και στον Κώστα Σφήκα θα οδηγήσει σε μια απόφαση πιο ριζοσπαστική απ’ όσο μπορεί κανείς να φανταστεί σήμερα: να συν-δημιουργήσουν ένα ντοκιμαντέρ για τη Σαντορίνη που, για πρώτη φορά, θα ξεφεύγει από το νησιώτικο φολκλόρ και την τουριστική φωτογένεια των ωραίων ηλιοβασιλεμάτων.

Με την κάμερα στον ώμο, οι Τορνές και Σφήκας «βρωμίζουν» την εικόνα και υπονομεύουν το κυνήγι της πατενταρισμένης ομορφιάς. Ένα επαναστατικό ντοκιμαντέρ που ανατρέπει την ασφυκτική αισθητική της εποχής. Κ.Σ.

Σκηνοθεσία / Directors
Stavros Tornes, Kostas Sfikas

Σενάριο /Screenwriters
Stavros Tornes, Kostas Sfikas

Φωτογραφία / DoP
Giorgos Panousopoulos

Ελλάδα / Greece
1967
Ασπρόμαυρο / B&W
35mm
20'
Αγγλικά / English

 


    Hμερομηνία δημοσίευσης: 2014-09-10 12:30:00



      ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

      Σταύρος Τορνές: Ενας φτωχός και μόνος καουμπόι

      Σταύρος Τορνές: Ενας φτωχός και μόνος καουμπόι

      Αντίο Ανατολή

      Αντίο Ανατολή

      Kάπου ανάμεσα στο ντοκιμαντέρ και στο ποιητικό δοκίμιο, το φιλμ είναι ένας καρπός της αγάπης του Τορνέ για τους πολιτισμούς της Ανατολής και της Αφρικής, της αγωνίας του για τις ματαιωμένες επαναστάσεις, της παθιασμένης έντασης με την οποία ο σκηνοθέτης επιστρατεύει το σινεμά για να έρθει πιο κοντά με τους Άλλους.

      Εξωπραγματικό

      Εξωπραγματικό

      Η τελευταία ταινία του Τορνέ στην Ιταλία φέρει έναν τίτλο που ταιριάζει γάντι ως χαρακτηρισμός στον σκηνοθέτη εν γένει και στην ικανότητά του να ξεκινά από το ντοκιμαντέρ για να απογειωθεί στην καθαρή μαγεία.

      Coatti

      Coatti

      Πάμφτωχη, ασπρόμαυρη, γυρισμένη με το λιγοστό φιλμ που ο Τορνές βρήκε δεξιά κι αριστερά, αλλά πάνω απ’ όλα ανυπότακτη σε κάθε είδους κανόνες γραμμικής αφήγησης, η ταινία του Τορνέ φανερώνει θεαματικά τον κινηματογράφο που οραματίζεται ο δημιουργός της.

      Μπαλαμός

      Μπαλαμός

      Μια ταινία-σοκ από κάθε άποψη, ξεκινώντας από το αδιανόητα χαμηλό κόστος της και καταλήγοντας στην εμπειρία που κομίζουν οι εικόνες της.