Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας Νύχτες Πρεμιέρας
aiff

Μια Γυναίκα Δαιμονισμένη

Λογοκριμένο σε πολλές χώρες, το φιλμ μετατράπηκε σταδιακά σε μια από τις πιο διαβόητες cult ταινίες της δεκαετίας του ’80, ενώ η σαγηνευτική Ατζανί παραδίδει μια από τις καλύτερες και πιο θαρραλέες γυναικείες ερμηνείες όλων των εποχών, που δικαίως βραβεύτηκε στο Φεστιβάλ Καννών και στα Σεζάρ.

Ύστερα από την προσωπική εμπειρία ενός πικρού χωρισμού, ο Ζουλάφσκι αποφάσισε να ζωντανέψει με αδυσώπητη ένταση στην οθόνη την ιστορία μιας γυναίκας (Ιζαμπέλ Ατζανί) η οποία εγκαταλείπει τον σύζυγό της (Σαμ Νιλ) και τον εραστή της για χάρη ενός μυστηριώδους πλάσματος που μοιάζει να τροφοδοτείται από τις καταπιεσμένες επιθυμίες της.

Οι ενέργειές της πυροδοτούν μια σειρά βίαιων συγκρούσεων, αιματηρών φονικών, ακραίων συμπεριφορών και ανεξήγητων μεταμορφώσεων, με φόντο το Τείχος του Βερολίνου.

Σκηνικό διόλου τυχαίο, καθώς ο Ζουλάφσκι δίνει κυριολεκτικά σάρκα και οστά στους εσωτερικούς δαίμονες της ηρωίδας του, τοποθετώντας το χρονικό ενός διαλυμένου γάμου στην καρδιά μιας διχασμένης πόλης και καμουφλάροντας ένα οικογενειακό δράμα και μια πολιτική μεταφορά σε μια σχεδόν σουρεαλιστική ταινία φρίκης.

Λογοκριμένο σε πολλές χώρες, το φιλμ μετατράπηκε σταδιακά σε μια από τις πιο διαβόητες cult ταινίες της δεκαετίας του ’80, ενώ η σαγηνευτική Ατζανί παραδίδει μια από τις καλύτερες και πιο θαρραλέες γυναικείες ερμηνείες όλων των εποχών, που δικαίως βραβεύτηκε στο Φεστιβάλ Καννών και στα Σεζάρ. Θ.Π.


possession / μια γυναίκα δαιμονισμένη - trailer by NyxtesPremieras

Πρωτότυπος τίτλος / Original title
Possession

Σκηνοθεσία / Director
Andrzej Zulawski

Σενάριο / Screenwriters
Andrzej Zulawski, Frederic Tuten

Φωτογραφία / DoP
Bruno Nuytten, Andrzej J. Jaroszewicz

Μουσική / Music
Andrzej Korzynski

Μοντάζ / Editors
Marie-Sophie Dubus, Suzanne Lang-Willar

Ηθοποιοί / Principal Cast
Isabelle Adjani, Sam Neill
Margit Carstensen, Heinz Bennent Johanna Hofer, Carl Duering

Γαλλία, Δ. Γερμανία / France, West Germany
1981
Εγχρωμο / Color
35mm
123'
Αγγλικά / English



    Hμερομηνία δημοσίευσης: 2014-09-10 12:30:00



    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

    Αντρέι Ζουλάφσκι: In Extremis

    Αντρέι Ζουλάφσκι: In Extremis

    Το Τρίτο Μέρος της Νύχτας

    Το Τρίτο Μέρος της Νύχτας

    Ένας άνδρας γίνεται μάρτυρας της δολοφονίας της συζύγου και του γιου του από Γερμανούς στρατιώτες και διαφεύγει την τελευταία στιγμή. Οταν θα προσπαθήσει να εμπλακεί στην Αντίσταση, θα βρεθεί ξανά κυνηγημένος και θα αναζητήσει καταφύγιο στο σπίτι μιας εγκύου που μοιάζει εκπληκτικά στη νεκρή γυναίκα του.

    Ο Διάβολος

    Ο Διάβολος

    Στη δεύτερη μόλις ταινία του, ο Ζουλάφσκι καταργεί ξανά τα όρια μεταξύ ακόμα και των πιο ασύμβατων κινηματογραφικών ειδών, παντρεύοντας βλάσφημα το ιστορικό δράμα με την ταινία φρίκης για να δημιουργήσει μια μεγαλειώδη γκραν γκινιόλ όπερα, ένα υπερθέαμα χορογραφημένης βίας και πολιτικής αλληγορίας που σαρδόνια διαπότιζε τον διαμελισμό της Πολωνίας του 18ου αιώνα με απόηχους από τις αναταραχές του Μάη του ’68.

    Σημασία Έχει ν'Αγαπάς

    Σημασία Έχει ν'Αγαπάς

    Μια από τις πιο επώδυνα ρομαντικές ταινίες των ’70s, με ένα σπαρακτικό σάουντρακ του Ζορζ Ντελρί και τη Ρόμι Σνάιντερ στην πιο συγκλονιστική ερμηνεία της καριέρας της.

    Στον Ασημένιο Πλανήτη

    Στον Ασημένιο Πλανήτη

    Βασισμένος στην «Τριλογία του Φεγγαριού» του συγγραφέα θείου του, Γέρζι Ζουλάφσκι, ο Αντρέι Ζουλάφσκι θα ξεκινήσει το 1976 τη δημιουργία ενός λαβυρινθώδους αλληγορικού έπους που ταλαντεύεται ευρηματικά ανάμεσα στη φιλοσοφική επιστημονική φαντασία του Αντρέι Ταρκόφσκι και στη σουρεαλιστική εικονογραφία του Αλεχάντρο Γιοντορόφσκι.