Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας Νύχτες Πρεμιέρας

Το Τρίτο Μέρος της Νύχτας

Ένας άνδρας γίνεται μάρτυρας της δολοφονίας της συζύγου και του γιου του από Γερμανούς στρατιώτες και διαφεύγει την τελευταία στιγμή. Οταν θα προσπαθήσει να εμπλακεί στην Αντίσταση, θα βρεθεί ξανά κυνηγημένος και θα αναζητήσει καταφύγιο στο σπίτι μιας εγκύου που μοιάζει εκπληκτικά στη νεκρή γυναίκα του.

Ένας άνδρας γίνεται μάρτυρας της δολοφονίας της συζύγου και του γιου του από Γερμανούς στρατιώτες και διαφεύγει την τελευταία στιγμή. Οταν θα προσπαθήσει να εμπλακεί στην Αντίσταση, θα βρεθεί ξανά κυνηγημένος και θα αναζητήσει καταφύγιο στο σπίτι μιας εγκύου που μοιάζει εκπληκτικά στη νεκρή γυναίκα του.

Η συμμετοχή του σε μια σειρά παράξενων ιατρικών πειραμάτων και η πάλη με τις ενοχές για τον χαμό της οικογένειάς του θα σταθούν αφετηρία για την καταβύθισή του σε έναν εφιαλτικό κόσμο παραισθήσεων.

Βασισμένος στις εμπειρίες του πατέρα του κατά τη διάρκεια της ναζιστικής κατοχής στην Πολωνία, ο οποίος τάιζε εθελοντικά με το αίμα του ψείρες προκειμένου οι Γερμανοί να δημιουργήσουν εμβόλιο κατά του τύφου, ο Ζουλάφσκι πραγματοποιεί ένα πυρετικό, ελλειπτικό ντεμπούτο, μεταμορφώνοντας μία άγνωστη, και σχεδόν σουρεαλιστική, πτυχή του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου σε υπαρξιακή ταινία τρόμου.

Με την κάμερα να επιδίδεται σε ιλιγγιώδεις στροβιλισμούς, ο Πολωνός σκηνοθέτης περιγράφει σαν βιβλική Αποκάλυψη έναν κόσμο στο χείλος της καταστροφής και συνάμα εξαπολύει μια συντριπτική επίθεση στον κινηματογραφικό ακαδημαϊσμό. Θ.Π.

Πρωτότυπος τίτλος / Original title
The Third Part of Night

Σκηνοθεσία / Director
Andrzej Zulawski

Σενάριο / Screenwriters
Andrzej Zulawski, Miroslaw Zulawski

Φωτογραφία / DoP
Witold Sobocinski

Μουσική / Music
Andrzej Korzynski

Μοντάζ / Editor
Halina Prugar – Ketling

Ηθοποιοί / Principal Cast
Malgorzata Braunek Leszek Teleszynski Jan Nowicki, Jerzy Golinski
Michal Grudzinski, Alicja Jackiewicz

Πολωνία / Poland
1971
Εγχρωμο / Color
35mm
106'
Πολωνικά / Polish



    Hμερομηνία δημοσίευσης: 2014-09-10 12:30:00



    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

    Αντρέι Ζουλάφσκι: In Extremis

    Αντρέι Ζουλάφσκι: In Extremis

    Ο Διάβολος

    Ο Διάβολος

    Στη δεύτερη μόλις ταινία του, ο Ζουλάφσκι καταργεί ξανά τα όρια μεταξύ ακόμα και των πιο ασύμβατων κινηματογραφικών ειδών, παντρεύοντας βλάσφημα το ιστορικό δράμα με την ταινία φρίκης για να δημιουργήσει μια μεγαλειώδη γκραν γκινιόλ όπερα, ένα υπερθέαμα χορογραφημένης βίας και πολιτικής αλληγορίας που σαρδόνια διαπότιζε τον διαμελισμό της Πολωνίας του 18ου αιώνα με απόηχους από τις αναταραχές του Μάη του ’68.

    Σημασία Έχει ν'Αγαπάς

    Σημασία Έχει ν'Αγαπάς

    Μια από τις πιο επώδυνα ρομαντικές ταινίες των ’70s, με ένα σπαρακτικό σάουντρακ του Ζορζ Ντελρί και τη Ρόμι Σνάιντερ στην πιο συγκλονιστική ερμηνεία της καριέρας της.

    Μια Γυναίκα Δαιμονισμένη

    Μια Γυναίκα Δαιμονισμένη

    Λογοκριμένο σε πολλές χώρες, το φιλμ μετατράπηκε σταδιακά σε μια από τις πιο διαβόητες cult ταινίες της δεκαετίας του ’80, ενώ η σαγηνευτική Ατζανί παραδίδει μια από τις καλύτερες και πιο θαρραλέες γυναικείες ερμηνείες όλων των εποχών, που δικαίως βραβεύτηκε στο Φεστιβάλ Καννών και στα Σεζάρ.

    Στον Ασημένιο Πλανήτη

    Στον Ασημένιο Πλανήτη

    Βασισμένος στην «Τριλογία του Φεγγαριού» του συγγραφέα θείου του, Γέρζι Ζουλάφσκι, ο Αντρέι Ζουλάφσκι θα ξεκινήσει το 1976 τη δημιουργία ενός λαβυρινθώδους αλληγορικού έπους που ταλαντεύεται ευρηματικά ανάμεσα στη φιλοσοφική επιστημονική φαντασία του Αντρέι Ταρκόφσκι και στη σουρεαλιστική εικονογραφία του Αλεχάντρο Γιοντορόφσκι.