22ο ΔΙΕΘΝΕΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ

AIFF.GR

Στο «Red Hulk» το Μεγάλο Βραβείο του Διαγωνιστικού Τμήματος Ελληνικών Μικρού Μήκους Ταινιών

Το «Red Hulk» της Ασημίνας Προέδρου ήταν η μεγάλη νικήτρια ταινία του ελληνικού διαγωνιστικού τμήματος μικρού μήκους του 19ου Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας Νύχτες Πρεμιέρας.

Το «Red Hulk» της Ασημίνας Προέδρου ήταν η μεγάλη νικήτρια ταινία του ελληνικού διαγωνιστικού τμήματος μικρού μήκους του 19ου Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας Νύχτες Πρεμιέρας, αφού κέρδισε το Πρώτο Βραβείο Καλύτερης Ταινίας και το χρηματικό έπαθλο των 2.000 ευρώ που το συνοδεύει, «για την καίρια και διεισδυτική απεικόνιση των ψυχολογικών διαδρομών, μεταπτώσεων και αδιεξόδων του κεντρικού ήρωα, ως ενός ανθρώπου χωρίς ιδιότητες, που οδηγείται σε μια από τις πιο σκοτεινές επιλογές της νεοελληνικής απόγνωσης». Η ταινία βραβεύθηκε πριν από λίγες μέρες και στο Φεστιβάλ της Δράμας, με τον Χρυσό Διόνυσο.

Στην ταινία, κεντρικός χαρακτήρας είναι ο Γιώργος, ο οποίος ψάχνει στη ζωή του κάποιο νόημα. Γεμίζει το κενό ως «Red Hulk», όπως είναι γνωστός στο σύνδεσμο οπαδών της ομάδας του. Η εμπλοκή του σ' ένα επεισόδιο ρατσιστικής βίας θα φέρει μπροστά του νέα αδιέξοδα και επιλογές.

Απαντώντας σε προτροπή της περσινής κριτικής επιτροπής για αύξηση των βραβείων ούτως ώστε να ανταποκριθεί στο μεγάλο αριθμό ταινιών του τμήματος (73 ταινίες από πάνω από 200 συμμετοχές), το Φεστιβάλ δημιούργησε δύο ακόμη Βραβεία Καλύτερης Ταινίας: το δεύτερο Βραβείο απονεμήθηκε στην ταινία «Στο Κατώφλι», για «τη μινιμαλιστική της δύναμη, την ελλειπτικά ρεαλιστική αποτύπωση της αθέατης ελληνικής επαρχίας και για τη δύναμη της κεντρικής ηρωίδας στην υπόγεια διαδρομή της προς την αυτονομία», και το τρίτο Βραβείο στην ταινία «Νικολέτα» της Σόνια Λίζα Κέντερμαν, «για την επιτυχημένη σύζευξη της κλασικής γραφής με το συναίσθημα, αφηγούμενη μια σκληρή ιστορία ενηλίκων μέσα από τα μάτια ενός παιδιού».

Το Βραβείο Σκηνοθεσίας κέρδισε η ταινία «Dead End» της Τώνιας Μισιαλή, την οποία η κριτική επιτροπή επαίνεσε για «τον ιδιαίτερα επιτυχημένο, ακριβή και διακριτικό τρόπο με τον οποίο ισορροπεί ανάμεσα στην κωμωδία και την τραγωδία ενός ζευγαριού τρίτης ηλικίας που αντιμετωπίζει τους φόβους του τέλους».

Οι Ζήσης Κοκκινίδης και Ίωνας Παπασπύρου τιμήθηκαν για το σενάριό τους για την ταινία «Δεν Είμαι Τώρα Εδώ», μια ταινία «που ακολουθεί τις διαδρομές του εγώ στις σύγχρονες μεταμφιέσεις του και αναγάγει σε τέχνη το προσωπικό και το τυχαίο, περιγράφοντας την αγωνία ενός ανθρώπου που προσπαθεί να σταματήσει το χρόνο».

Τέλος, η κριτική επιτροπή πήρε την πρωτοβουλία να απονείμει τρεις ειδικές μνείες, στις ταινίες «Lea» του Κωνσταντίνου Αντωνόπουλου, «Dust» του Θανάση Τσιμπίνη και «Boil» της Ήρας Ντίκα, «για την τόλμη να αναζητήσουν και να δοκιμάσουν διαφορετικούς τρόπους για ν' αφηγηθούν ολοκληρωμένα τις ιστορίες τους».

Χαρακτηρίζοντας την συζήτησή τους για τα βραβεία ως «ευφορικά εξαντλητική» και αφότου επιχειρηματολόγησε για τουλάχιστον 15 ταινίες από την φετινή παραγωγή, η κριτική επιτροπή σημείωσε ότι διαπίστωσαν ότι «οι νέοι Έλληνες σκηνοθέτες βρίσκουν την έμπνευση, το κουράγιο και το πάθος ενάντια στις δυσκολίες της εποχής για να κάνουν ταινίες που στην συντριπτική τους πλειοψηφία είναι ανεξάρτητες παραγωγές: ταινίες που χαρακτηρίζονται από μια εκρηκτική πολυμορφία, τόσο στη θεματολογία όσο και στο ύφος τους.» Υπογράμμισαν, τέλος, ότι η φετινή χρονιά χαρακτηρίζεται από την έκρηξη των γυναικείων υπογραφών, «κάτι που ελπίζουμε να μεταφερθεί και στο πεδίο των μεγάλου μήκους ταινιών».

Η κριτική επιτροπή αποτελούνταν από τους Θάνο Αναστόπουλο, την Αλεξάνδρα Μπουσίου, τον Παναγιώτη Ευαγγελίδη, την Κατερίνα Φιλιώτου και τη Λήδα Γαλανού.

Διαβάστε εδώ την συνέντευξη της Ασημίνας Προέδρου