Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας Νύχτες Πρεμιέρας
aiff

Εξωπραγματικό

Η τελευταία ταινία του Τορνέ στην Ιταλία φέρει έναν τίτλο που ταιριάζει γάντι ως χαρακτηρισμός στον σκηνοθέτη εν γένει και στην ικανότητά του να ξεκινά από το ντοκιμαντέρ για να απογειωθεί στην καθαρή μαγεία.

Η τελευταία ταινία του Τορνέ στην Ιταλία φέρει έναν τίτλο που ταιριάζει γάντι ως χαρακτηρισμός στον σκηνοθέτη εν γένει και στην ικανότητά του να ξεκινά από το ντοκιμαντέρ για να απογειωθεί στην καθαρή μαγεία. 

Ένα καΐκι που ανεβαίνει ένα ποτάμι, μια φωτιά στην καρδιά της πόλης, ένας άνθρωπος που περιπλανιέται στις ηφαιστειογενείς πλαγιές της Αίτνας, είναι μερικά από τα στοιχεία που συνθέτουν το «Εξωπραγματικό».

Μια «θρηνητική ταινία», σύμφωνα με τον δημιουργό, που ζητά από τον θεατή να την αφουγκραστεί αισθητικά και συναισθηματικά. Κ.Σ.

Σκηνοθεσία / Director
Stavros Tornes

Σενάριο / Screenwriters
Stavros Tornes, Charlotte Van Gelder

Φωτογραφία / DoP
Stavros Tornes

Ιταλία / Italy
1979
Εγχρωμο / Color
16 mm
40'
Ιταλικά / Italian



    Hμερομηνία δημοσίευσης: 2014-09-10 12:30:00



    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

    Σταύρος Τορνές: Ενας φτωχός και μόνος καουμπόι

    Σταύρος Τορνές: Ενας φτωχός και μόνος καουμπόι

    Θηραϊκός Όρθρος

    Θηραϊκός Όρθρος

    Ένα επαναστατικό ντοκιμαντέρ που ανατρέπει την ασφυκτική αισθητική της εποχής.

    Αντίο Ανατολή

    Αντίο Ανατολή

    Kάπου ανάμεσα στο ντοκιμαντέρ και στο ποιητικό δοκίμιο, το φιλμ είναι ένας καρπός της αγάπης του Τορνέ για τους πολιτισμούς της Ανατολής και της Αφρικής, της αγωνίας του για τις ματαιωμένες επαναστάσεις, της παθιασμένης έντασης με την οποία ο σκηνοθέτης επιστρατεύει το σινεμά για να έρθει πιο κοντά με τους Άλλους.

    Coatti

    Coatti

    Πάμφτωχη, ασπρόμαυρη, γυρισμένη με το λιγοστό φιλμ που ο Τορνές βρήκε δεξιά κι αριστερά, αλλά πάνω απ’ όλα ανυπότακτη σε κάθε είδους κανόνες γραμμικής αφήγησης, η ταινία του Τορνέ φανερώνει θεαματικά τον κινηματογράφο που οραματίζεται ο δημιουργός της.

    Μπαλαμός

    Μπαλαμός

    Μια ταινία-σοκ από κάθε άποψη, ξεκινώντας από το αδιανόητα χαμηλό κόστος της και καταλήγοντας στην εμπειρία που κομίζουν οι εικόνες της.