Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας Νύχτες Πρεμιέρας
aiff

ΟΛΙΚΗ ΕΠΑΝΑΦΟΡΑ / TOTAL RECALL

Άρνι και Στόουν ευθυγραμμίζονται σε τροχιά απόλυτης κινηματογραφικής καταξίωσης, στην φουτουριστική sci-fi εξτραβαγκάντζα του Βερχόφεν που εκτόξευσε τις χολιγουντιανές μετοχές όλων τους στον Άρη. Εκεί που υποτίθεται πηγαίνει ο ήρωας διακοπές εικονικής πραγματικότητας, για να βρεθεί τελικά μπλεγμένος σε ένα ανελέητο ανθρωποκυνηγητό γεμάτο διαπλανητικούς μυστικούς πράκτορες, γυναίκες-δηλητήριο και προλετάριους μεταλλαγμένους, στο οποίο τίποτα δεν είναι αυτό που φαίνεται. Όσκαρ οπτικών εφέ και άλλες δύο υποψηφιότητες (ήχου και ηχητικών εφέ) σε ένα πρωτοκλασάτο δείγμα 90s χολιγουντιανού υπερθεάματος. Την ταινία επέλεξε και προλογίζει ο Νίκος Ξυδάκης.


ΗΠΑ, ΜΕΞΙΚΟ | 1990 | ΕΓΧΡΩΜΟ | DCP | 113' | ΑΓΓΛΙΚΑ 

Ένας εργάτης σε λατομείο έλκεται μυστηριωδώς από τον πλανήτη Άρη, μέχρι να αποδειχθεί ότι στην πραγματικότητα είναι όντως διαπλανητικός μυστικός πράκτορας, που του έχουν εμφυτευθεί μνήμες μιας άλλης ζωής.

Η πρώτη ταινία που εγκατέστησε τον «governator» στην κορυφή της action ηρωικής πυραμίδας. Ο Βερχόφεν κατακτά την ακμή της blockbuster δυνατότητάς του, με ένα διάβασμα στον Φίλιπ Ντικ που προλέγει την μεσσιανική μανία μετέπειτα sci-fi κόσμων («Μάτριξ»), αλλά καταφέρνει και δίπλα στην θεματική φαντασία να ικανοποιεί το μεγάλο κοινό με ένα είδος δράσης που μπορεί να φανεί «ξεπερασμένο», αλλά είναι και πρωτοπόρο για το είδος. Αίσιο, ανοιχτόχρωμο, πλακατζίδικο μα και ευφυές, επαίρεται και μια bitch blonde Σάρον Στόουν, πριν τον μνημειώδη κρότο του «Βασικού Ενστίκτου», μόλις δύο χρόνια αργότερα. Η.Δ.

ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Paul Verhoeven
ΣΕΝΑΡΙΟ: Ronald Shusett, Dan O'Bannon, Gary Goldman
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: Jost Vacano
ΜΟΥΣΙΚΗ: Jerry Goldsmith
ΜΟΝΤΑΖ: Frank J. Urioste, Carlos Puente
​ΗΘΟΠΟΙΟΙ: Arnold Schwarzenegger, Rachel Ticotin, Sharon Stone, Ronny Cox, Michael Ironside

ΠΟΛ ΒΕΡΧΟΦΕΝ
Ολλανδός σκηνοθέτης, γεννημένος το 1938. Έχει σπουδάσει Μαθηματικά και Φυσική στο Λάιντεν, όμως από νωρίς τον κέρδισε ο κινηματογράφος. Διακρίνεται για την προκλητικότητα της ματιάς του, που ειδικά στην αμερικανική του περίοδο (1985-2000) άλλαξε δραστικά την αισθητική του mainstream σινεμά.

ΦΙΛΜΟΓΡΑΦΙΑ (ΕΠΙΛΕΓΜΕΝΗ)
2016 Elle
2006 Black Book
2000 Hollow Man
1997 Starship Troopers
1992 Basic Instinct
1990 Total Recall
1987 RoboCop
1983 De Vierde Man
1973 Turkish Delight



        ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Carte Blanche στο Περιοδικό ΒΑΒΕΛ