Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας Νύχτες Πρεμιέρας
aiff
 

Ερόικα / Eroica

20/9/18, 20:00, Άστορ
22/9/18, 21:00, Odeon Όπερα 2

Ο αδικοχαμένος Αντρέι Μουνκ, στην σπουδαιότερη στιγμή της καριέρας του, επιστρέφει στην Πολωνία του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου για να παραδώσει ένα αιχμηρό και διαχρονικό σχόλιο πάνω στις έννοιες του ηρωισμού και του πατριωτισμού. Tο φιλμ ξεκινά με την ιστορία ενός νεαρού τυχοδιώκτη που εμπλέκεται σε μια στρατιωτική επιχείρηση της πολωνικής αντίστασης με κωμικοτραγικά αποτελέσματα ενώ, στο δεύτερο μέρος, μας μεταφέρει σε ένα ναζιστικό στρατόπεδο συγκέντρωσης όπου ένας στρατιώτης αποτυγχάνει να αποδράσει την ίδια ώρα που οι συγκρατούμενοί του πιστεύουν ότι τα κατάφερε.

ΠΟΛΩΝΙΑ | 1958 | ΑΣΠΡΟΜΑΥΡΟ | DCP | 87' | ΠΟΛΩΝΙΚΑ, ΓΕΡΜΑΝΙΚΑ

Ο αδικοχαμένος Αντρέι Μουνκ, στην σπουδαιότερη στιγμή της καριέρας του, δανείζεται τον τίτλο της 3ης Συμφωνίας του Μπετόβεν και επιστρέφει στην Πολωνία του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου για να παραδώσει ένα αιχμηρό και διαχρονικό σχόλιο πάνω στις έννοιες του ηρωισμού, του πατριωτισμού και των εθνικών μύθων.

Χωρισμένο σε δύο ενότητες, το φιλμ ξεκινά με την ιστορία ενός οπορτουνιστή μαυραγορίτη που εμπλέκεται απρόθυμα σε μια στρατιωτική επιχείρηση της πολωνικής αντίστασης ενώ, το δεύτερο μέρος, μας μεταφέρει σε ένα γερμανικό στρατόπεδο με Πολωνούς αιχμαλώτους πολέμου, στο οποίο κυκλοφορεί έντονα η φήμη ότι ένας από τους στρατιώτες κατάφερε να αποδράσει. Η παρατεταμένη απουσία του υποτιθέμενου φυγά ενισχύει την συγκεκριμένη πεποίθηση μεταξύ των κρατουμένων και ταυτόχρονα συντηρεί το υψηλό τους φρόνημα αλλά τελικά, η αλήθεια απέχει παρασάγγας από το ηρωικό αφήγημα που ενστερνίζονται. Κ.Θ.

ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Andrzej Munk
ΣΕΝΑΡΙΟ: Jerzy Stefan Stawinski
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: Jerzy Wójcik
ΜΟΥΣΙΚΗ: Jan Krenz
ΜΟΝΤΑΖ: Miroslawa Garlicka, Jadwiga Zajicek
ΗΘΟΠΟΙΟΙ: Edward Dziewonski, Barbara Polomska, Ignacy Machowski, Leon Niemczyk, Kazimierz Opalinski, Zofia Czerwinska

ANDRJEI MUNK
Πολωνός σκηνοθέτης/σεναριογράφος, ένας από τους πιο επιδραστικούς καλλιτέχνες της μετασταλινικής Πολωνίας. Το Man on the Tracks και το Eroica θεωρούνται ορόσημα της δεκαετίας του ‘50, ενώ το Passenger είναι το ανολοκλήρωτο αριστούργημά του – επιστρέφοντας από τα γυρίσματά του ο Μουνκ σκοτώθηκε σε αυτοκινητικό δυστύχημα.

ΦΙΛΜΟΓΡΑΦΙΑ (ΕΠΙΛΕΓΜΕΝΗ)
1963 Passenger
1960 Bad Luck
1958 Eroica
1957 Man on the Tracks 



    Hμερομηνία δημοσίευσης: 2018-09-09 19:13:18