Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας Νύχτες Πρεμιέρας
aiff

Νύχτες Πρεμιέρας 2016: Οι «Αισθηματίες» του Νίκου Τριανταφυλλίδη σε μία καθολικά προσβάσιμη προβολή

Στο πλαίσιο της συνεργασίας του 22ου Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας «ΝΥΧΤΕΣ ΠΡΕΜΙΕΡΑΣ» με την Κίνηση Καλλιτεχνών με Αναπηρία θα πραγματοποιηθεί για δεύτερη συνεχή χρονιά μια καθολικά προσβάσιμη για όλους τους ανθρώπους κινηματογραφική προβολή.

Η βραβευμένη ταινία του Νίκου Τριανταφυλλίδη «Οι Αισθηματίες» θα προβληθεί με ακουστική περιγραφή [AD: Audio Description] για ανθρώπους με προβλήματα όρασης και με υπότιτλους για κωφούς και βαρήκοους [SDH - Subtitles for the Deaf or hard of Hearing], την Κυριακή 02/10/2016 και ώρα 18:00 στην ΤΑΙΝΙΟΘΗΚΗ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ – ΛΑΪΣ (Ιερά οδός 48 & Μεγάλου Αλεξάνδρου 134-136, Αθήνα).

“Οι «αισθηματίες» είναι πλάσματα του προηγούμενου αιώνα, τα οποία προσπαθούν μάταια να επιβιώσουν στο σύγχρονο καιρό μας” μας λέει ο αείμνηστος σκηνοθέτης Νίκος Τριανταφυλλίδης. Η ταινία, που πραγματοποίησε την παγκόσμια πρεμιέρα της στο 36ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Μόσχας, είναι ένα νοσταλγικό νέο-νουάρ φιλμ, με ιδιαίτερη μουσική που αποτίει φόρο τιμής σ' ένα αυθεντικό cult σινεμά.

“Ο ερωτάς είναι σαν την ιλαρά. Σου αφήνει σημάδια αλλά περνάει”

Στους Αισθηματίες ένας μεσήλικας αστός, υπεράνω πάσης υποψίας, με το παρατσούκλι ο “Δάσκαλος” (Τάκης Μόσχος) ζει απομονωμένος στην παραθαλάσσια έπαυλη του μαζί με την έφηβη κόρη του (Ηλιάνα Μαυρομάτη). Μόνο που, στην πραγματικότητα, είναι ένας αρχαιοκάπηλος τοκογλύφος που διακινεί τα κλοπιμαία του μέσα σε νεκροφόρες που διασχίζουν την Αθήνα. Τις βρωμοδουλειές του τις έχουν αναλάβει δύο νεαροί: o Eρμής (Δημήτρης Λάλος) και ο Γιάννης (Χάρης Φραγκούλης). Έκαστος διαπράττει από ένα μοιραίο λάθος. Ο μεν Ερμής ερωτεύεται την έφηβη κόρη του Δασκάλου, ο δε Γιάννης παθιάζεται με μία πόρνη (Ευτυχία Γιακουμή). Αμφότεροι, ως Αισθηματίες, πρέπει να βγουν από την μέση… Οι «Αισθηματίες» θέτουν οι ίδιοι τα όρια τους, γνωρίζοντας εξαρχής τους κινδύνους που ελλοχεύουν. Η ιστορία επαναλαμβάνεται καθώς το μότο που κυριαρχεί και κινεί τα νήματα είναι απλό, αλλά και αμείλικτο: γιατί όπως γράφει ο σκηνοθέτης “Το πρώτο πράγμα που έκανε ο Θεός είναι η αγάπη. Έπειτα ήρθε το αίμα και η δίψα για το αίμα.”

Ο Νίκος Τριανταφυλλίδης σπούδασε κοινωνιολογία στο Πάντειο Πανεπιστήμιο και κινηματογράφο στο London International Film School. Το 1993, η πρώτη του μικρού μήκους ταινία «Τα σκυλιά γλείφουν την καρδιά μου», ένα ασπρόμαυρο φιλμ στο οποίο πρωταγωνιστούσε ο Blaine L. Reininger από το μουσικό συγκρότημα Tuxedomoon, κέρδισε το πρώτο βραβείο στo Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους.

Μετά από ένα ρεύμα ταινιών όπως το «Ράδιο Μόσχα» (1995), το «Παλτό» (1996) και το «Μαύρο Γάλα» (1999), ο Τριανταφυλλίδης σκηνοθέτησε το θρυλικό ντοκιμαντέρ «I Put A Spell On Me» (2001) για τον Screamin Jay Hawkins με τη βοήθεια του Jim Jarmusch. Έχει δουλέψει μεταξύ άλλων ως ραδιοφωνικός παραγωγός, δημοσιογράφος, λογιστής, DJ, music promoter και ιδιοκτήτης συναυλιακού χώρου. Μετά από αρκετά χρόνια αποχής, επέστρεψε στον κινηματογράφο με την ταινία «Οι Αισθηματίες», η οποία έμελλε να είναι και το κύκνειο άσμα του.

Tο "Μαύρο Γάλα" του (1999) ήταν απο τις πρώτες κινημ/φικές ταινίες που η Κίνηση Καλλιτεχνών με Αναπηρία-Movement of artists with disabilities έφερε στη μεγάλη οθόνη σε προσβάσιμη μορφή, με υπότιτλους για Κωφούς/ές (SDH). Ο Νικόλας είχε παραχωρήσει με χαρά στην Κίνηση μας την ταινία του, για να τη συμπεριλάβουμε στις βραδιές συνεκπαίδευσης ΣΑΒΒΑΤΟΒΡΑΔΑ ΜΕ ΝΟΗΜΑ / SATURDAY NIGHTS FULL OF MEANING που πραγματοποιήθηκαν στο Θέατρο Κωφών Ελλάδος - Greek Deaf Theater και συμμετείχε και ο ίδιος σε μια εκ βαθέων συζήτηση μετά την προβολή της:

AD: Θανάσης Παπαντωνόπουλος. SDH: Εμμανουέλα Πατηνιωτάκη.

Σας περιμένουμε όλες και όλους, με ελεύθερη είσοδο, για μια καθολικά προσβάσιμη κινηματογραφική εμπειρία.

- - - - - - -

ΤΑΙΝΙΟΘΗΚΗ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ: Ιερά Οδός 48 & Μεγ. Αλεξάνδρου 134–136. Τηλ.: 210 3612046

Ο χώρος είναι φιλικός και προσβάσιμος για Άτομα με Αναπηρία [ΑμεΑ] / Εμποδιζόμενα Άτομα.
Η παρουσίαση της ταινίας θα υποστηριχθεί από διερμηνεία στην Ελληνική Νοηματική Γλώσσα και χειλανάγνωση.
Χώρος υγιεινής για όλους/όλες | Χώρος στάθμευσης οχημάτων Ατόμων με Αναπηρία [ΑμεΑ]

Το πρόγραμμα θα διατίθεται σε μορφή Braille και μεγαλογράμματης γραμματοσειράς και σε κώδικα QR.
Οι (σινεφίλ) σκύλοι οδηγοί τυφλών είναι ευπρόσδεκτοι με τους χειριστές/τριες τους.



    Hμερομηνία δημοσίευσης: 2016-10-01 17:47:36



    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

    50 χρόνια «ΝΟΝΟΣ ΙΙ»: Οι Νύχτες Πρεμιέρας γιορτάζουν τη σπουδαία επέτειο με 4Κ κόπια που επιμελήθηκε ο ίδιος ο Κόπολα

    50 χρόνια «ΝΟΝΟΣ ΙΙ»: Οι Νύχτες Πρεμιέρας γιορτάζουν τη σπουδαία επέτειο με 4Κ κόπια που επιμελήθηκε ο ίδιος ο Κόπολα

    Τιμημένο με Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας, Σκηνοθεσίας, Β' Αντρικού Ρόλου (Ρόμπερτ Ντε Νίρο), Διασκευασμένου Σεναρίου, Μουσικής και Καλλιτεχνικής Διεύθυνσης, το μνημειώδες έπος του Φράνσις Φορντ Κόπολα συμπληρώνει φέτος 50 χρόνια. Το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας Νύχτες Πρεμιέρας γιορτάζει τη σημαντική επέτειο με ψηφιακά αποκατεστημένη κόπια που επιμελήθηκε ο ίδιος ο σκηνοθέτης, σε μια μοναδική προβολή-γεγονός που δεν πρέπει με τίποτα να χάσετε.

    «Ο Μάγειρας, ο Κλέφτης, η Γυναίκα του και ο Εραστής της»: Οι Νύχτες Πρεμιέρας προβάλλουν το αριστούργημα-σοκ του Πίτερ Γκρίναγουεϊ χωρίς περικοπές

    «Ο Μάγειρας, ο Κλέφτης, η Γυναίκα του και ο Εραστής της»: Οι Νύχτες Πρεμιέρας προβάλλουν το αριστούργημα-σοκ του Πίτερ Γκρίναγουεϊ χωρίς περικοπές

    Θεωρήθηκε ανήθικο, σκανδαλώδες, σοκαριστικό. Σε αρκετές χώρες συνάντησε προβλήματα με τη λογοκρισία και στην Αμερική προβλήθηκε με τον χαρακτηρισμό 'Αυστηρώς Ακατάλληλο'. Τριάντα πέντε χρόνια μετά τη θυελλώδη κυκλοφορία της, οι ΝΥΧΤΕΣ ΠΡΕΜΙΕΡΑΣ προβάλλουν την αριστουργηματική ταινία του Πίτερ Γκρίναγουεϊ στην πλήρη της εκδοχή και χωρίς περικοπές, για μία και μοναδική προβολή, το Σάββατο 30 Μαρτίου, στην αίθουσα CINOBO ΟΠΕΡΑ 1.

    Οι Νύχτες Πρεμιέρας παρουσιάζουν το ολοκαίνουργιο, 30th Anniversary Restoration της «Συνέντευξης με έναν Βρυκόλακα» σε αποκλειστική προβολή

    Οι Νύχτες Πρεμιέρας παρουσιάζουν το ολοκαίνουργιο, 30th Anniversary Restoration της «Συνέντευξης με έναν Βρυκόλακα» σε αποκλειστική προβολή

    Ταυτόχρονα με την επανέκδοσή της στις αίθουσες του εξωτερικού, το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας Νύχτες Πρεμιέρας σας προσκαλεί να δείτε σε αποκλειστική προβολή τη ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΕΝΑΝ ΒΡΥΚΟΛΑΚΑ του Νιλ Τζόρνταν, για πρώτη φορά στη χώρα μας με την ολοκαίνουργια ψηφιακή κόπια που έγινε για τον εορτασμό των 30 χρόνων από την πρώτη κυκλοφορία της. Το Σάββατο 24 Φεβρουαρίου, στην αίθουσα Cinobo ΟΠΕΡΑ 1.

    Οι Νύχτες Πρεμιέρας προβάλλουν τη θρυλική «Απειλή» του Τζον Κάρπεντερ σε 4Κ ψηφιακή αποκατάσταση

    Οι Νύχτες Πρεμιέρας προβάλλουν τη θρυλική «Απειλή» του Τζον Κάρπεντερ σε 4Κ ψηφιακή αποκατάσταση

    Τo Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας Νύχτες Πρεμιέρας παρουσιάζει μια από τις καλύτερες ταινίες φαντασίας όλων των εποχών όπως δεν την έχετε (ξανα)δει: για πρώτη φορά στην Ελλάδα σε πρόσφατη 4Κ ψηφιακή κόπια που επιμελήθηκε ο ίδιος ο σκηνοθέτης, με αφορμή την επέτειο 40 ετών από την πρώτη κυκλοφορία της, η 'Απειλή' του Τζον Κάρπεντερ προβάλλεται τα μεσάνυχτα του Σαββάτου 10 Φεβρουαρίου, στην αίθουσα Cinobo ΟΠΕΡΑ.

    Οι Νύχτες Πρεμιέρας σας προσκαλούν να διαλευκάνετε το «Έγκλημα στο Γκόσφορντ Παρκ»

    Οι Νύχτες Πρεμιέρας σας προσκαλούν να διαλευκάνετε το «Έγκλημα στο Γκόσφορντ Παρκ»

    Τo Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας Νύχτες Πρεμιέρας συνεχίζει τα σαββατιάτικα κινηματογραφικά ραντεβού του στην αίθουσα Cinobo ΟΠΕΡΑ με μια από τις καλύτερες ταινίες του σπουδαίου Ρόμπερτ Όλτμαν και ολόκληρης της δεκαετίας των 00ς: βραβευμένο με Όσκαρ Πρωτότυπου Σεναρίου, και υποψήφιο για 6 ακόμα χρυσά αγαλματίδια, το 'Έγκλημα στο Γκόσφορντ Παρκ φιλοξενείται για μία και μοναδική προβολή με ψηφιακά αποκατεστημένη κόπια, το ερχόμενο Σάββατο 3 Φεβρουαρίου.

    Οι Νύχτες Πρεμιέρας στα Όσκαρ!

    Οι Νύχτες Πρεμιέρας στα Όσκαρ!

    And the Oscar goes to... Νύχτες Πρεμιέρας! Εννιά ταινίες που προβλήθηκαν στις πρόσφατες Νύχτες Πρεμιέρας διεκδικούν 27 Όσκαρ στην 96η Τελετή Απονομής της Αμερικανικής Ακαδημίας Κινηματογράφου.