Ο Σον Μπέικερ, η «Ava» και ένα σκοτεινό παραμύθι: Πρώτοι τίτλοι των Νυχτών Πρεμιέρας!
Ο Σεπτέμβρης έφτασε! Οι Νύχτες Πρεμιέρας ετοιμάζονται πυρετωδώς για την 23η διοργάνωση και σας προσφέρουμε μία πρώτη γεύση από τις ξεχωριστές προβολές που θα αποτελούν μέρος του φετινού προγράμματος!
Το 'Mobile Homes' έρχεται κατευθείαν από την Quinzaine του Φεστιβάλ Καννών με πρωταγωνίστρια της Imogen Poots καθώς περιπλανιέται από μοτέλ σε μοτέλ μαζί με τον εραστή της και τον 8χρονο γιο της, αναζητώντας μόνιμη κατοικία σε ένα δεινό οικονομικό τοπίο. Μια αληθινή ταινία για την εποχή μας και άξιος συνεχιστής ιστοριών σαν του «American Honey», το «Mobile Homes» δίνει στην Imogen Poots (του «Green Room» και του «Need for Speed») τον ζουμερό δραματικό ρόλο που άξιζε.
Στην Ιταλία είναι λίγοι όσοι δεν γνωρίζουν την ιστορία του Τζιουζέπε Ντι Ματέο. Ηταν 1993, όταν στα 12 του χρόνια, το μικρό αγόρι απήχθη από τη Μαφία με σκοπό να εμποδιστεί ο πατέρας του να καταδώσει μέλη του οργανωμένου εγκλήματος. Ο Τζιοβάνι Μπρούσκα, που διέταξε την απαγωγή του, καταδικάστηκε σε ποινή ισόβιας φυλάκισης μαζί με δύο ακόμη αφεντικά της Μαφίας.
Αν οι σκηνοθέτες του «Salvo» είχαν αποφασίσει να μεταφέρουν την ιστορία αυτής της απαγωγής στο σινεμά, θα ήταν ήδη ένα κερδισμένο στοίχημα, ειδικά για όσους θυμούνται τον τρόπο με τον οποίο χειρίστηκαν ανθρώπινες ιστορίες με φόντο το οργανωμένο έγκλημα στο «Salvo» του 2014 που τους χάρισε το πρώτο βραβείο στην Εβδομάδα Κριτικής του Φεστιβάλ Καννών.
H επιθυμία τους όμως ήταν να κάνουν την ιστορία του Τζιουζέπε να μοιάζει περισσότερο με ένα παραμύθι - εφιαλτικό, μεν, αλλά παραμύθι - που θα λειτουργούσε ταυτόχρονα σαν μια ιστορία που μοιάζει να έρχεται από τους αιώνες με τον τρόπο των αδερφών Γκριμ ή και από την πιο απτή πραγματικότητα μιας παιδικής ηλικίας που τέλειωσε νωρίς.
Τρεις γενιές μιας γεωργιανής οικογένειας συγκατοικούν κάτω από την ίδια στέγη. Το ζευγάρι, τα παιδιά, τα πεθερικά, όλοι δημιουργούν τις συνθήκες για ένα πολύβουο σπιτικό όπου κάθε υποψία ηρεμίας χάνεται μέσα στις φωνές, τα τραγούδια και τη φασαρία. Μια μέρα μετά τον εορτασμό των 52ων γενεθλίων της, η μητέρα αποφασίζει να εγκαταλείψει τους πάντες. Νοικιάζει ένα διαμέρισμα στην άλλη άκρη της πόλης και επιχειρεί να ξεκινήσει από την αρχή τη ζωή της. Μόνο που η οικογένεια μοιάζει με τον μοναδικό ακλόνητο δεσμό από τον οποίο ποτέ δεν μπορεί κανείς να ξεφύγει.
Η δεύτερη ταινία των Νανά Εκβτιμισβίλι και Σάιμον Γκρος (υπογράφουν ως Nana & Simon) δεν είναι μόνο ένα κόντρα πορτρέτο της σύγχρονης πατριαρχίας, ούτε απλά μια υπέροχα ενορχηστρωμένη οικογενειακή... κομεντί με χιούμορ που υποβόσκει και δράμα που επιπλέει, φωτογραφημένη από τον Τούντορ Βλαντιμίρ Παντούρου (της «Αποφοίτησης» του Κριστιάν Μουνγκίου).
Το βραβευμένο στην Εβδομάδα Κριτικής του Φεστιβάλ Καννών «Ava» είναι η πρώτη ταινία της Λεά Μισιούς και αυτό είναι εμφανές τουλάχιστον στον τρόπο με τον οποίο η ταλαντούχα δημιουργός του δε νιώθει κάποια πίεση να παραγεμίσει χρόνο με σενάριο, αλλά αφήνεται σε μια καλώς εννοούμενη nouvelle vague των χρόνων που ένα κορίτσι και ένα όπλο ήταν τα μόνα που χρειαζόσουν για να γίνει μια ταινία.
Με τη σιγουριά μιας έμπειρης δημιουργού, η Λέα Μισιούς επιλέγει συνειδητά το 35mm φιλμ που μετατρέπει κάθε σκηνή σε ένα μικρό κινηματογραφικό οργασμό και με όλες τις αφέλειες και τις ευκολίες που πάντα συναντάς σε ένα ντεμπούτο που θέλει περισσότερο να μεταφέρει μια αίσθηση παρά να αφηγηθεί μια συγκεκριμένη ιστορία, παραδίδει μια από τις ταινίες που δεν μπορείς να αγνοήσεις, μάλλον που σε προκαλούν να τις αγαπήσεις παράφορα.
H προβολή θα γίνει παρουσία της δημιουργού του φιλμ, Λέα Μισιούς.
Στο «Double Date» θα δεις μια διαφορετική εκδοχή του κλασικού μοτίβου 'μοναχικός άντρας προσπαθεί να χάσει την παρθενιά του'. Βασικά, αν το «Superbad» ήταν slasher film. Ο Jim λοιπόν τρέμει τις γυναίκες και κοντεύει τα 30. Δε μπορεί να το πιστέψει την τύχη του όταν δύο όμορφες αδερφές, η Kitty κι η Lulu, μοιάζουν έτοιμες για όλα. Η αλήθεια είναι πως είναι έτοιμες για πολλά περισσότερα από όσα ο Jim μπορεί καν να φανταστεί.
Αρχικά, από Κάννες και Σάντανς, έρχεται το «Bushwick», μια ταινία που φαντάζεται ένα παράλληλο παρόν στο οποίο το Τέξας αποφασίζει να αποσχιστεί από τις ΗΠΑ, κάνοντας ως συνέπεια αληθινή εμπόλεμη ζώνη τη Νέα Υόρκη. Η 20χρονη Lucy (η Brittany Snow του «Pitch Perfect») προσπαθεί απλά να διασχίσει 5 τετράγωνα για να φτάσει στο σπίτι της γιαγιάς της, κι η κάμερα την ακολουθεί σε μια νευρώδη περιπέτεια γυρισμένη σε μεγάλο βαθμό ως ακολουθία μεγάλων μονοπλάνων.
Πέντε χρόνια μετά το «Εδώ η Καλή η Γάτα», την ταινία που ακολουθούσε την Γιαπωνέζα «Αμελί» να ενοικιάζει γάτες σε μοναχικούς ανθρώπους, η Ναόκο Ογκιγκάμι επιστρέφει πάλι με ένα μανιφέστο αισιοδοξίας. Καταπιάνεται με μια ανάδοχη οικογένεια με διεμφυλική μητέρα, με έναν αναπάντεχα feelgood τρόπο, σκηνοθετώντας και υπογράφοντας το σενάριο της ταινίας.
To στόρι; Η εντεκάχρονη Τόμο ωριμάζει πρόωρα όταν η μητέρα της την εγκαταλείπει. Βρίσκει καταφύγιο στο σπίτι του θείου της, Μάκιο και της Ρίνκο, της καινούριας συντρόφου του που έχει κάνει εγχείρηση αλλαγής φύλου. Οικογενειακές στιγμές, τριγμοί που πυροδοτούν συζητήσεις, γκρέμισμα των ταμπού και η μύηση στο πλέξιμο ωθούν την Τόμο να απολαύσει την μητρική στοργή που της προσφέρει η Ρίνκο. Όταν, όμως, η βιολογική της μητέρα επιστρέφει και την επαναδιεκδικεί, η καρδιά της μικρής χωρίζεται στα δύο.
Δυο χρόνια πριν, οι Νύχτες Πρεμιέρας παρουσίασαν για πρώτη φορά στο ελληνικό κοινό το έργο του καινοτόμου αμερικανού δημιουργού Σον Μπέικερ. Φέτος, στο τμήμα Τα Αγαπημένα των Φεστιβάλ θα βρίσκεται και το γυρισμένο σε 35 mm πολύχρωμο «The Florida Project», η καινούρια του ταινία που αγαπήθηκε στο φετινό φεστιβάλ των Καννών.