Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας Νύχτες Πρεμιέρας

Εφιάλτες

O Ολτμαν μπλέκει ψυχολογία και μεταφυσική σε μια διαρκώς ρευστή καταβύθιση στις επικίνδυνες ψευδαισθήσεις και τα σκοτεινά οράματα σεξ και θανάτου μιας μοναχικής γυναίκας, όπου τα δυσδιάκριτα όρια ανάμεσα σε οτιδήποτε συμβαίνει αληθινά και σε ό,τι αποτελεί επέμβαση της φαντασίας συμβάλλουν στην κατασκευή ενός σαγηνευτικού κινηματογραφικού γρίφου.

Το μοτίβο της πολλαπλών μορφών γυναικείας ψυχοσύνθεσης, των απρόσμενων εκδηλώσεών της και των πιο ανεξερεύνητων πτυχών της, μία προβληματική η οποία επιστρέφει συχνά στο έργο του Ρόμπερτ Ολτμαν και έχει δώσει αφορμή για μερικές από τις σημαντικότερες ταινίες του (όπως είναι σαφέστατα οι «3 Γυναίκες»), μετατρέπεται στους «Εφιάλτες» σε ένα περίτεχνο παζλ του νου.

Εμπνεόμενος από το ερμηνευτικό ρεσιτάλ της (βραβευμένης στο Φεστιβάλ Καννών) Σουζάνα Γιόρκ, τα πανέμορφα τοπία της Ιρλανδίας όπου γυρίστηκε το φιλμ, τους μηχανισμούς του σινεμά τρόμου, τη θαυμάσια (και υποψήφια για Οσκαρ) μουσική υπόκρουση του Τζον Γουίλιαμς και τις εκπληκτικές καινοτομίες του διευθυντή φωτογραφίας Βίλμος Ζίγκμοντ, ο Ολτμαν μπλέκει ψυχολογία και μεταφυσική σε μια διαρκώς ρευστή καταβύθιση στις επικίνδυνες ψευδαισθήσεις και τα σκοτεινά οράματα σεξ και θανάτου μιας μοναχικής γυναίκας, όπου τα δυσδιάκριτα όρια ανάμεσα σε οτιδήποτε συμβαίνει αληθινά και σε ό,τι αποτελεί επέμβαση της φαντασίας συμβάλλουν στην κατασκευή ενός σαγηνευτικού κινηματογραφικού γρίφου. Λ.Κ.

Πρωτότυπος τίτλος / Original title
Images

Σκηνοθεσία / Director
Robert Altman

Σενάριο / Screenwriter
Robert Altman

Φωτογραφία / DoP
Vilmos Zsigmond

Μουσική / Music
John Williams

Μοντάζ / Editor
Graeme Clifford

Ηθοποιοί / Principal Cast
Susannah York, Rene Auberjonois Marcel Bozzuffi, Hugh Millais
Cathryn Harrison, John Morley

Ην. Βασίλειο, ΗΠΑ / UK, USA
1972
Εγχρωμο / Color
DVD
101’
Αγγλικά, Γαλλικά / English, French



    Hμερομηνία δημοσίευσης: 2014-09-10 12:30:00



    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

    Ο Ρόμπερτ Όλτμαν στα 70s

    Ο Ρόμπερτ Όλτμαν στα 70s

    Το Αγόρι που Ήθελε να Πετάξει

    Το Αγόρι που Ήθελε να Πετάξει

    Αναρχική και σε σημεία σουρεαλιστική σάτιρα της αμερικανικής πραγματικότητας, μέσα από μια αναπάντεχη παραλλαγή στον μύθο του Ικάρου, το φιλμ βρίθει εκκεντρικών στιγμών και πολλαπλών πτήσεων στους ουρανούς του μαύρου χιούμορ, αποτυπώνοντας στην οθόνη ένα παραμύθι σεξουαλικής αφύπνισης και μύησης στον κόσμο των μεγάλων.

    M*A*S*H

    M*A*S*H

    Μέσα από μια ομάδα ιατρικού προσωπικού που έχει σταθμεύσει στο Χειρουργικό Νοσοκομείο Κινητού Στρατού κατά τη διάρκεια του Πολέμου στην Κορέα, και τον τρόπο με τον οποίο τα μέλη της προσπαθούν να αντιμετωπίσουν με χιούμορ την καθημερινή φρίκη που εκτυλίσσεται γύρω τους, ο Ολτμαν σκαρφίζεται ένα αυθάδικο μανιφέστο απέναντι σε κάθε μιλιταριστική ιδέα.

    Η Έντιμος Κυρία και ο Χαρτοπαίχτης

    Η Έντιμος Κυρία και ο Χαρτοπαίχτης

    Στις αρχές του 1900, σε μια κωμόπολη των συνόρων της Δύσης που βιώνει το πέρασμα στη σταδιακή αστικοποίηση, ένας αινιγματικός άντρας με επιχειρηματικό μυαλό και μια ερωτευμένη πόρνη οικοδομούν το αμερικανικό όνειρο πάνω στα θεμέλια ενός οίκου ανοχής, ενώ ταυτόχρονα τα οργανωμένα συμφέροντα της περιοχής έρχονται να διεκδικήσουν το μερίδιό τους.

    Κλέφτες σαν κι Εμάς

    Κλέφτες σαν κι Εμάς

    Αδίκως υποτιμημένο πλάι στα υπόλοιπα «μεγαθήρια» που σφράγισαν την πιο δημιουργική περίοδο του σπουδαίου σκηνοθέτη, το χαμηλόφωνο αυτό κομψοτέχνημα εποχής χρησιμοποίησε ως αφετηρία το ίδιο βιβλίο του Εντουαρντ Αντερσον στο οποίο ο Νίκολας Ρέι είχε βασίσει παλιότερα το «They Live By Night» (1948) για να διηγηθεί τη σχεδόν συγκινητική ερωτική ιστορία ανάμεσα σε έναν νεαρό ληστή τραπεζών και ένα κορίτσι της επαρχίας, στην Αμερική της οικονομικής κρίσης του ’30.

    Ζάρια, Πόκερ και... Κάτι Άλλο!

    Ζάρια, Πόκερ και... Κάτι Άλλο!

    Ανοίγοντας δρόμο μέσα από το ελεγχόμενο χάος των υπερκαλυπτόμενων διαλόγων, τη θορυβώδη ηχητική μπάντα και μια αυτοσχεδιαστική προσέγγιση στο σενάριο, τις ερμηνείες και τη σκηνοθεσία, ο Ολτμαν χτίζει μια πολύτιμη κωμωδία συμπεριφορών.