Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας Νύχτες Πρεμιέρας
aiff

Η Έντιμος Κυρία και ο Χαρτοπαίχτης

Στις αρχές του 1900, σε μια κωμόπολη των συνόρων της Δύσης που βιώνει το πέρασμα στη σταδιακή αστικοποίηση, ένας αινιγματικός άντρας με επιχειρηματικό μυαλό και μια ερωτευμένη πόρνη οικοδομούν το αμερικανικό όνειρο πάνω στα θεμέλια ενός οίκου ανοχής, ενώ ταυτόχρονα τα οργανωμένα συμφέροντα της περιοχής έρχονται να διεκδικήσουν το μερίδιό τους.

Στις αρχές του 1900, σε μια κωμόπολη των συνόρων της Δύσης που βιώνει το πέρασμα στη σταδιακή αστικοποίηση, ένας αινιγματικός άντρας με επιχειρηματικό μυαλό και μια ερωτευμένη πόρνη οικοδομούν το αμερικανικό όνειρο πάνω στα θεμέλια ενός οίκου ανοχής, ενώ ταυτόχρονα τα οργανωμένα συμφέροντα της περιοχής έρχονται να διεκδικήσουν το μερίδιό τους.

Ένας ύμνος στην ατομική πρωτοβουλία και τους καταδικασμένους ρομαντικούς ήρωες, αυτό το απόλυτα αντισυμβατικό γουέστερν των κλειστών, ημιφωτισμένων χώρων, του μεταμφιεσμένου λυρισμού, των ευαίσθητων μουσικών επεμβάσεων του Λέοναρντ Κοέν, των καπνών από όπιο και της βαθιάς μελαγχολίας για εκείνους που μοίρα τους είναι να πληρώνουν με τη ζωή τους τα όνειρα που κάνουν, παραμένει συνάμα ένα από τα πιο ρεαλιστικά σε ανασύσταση εποχής φιλμ.

Όσοι έχουν κατηγορήσει κατά καιρούς τον Όλτμαν ότι δεν αγαπά τους ήρωές του ή ότι αφήνει συχνά το έργο του να απηχεί έναν κυνισμό και μια μισανθρωπική διάθεση που ενδεχομένως αποτελούν απόρροια της κοσμοθεωρίας του, ας ρίξουν μια ματιά σε τούτο το συναισθηματικό ερωτικό γράμμα του σκηνοθέτη σε όλους τους beautiful losers αυτού του κόσμου. Λ.Κ.


mccabe and mrs miller / η έντιμος κυρία και ο... by NyxtesPremieras

Σκηνοθεσία / Director
Robert Altman

Σενάριο / Screenwriters
Robert Altman, Brian McKay

Φωτογραφία / DoP
Vilmos Zsigmond

Μοντάζ / Editor
Lou Lombardo

Ηθοποιοί / Principal Cast
Warren Beatty, Julie Christie Rene Auberjonois, William Devane
Shelley Duvall, Keith Carradine

ΗΠΑ / USA
1971
Εγχρωμο / Color
35mm
120’
Αγγλικά / English



    Hμερομηνία δημοσίευσης: 2014-09-10 12:30:00



    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

    Ο Ρόμπερτ Όλτμαν στα 70s

    Ο Ρόμπερτ Όλτμαν στα 70s

    Το Αγόρι που Ήθελε να Πετάξει

    Το Αγόρι που Ήθελε να Πετάξει

    Αναρχική και σε σημεία σουρεαλιστική σάτιρα της αμερικανικής πραγματικότητας, μέσα από μια αναπάντεχη παραλλαγή στον μύθο του Ικάρου, το φιλμ βρίθει εκκεντρικών στιγμών και πολλαπλών πτήσεων στους ουρανούς του μαύρου χιούμορ, αποτυπώνοντας στην οθόνη ένα παραμύθι σεξουαλικής αφύπνισης και μύησης στον κόσμο των μεγάλων.

    M*A*S*H

    M*A*S*H

    Μέσα από μια ομάδα ιατρικού προσωπικού που έχει σταθμεύσει στο Χειρουργικό Νοσοκομείο Κινητού Στρατού κατά τη διάρκεια του Πολέμου στην Κορέα, και τον τρόπο με τον οποίο τα μέλη της προσπαθούν να αντιμετωπίσουν με χιούμορ την καθημερινή φρίκη που εκτυλίσσεται γύρω τους, ο Ολτμαν σκαρφίζεται ένα αυθάδικο μανιφέστο απέναντι σε κάθε μιλιταριστική ιδέα.

    Κλέφτες σαν κι Εμάς

    Κλέφτες σαν κι Εμάς

    Αδίκως υποτιμημένο πλάι στα υπόλοιπα «μεγαθήρια» που σφράγισαν την πιο δημιουργική περίοδο του σπουδαίου σκηνοθέτη, το χαμηλόφωνο αυτό κομψοτέχνημα εποχής χρησιμοποίησε ως αφετηρία το ίδιο βιβλίο του Εντουαρντ Αντερσον στο οποίο ο Νίκολας Ρέι είχε βασίσει παλιότερα το «They Live By Night» (1948) για να διηγηθεί τη σχεδόν συγκινητική ερωτική ιστορία ανάμεσα σε έναν νεαρό ληστή τραπεζών και ένα κορίτσι της επαρχίας, στην Αμερική της οικονομικής κρίσης του ’30.

    Ζάρια, Πόκερ και... Κάτι Άλλο!

    Ζάρια, Πόκερ και... Κάτι Άλλο!

    Ανοίγοντας δρόμο μέσα από το ελεγχόμενο χάος των υπερκαλυπτόμενων διαλόγων, τη θορυβώδη ηχητική μπάντα και μια αυτοσχεδιαστική προσέγγιση στο σενάριο, τις ερμηνείες και τη σκηνοθεσία, ο Ολτμαν χτίζει μια πολύτιμη κωμωδία συμπεριφορών.