Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας Νύχτες Πρεμιέρας

M*A*S*H

Μέσα από μια ομάδα ιατρικού προσωπικού που έχει σταθμεύσει στο Χειρουργικό Νοσοκομείο Κινητού Στρατού κατά τη διάρκεια του Πολέμου στην Κορέα, και τον τρόπο με τον οποίο τα μέλη της προσπαθούν να αντιμετωπίσουν με χιούμορ την καθημερινή φρίκη που εκτυλίσσεται γύρω τους, ο Ολτμαν σκαρφίζεται ένα αυθάδικο μανιφέστο απέναντι σε κάθε μιλιταριστική ιδέα.

Μέσα από μια ομάδα ιατρικού προσωπικού που έχει σταθμεύσει στο Χειρουργικό Νοσοκομείο Κινητού Στρατού κατά τη διάρκεια του Πολέμου στην Κορέα, και τον τρόπο με τον οποίο τα μέλη της προσπαθούν να αντιμετωπίσουν με χιούμορ την καθημερινή φρίκη που εκτυλίσσεται γύρω τους, ο Ολτμαν σκαρφίζεται ένα αυθάδικο μανιφέστο απέναντι σε κάθε μιλιταριστική ιδέα.

Ενώ ο αμερικανικός στρατός εξακολουθούσε να μάχεται στα μέτωπα του Βιετνάμ, ο σκηνοθέτης σέρβιρε την αντιπολεμική ταινία του με σαρκαστικό χαμόγελο στις αίθουσες, αφού προηγουμένως χρειάστηκε να υπερασπιστεί τη γνήσια αναρχική της διάθεση απέναντι σε ένα ολόκληρο χολιγουντιανό στούντιο (εκείνο της κραταιάς 20th Century Fox) που δεν την έβλεπε με καλό μάτι.

Με ένα καυστικό χιούμορ στα όρια του μακάβριου και μια ακούραστη κάμερα-παρατηρητή, το «M*A*S*H» στάθηκε μια ταινία που με τον μοντερνισμό και τη φιλελεύθερη νοοτροπία της συνέλαβε το αντι-αυταρχικό πνεύμα μιας ολόκληρης χρονικής περιόδου και άλλαξε ανεπιστρεπτί το τοπίο της αμερικανικής κωμωδίας. Τιμήθηκε με τον Χρυσό Φοίνικα στο Φεστιβάλ των Καννών και με το Όσκαρ Καλύτερου Διασκευασμένου Σεναρίου. Λ.Κ.


m*a*s*h - trailer by NyxtesPremieras

Σκηνοθεσία / Director
Robert Altman

Σενάριο / Screenwriter
Ring Lardner Jr.

Φωτογραφία / DoP
Harold E. Stine

Μουσική / Music
Johnny Mandel

Μοντάζ / Editor
Danford B. Greene

Ηθοποιοί / Principal Cast
Donald Sutherland, Elliott Gould
Tom Skerritt, Sally Kellerman

ΗΠΑ / USA
1970
Εγχρωμο / Color
DCP
116’
Αγγλικά, Ιαπωνικά, Κορεάτικα / English, Japanese, Korean



    Hμερομηνία δημοσίευσης: 2014-09-10 12:30:00



    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

    Ο Ρόμπερτ Όλτμαν στα 70s

    Ο Ρόμπερτ Όλτμαν στα 70s

    Το Αγόρι που Ήθελε να Πετάξει

    Το Αγόρι που Ήθελε να Πετάξει

    Αναρχική και σε σημεία σουρεαλιστική σάτιρα της αμερικανικής πραγματικότητας, μέσα από μια αναπάντεχη παραλλαγή στον μύθο του Ικάρου, το φιλμ βρίθει εκκεντρικών στιγμών και πολλαπλών πτήσεων στους ουρανούς του μαύρου χιούμορ, αποτυπώνοντας στην οθόνη ένα παραμύθι σεξουαλικής αφύπνισης και μύησης στον κόσμο των μεγάλων.

    Η Έντιμος Κυρία και ο Χαρτοπαίχτης

    Η Έντιμος Κυρία και ο Χαρτοπαίχτης

    Στις αρχές του 1900, σε μια κωμόπολη των συνόρων της Δύσης που βιώνει το πέρασμα στη σταδιακή αστικοποίηση, ένας αινιγματικός άντρας με επιχειρηματικό μυαλό και μια ερωτευμένη πόρνη οικοδομούν το αμερικανικό όνειρο πάνω στα θεμέλια ενός οίκου ανοχής, ενώ ταυτόχρονα τα οργανωμένα συμφέροντα της περιοχής έρχονται να διεκδικήσουν το μερίδιό τους.

    Κλέφτες σαν κι Εμάς

    Κλέφτες σαν κι Εμάς

    Αδίκως υποτιμημένο πλάι στα υπόλοιπα «μεγαθήρια» που σφράγισαν την πιο δημιουργική περίοδο του σπουδαίου σκηνοθέτη, το χαμηλόφωνο αυτό κομψοτέχνημα εποχής χρησιμοποίησε ως αφετηρία το ίδιο βιβλίο του Εντουαρντ Αντερσον στο οποίο ο Νίκολας Ρέι είχε βασίσει παλιότερα το «They Live By Night» (1948) για να διηγηθεί τη σχεδόν συγκινητική ερωτική ιστορία ανάμεσα σε έναν νεαρό ληστή τραπεζών και ένα κορίτσι της επαρχίας, στην Αμερική της οικονομικής κρίσης του ’30.

    Ζάρια, Πόκερ και... Κάτι Άλλο!

    Ζάρια, Πόκερ και... Κάτι Άλλο!

    Ανοίγοντας δρόμο μέσα από το ελεγχόμενο χάος των υπερκαλυπτόμενων διαλόγων, τη θορυβώδη ηχητική μπάντα και μια αυτοσχεδιαστική προσέγγιση στο σενάριο, τις ερμηνείες και τη σκηνοθεσία, ο Ολτμαν χτίζει μια πολύτιμη κωμωδία συμπεριφορών.