Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας Νύχτες Πρεμιέρας
aiff

Post Blue Velvet Days

Η ιστορία του κινηματογράφου είναι ένα ατέλειωτο ημερολόγιο γεμάτο κομμένες σελίδες απο σελιλόιντ. Εμείς που ονομαζόμαστε «κοινό» ποτέ δεν θα μάθουμε τι περιέχουν αυτές οι σελίδες, ποιος τις έκοψε και γιατί. Μπορούμε να φανταστούμε ότι εκεί θα διακρίνονταν καλύτερα τα ανομολόγητα πάθη, ότι θα θαυμάζαμε τις χαμένες ευκαιρίες για ενθουσιώδεις αισθητικές ανατροπές ή ότι θα κρυφογελούσαμε πίσω απο τις πιο προσωπικές στιγμές των δημιουργών.

Το αφιέρωμα Post «Blue Velvet »Days που προτείνουμε στις φετινές, επετειακές Νύχτες Πρεμιέρας μιλάει για κάποιες από αυτές τις κομμένες σελίδες της ιστορίας του κινηματογράφου. Δεν θα λέγαμε ότι αναφερόμαστε σε κάποιο κίνημα, αλλά περισσότερο σε μια τάση που υπήρξε στην Αμερική μετά τα μέσα της δεκαετίας του ’80 και μέχρι τις αρχές της δεκαετίας του ’90.

Μιλάμε για μια σειρά από τις πιο περίεργες ταινίες που γυρίστηκαν ποτέ, λίγα μόλις χρόνια μετά το «Μπλε Βελούδο» (1986), και που επηρεάστηκαν από αυτό είτε καλλιτεχνικά είτε πιο έμμεσα, με την έννοια ότι αν δεν υπήρχε η επιτυχία της ταινίας του Ντέιβιντ Λιντς το πιο πιθανό είναι ότι δεν θα έπαιρναν ποτέ και αυτές το πράσινο φως από τα στούντιο για να προχωρήσουν στην ολοκλήρωσή τους.

Βασικό χαρακτηριστικό αυτών των φιλμ είναι ότι άσκησαν έντονη κριτική στο αμερικανικό όνειρο και ότι όλες τους υπήρξαν εμπορικές αποτυχίες, κοστίζοντας σε κάποιες περιπτώσεις τις καριέρες των δημιουργών τους.

Και παίρνοντας τη σκυτάλη από ένα κομμάτι του σύγχρονου ελληνικού κινηματογράφου που διαπρέπει στο εξωτερικό και που χαρακτηρίζεται από τους ξένους δημοσιογράφους ως «weird», δηλαδή «αλλόκοτο», οι ταινίες του Post «Blue Velvet» Days αφιερώματος θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν ως οι πρώτες συντονισμένες απόπειρες μιας ευρύτερα weird θεματολογίας και αισθητικής, που την τελευταία εικοσαετία έχει απλωθεί σε όλες τις τέχνες, περνώντας από τα ανεξάρτητα και underground κυκλώματα μέχρι και τις πιο mainstream δουλειές δημιουργών όπως ο Τσάρλι Κάουφμαν, ο Σπάικ Τζόουνς και ο Γουές Αντερσον.

The Boy



    Hμερομηνία δημοσίευσης: 2014-09-10 12:30:00



    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

    70 Λεπτά για να Πεθάνεις

    70 Λεπτά για να Πεθάνεις

    Μια ηλιόλουστη και στιλάτη ρομαντική κομεντί που εξελίσσεται σε ένα από τα πιο άγρια φιλμ για την πυρηνική καταστροφή που έχουν γίνει ποτέ, όταν, στο πρώτο δεκάλεπτο, ο πρωταγωνιστής σηκώνει τυχαία ένα τηλέφωνο δρόμου για να ενημερωθεί από τη φωνή ενός άγνωστου στρατιώτη ότι σε λιγότερο από μια ώρα θα πέσει πυρηνική βόμβα στο Λος Άντζελες.

    Έκσταση

    Έκσταση

    Η εσωτερική πορεία μιας αμοραλιστικής swinger τηλεφωνήτριας η οποία, όταν συνειδητοποιεί ότι δεν είναι η μοναδική που έχει δει ένα περίεργο όνειρο, γίνεται φανατική θρησκόληπτη και μετακομίζει με τη μικρή της κόρη στην έρημο όπου περιμένει την Αποκάλυψη.

    Ο Άνθρωπος με τα Τρία Χέρια

    Ο Άνθρωπος με τα Τρία Χέρια

    Σε ένα αγέλαστο εναλλακτικό σύμπαν όπου οι άνθρωποι τρώνε μουχλιασμένα φαγητά, κάνουν σεξ με πτώματα σε χωματερές και δεν επισκέπτονται τον γιατρό εκτός κι αν θέλουν να χειροτερέψουν την κατάστασή τους, ο Μάρτι Μαλτ, ο χειρότερος stand up κωμικός, αρχίζει να γίνεται αρεστός στο κοινό όταν φυτρώνει στην πλάτη του ένα τρίτο χέρι.

    Motorama

    Motorama

    Έχοντας υπογράψει ήδη το καφκικό «Μετά τα Μεσάνυχτα» του Μάρτιν Σκορσέζε και το «Έρωτας με την Πρώτη Δαγκωματιά» του Ρόμπερτ Μπίερμαν, με τον Νίκολας Κέιτζ στον καλύτερό του ρόλο, ο σεναριογράφος Τζόζεφ Μίνιον παρέδωσε το αλλόκοτο κινηματογραφικό ταξίδι που λέγεται «Motorama».

    Ανεμοστρόβιλος

    Ανεμοστρόβιλος

    Με την ατμόσφαιρα να παραπέμπει στους υπνωτιστικούς ρυθμούς των πιο περίεργων ταινιών του Ρόμπερτ Ολτμαν, ο δημιουργός του καλτ φιλμ 'Νάντια, ο Θηλυκός Βρικόλακας' επιστρατεύει στο καστ τους Χάρι Ντιν Στάντον, Σούζι Εϊμις, Τιμ Ρόμπινς, Ντίλαν ΜακΝτέρμοτ και Τζένι Ράιτ, και επιστρέφει στο Κάνσας, 50 χρόνια μετά τον 'Μάγο του Οζ', για να μας γνωρίσει μια τελείως διαφορετική πλευρά της Αμερικής.