Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας Νύχτες Πρεμιέρας
aiff

Εκείνη τη Μέρα, Στην Παραλία / That Day on the Beach

Δύο φιλενάδες που έχουν πολλά χρόνια να ιδωθούν συναντιούνται ξανά και βάζουν στο μικροσκόπιο όσα έχουν μεσολαβήσει στις ζωές τους. Στο έξοχο μεγάλου μήκους ντεμπούτο του ο Έντουαρντ Γιανγκ τοποθετεί ένα κοινωνικό δράμα σχέσεων σε έναν εντυπωσιακό αφηγηματικό καμβά, θέτοντας τις απαρχές του ταϊβανέζικου Νέου Κύματος και συστήνοντας τον θαυματουργό διευθυντή φωτογραφίας Κρίστοφερ Ντόιλ στον κόσμο και στο μετέπειτα σινεμά του Γουόνγκ Καρ Γουάι.


ΤΑΪΒΑΝ | 1983 | ΕΓΧΡΩΜΟ | DCP | 166' | ΜΑΝΔΑΡΙΝΙΚΑ, ΓΕΡΜΑΝΙΚΑ

Κεφαλαιώδους σημασίας σινεμά και ακρογωνιαίος λίθος μιας σπουδαίας καριέρας. Το ντεμπούτο του Γιανγκ ορίζει την έναρξη του ταϊβανέζικου νέου κύματος, ανανεώνει ολάκερο το ασιατικό σινεμά και μας συστήνει έναν δημιουργό που πρόλαβε λιγότερα απ’ όσα χρειαζόμασταν αλλά περισσότερα απ’ όσα ελπίζαμε. Μέσα από την ιστορία δύο γυναικών, ο Γιανγκ αποφλοιώνει, χωρίς φανατισμό, χωρίς έπαρση και με μνημειώδη αφηγηματική ευκρίνεια, τις πατριαρχικές δομές, ιεραρχίες και όνειρα της σύγχρονης Ταϊβάν. Ελάχιστες φορές θα δεις στο σινεμά τέτοια υποδειγματική χρήση «πολυώροφου» φλας μπακ, τόσο διαυγή αφήγηση μέσα από αυτό.

Ο Γιανγκ, ήδη από την πρώτη του ταινία, πλάθει ένα νηφάλιο και σφοδρό μαζί ηθογραφικό θρίλερ, ξετυλίγοντας ένα-ένα τα επίπεδα της μνήμης, των τραυμάτων, των καίριων στιγμών μιας ζωής, υφαίνοντας αινίγματα κι απαντώντας γρίφους, αποδίδοντας δίκαιο και τιμή σε ανθρώπους που πασχίζουν, ατυχώς ή ευτυχώς, να καταλάβουν τον ρόλο τους. Η.Δ.

ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Edward Yang
ΣΕΝΑΡΙΟ: Nien-Jen Wu, Edward Yang
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: Hui Kung Chang, Christopher Doyle
ΗΘΟΠΟΙΟΙ: Sylvia Chang, Ming Hsu, Terry Hu



        ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Αστικοί Μύθοι: Το Ανυπέρβλητο Σινεμά του Έντουαρντ Γιάνγκ