Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας Νύχτες Πρεμιέρας

Αστικοί Μύθοι: Το Ανυπέρβλητο Σινεμά του Έντουαρντ Γιάνγκ


ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΕΙΣΟΔΟΣ


Με το «That Day, On the Beach» (1983) έγινε ο πρωτοπόρος σκηνοθέτης που έθεσε τις απαρχές του Νέου Κύματος της Ταϊβάν και ταυτόχρονα σύστησε στον κόσμο τον θρυλικό διευθυντή φωτογραφίας Κρίστοφερ Ντόιλ. Με το «Taipei Story» (1985) έδωσε τον πρωταγωνιστικό ρόλο στον Χου Χσιάο Χσιέν, έναν από τους σπουδαιότερους δημιουργούς του μοντέρνου σινεμά, και μοιράστηκε σεναριακά καθήκοντα μαζί του. Με το «A Brighter Summer Day» (1991), το αδιαφιλονίκητο αριστούργημα της φιλμογραφίας του, κέρδισε τον θαυμασμό της παγκόσμιας κινηματογραφικής κοινότητας και είδε την ταινία του να ψηφίζεται από 5.000 κορυφαίους κριτικούς ως μία από τις 100 σημαντικότερες που έγιναν ποτέ. Με το «Yi Yi» (2000) τιμήθηκε με το Βραβείο Σκηνοθεσίας του Φεστιβάλ Καννών, καταξιώθηκε στο διεθνές κοινό και κατέληξε με μια θέση ανάμεσα στις δέκα καλύτερες ταινίες της δεκαετίας εκείνης από αξιοσέβαστα έντυπα (New York Times, Village Voice, Sight and Sound) και γιγαντιαίους θεωρητικούς όπως η Σούζαν Σόνταγκ.

Και στο διάστημα μιας φιλμογραφίας, η οποία απλώθηκε σε 20 χρόνια και παρήγαγε διαδοχικά κομψοτεχνήματα, ο Ταϊβανός σκηνοθέτης έγινε ο ποιητής της περίτεχνης αφήγησης, της σύγκρουσης του παλιού με τον καινούργιο κόσμο, της προσπάθειας του ανθρώπου να παραμείνει ανεπηρέαστος μπροστά στις κατακλυσμιαίες πολιτικοκοινωνικές αλλαγές που συντελούνται μπρος του.

Ο Έντουαρντ Γιανγκ (1947-2007) εγκατέλειψε τη ζωή πολύ νωρίς και στο αποκορύφωμα μιας εκπληκτικής καριέρας που υποσχόταν να γεννήσει πολλά ακόμη αριστουργήματα. Η κινηματογραφική κληρονομιά που άφησε πίσω του, ωστόσο, τον τοποθετεί επάξια πλάι στους μέγιστους εκπροσώπους της σύγχρονης ασιατικής κινηματογραφίας. Σε αυτήν ακριβώς την κληρονομιά αφιερώνει μια πλήρη ρετροσπεκτίβα το 25ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας Νύχτες Πρεμιέρας. Για πρώτη φορά στην Ελλάδα, το κοινό θα έχει την ευκαιρία να παρακολουθήσει όλες τις ταινίες του Έντουαρντ Γιανγκ στη μεγάλη οθόνη και ψηφιακά αποκατεστημένες κόπιες. Λουκάς Κατσίκας



        ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Αστικοί Μύθοι: Το Ανυπέρβλητο Σινεμά του Έντουαρντ Γιάνγκ