24ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας "Νύχτες Πρεμιέρας"

Σέλεϊ / Shelley

29/9/2016, 22:30, Δαναός 1

Νεαρή Ρουμάνα οικονόμος δέχεται να γίνει παρένθετη μητέρα για ευκατάστατο ζευγάρι από τη Δανία που ζει σε απομονωμένο σπίτι στην άκρη του δάσους. Ομως σύντομα η εγκυμοσύνη της μετατρέπεται σε εφιάλτη, καθώς το έμβρυο μεγαλώνει με αφύσικη ταχύτητα. Ο,τι ξεκινά ως ένα μινιμαλιστικό δράμα μπεργκμανικών αποχρώσεων σταδιακά μετατρέπεται σε ένα νοσηρό θρίλερ όπου ο μύθος του «Φρανκενστάιν» συναντά το «Μωρό της Ρόζμαρι» και τον σωματικό τρόμο του Ντέιβιντ Κρόνενμπεργκ.

Shelley 1

Προκειμένου να συντηρήσει την οικογένειά της στη Ρουμανία, η νεαρή Ελενα δέχεται να εργαστεί στο σπίτι ενός ευκατάστατου ζευγαριού από τη Δανία, στην άκρη του δάσους, μακριά από τις σύγχρονες ανέσεις και τους άλλους ανθρώπους. Καθώς μια σχέση αλληλοκατανόησης αναπτύσσεται ανάμεσα σε εκείνη και την εργοδότριά της, η οποία αναρρώνει έπειτα από μια αποβολή που την άφησε ανίκανη να κάνει παιδιά, η Ελενα αποφασίζει να γίνει παρένθετη μητέρα για το ζευγάρι. Ομως σύντομα η εγκυμοσύνη της θα μετατραπεί σε εφιάλτη, καθώς το έμβρυο μεγαλώνει με αφύσικη ταχύτητα και τα δυσοίωνα οράματά της εκτροχιάζουν τις ευαίσθητες ισορροπίες σε μια δυσβάσταχτη ατμόσφαιρα έντασης και απειλής.

Τελευταίο δείγμα μιας εξαιρετικά φιλόδοξης νέας γενιάς ταινιών τρόμου («Σε Ακολουθεί», «The Babadook», «The Witch»), που ανανεώνουν με ευρηματικό τρόπο χαρακτηριστικά μοτίβα του είδους, το σκηνοθετικό ντεμπούτο του ιρανικής καταγωγής Αλί Αμπάσι ξεκινά ως ένα μινιμαλιστικό, οικιακό δράμα μπεργκμανικών αποχρώσεων για να κορυφωθεί σε ένα νοσηρό θρίλερ όπου ο μύθος του «Φρανκενστάιν» συναντά το «Μωρό της Ρόζμαρι» και τον σωματικό τρόμο του Ντέιβιντ Κρόνενμπεργκ. Συμμετοχή στο Πανόραμα του Φεστιβάλ Βερολίνου. Θ. Π.

Σκηνοθεσία: Ali Abbasi
Σενάριο: Ali Abbasi, Maren Louise Kaehne
Φωτογραφία: Nadim Carlson, Sturla Brandth Grovlen
Μουσική: Martin Dirkov
Μοντάζ: Olivia Neegaard Holm
Ηθοποιοί: Ellen Dorrit Petersen, Casmina Stratan, Bjorn Andersen, Marlon Kindberg Bach, Kenneth M. Christensen, Peter Christoffersen, Marianne Mortensen, Patricia Schumann

Δανία, Σουηδία | 2016 | Εγχρωμο | DCP | 92' | Αγγλικά, Δανέζικα


    Hμερομηνία δημοσίευσης: 2016-09-11 20:39:58



      ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

      Μετά τα Μεσάνυχτα - After Hours

      Μετά τα Μεσάνυχτα - After Hours

      Blair Witch: Η Επιστροφή / Blair Witch

      Blair Witch: Η Επιστροφή / Blair Witch

      Το 1999 μια χειροποίητη ταινία τρόμου στοίχειωσε τη μεγάλη οθόνη, ξύπνησε τους εφιάλτες σου και έγινε ποπ φαινόμενο. Χρόνια μετά, η Μάγισσα του Blair επιστρέφει και προκαλεί μια άλλη παρέα να μπει στο δάσος. Αρχέγονος φόβος και μεταφυσική απειλή που σε 'στήνουν στον τοίχο'. Νόμιζες πως τα δες όλα. Ομως, ξεκόλλα!

      Ωμότητες / Grave

      Ωμότητες / Grave

      Κανιβαλισμός και χορτοφαγία δεν στρώνουν κοινό τραπέζι. Ή μήπως όχι; Το ξύπνημα της (ωμής) σάρκας μιας φοιτήτριας κτηνιατρικής γίνεται αφορμή για ένα κινηματογραφικό έδεσμα gore εικονογραφίας, σεξουαλικής έντασης και κωμικής επίγευσης που έβαψε με αίμα το φετινό Φεστιβάλ Καννών και 'γράπωσε' το βραβείο FIPRESCI. Ενα κινηματογραφικό ντεμπούτο που θα μείνει 'νωπό' στη μνήμη σας.

      Μη Σβήσεις το Φως / Lights Out

      Μη Σβήσεις το Φως / Lights Out

      Σβήνουν τα φώτα, κάτι τρομακτικό εμφανίζεται, κάπου στο βάθος. Ανάβουν και δεν το βλέπεις, αλλά στην πραγματικότητα είναι μια ανάσα μακριά σου. Η νέα εγγυημένη ανατριχίλα φέρει τη σφραγίδα του σκηνοθέτη του 'Καλέσματος', Τζέιμς Γουάν, στη θέση του παραγωγού και μπορεί να σε διαβεβαιώσει για ένα και μόνο πράγμα: Οταν τα φώτα στην αίθουσα σβήσουν, δεν έχεις ιδέα για το τι μπορεί να βρίσκεται δίπλα σου.

      Πάρτι με... Λουκάνικα / Sausage Party

      Πάρτι με... Λουκάνικα / Sausage Party

      Τα φαγητά ανακαλύπτουν ότι τα... τρώμε, στο βέβηλο και ξεκαρδιστικό 'πάρτι' που μαγείρεψε το συγγραφικό δίδυμο πίσω από τα 'Superbad' και 'Το Τέλος του Κόσμου', Σεθ Ρόγκεν και Εβαν Γκόλντμπεργκ. Ενα κανιβαλικό 'Toy Story' με όρεξη για αυθάδεια, που σε καμία περίπτωση δεν θα σερβίρατε σε ανήλικο κοινό. Εχει κανείς τύψεις για το σημερινό φαγοπότι;