23ο ΔΙΕΘΝΕΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ

AIFF.GR

    Αρχείο : 14o AIFF 2008

  • Αφιέρωμα Αλμπερτίνα Κάρι

    Αλμπερτίνα Κάρι: Μπουένος Αϊρες Εμπιστευτικό.

    Η ιστορία της Αλμπερτίνα Κάρι μας γυρνάει πίσω στο χρόνο και συγκεκριμένα στο 1977, όταν σε ηλικία τεσσάρων ετών χάνει τους γονείς της, κατά τη διάρκεια της στρατιωτικής δικτατορίας στην Αργεντινή. Οι γονείς της, Ρομπέρτο Κάρι και Ανα Μαρία Καρούσο, αριστεροί ακτιβιστές, εξαφανίστηκαν χωρίς κανένα ίχνος, εισάγοντας έτσι τα ονόματά τους στον μακροσκελή κατάλογο των αγνοούμενων και ταυτόχρονα στις πιο μαύρες σελίδες της πολιτικής ιστορίας της χώρας. Εκεί όπου οι κυβερνήσεις πέφτουν, η τέχνη ανέρχεται, και μετά από 31 χρόνια κατάφερε να εντάξει την Κάρι στις πιο φωτεινές σελίδες της καλλιτεχνικής δημιουργίας της Αργεντινής. Διεκδικώντας μία θέση δίπλα σε κινηματογραφιστές όπως ο Εκτορ Ολιβέρα και η Σουζάνα Μουνιόθ, η Κάρι κατάφερε μόλις στα 35 της να θεωρείται μία από τις πιο τολμηρές δημιουργούς της γενιάς της.

    Η ίδια, εκκεντρική θαυμάστρια των play mobil, των κινουμένων σχεδίων και της Μπάρμπι, αρνείται πεισματικά τον ενήλικο κόσμο του καθωσπρεπισμού και των συμβάσεων που επιβάλει η κοινωνική ηθική. Ολόκληρη η φιλμογραφία της είναι αφιερωμένη σε όλους όσους νιώθουν ότι δεν ανήκουν πουθενά και βρίσκεται σε απόλυτη συνέπεια με την ιδιοσυγκρασία της. Πότε καταπιάνεται με την ανάπλαση παιδικών αναμνήσεων («Οι Ξανθοί»), πότε με σεξουαλικούς προβληματισμούς, σπιλώνοντας ανεπανόρθωτα την υπόληψη του απόλυτου κοριτσίστικου συμβόλου -Μπάρμπι- και πότε με τον θάνατο ως υπαρξιακό φόβο («La Rabia»). Κοινός παρονομαστής στο έργο της, οι οικογενειακοί δεσμοί, οι δυσλειτουργικές σχέσεις ανάμεσα στα μέλη τους που άλλοτε εκφράζονται εκδικητικά, άλλοτε αιμομικτικά και άλλοτε με φοβικά σκίτσα πάνω σε χαρτί σαν από κηλίδες μελάνης του Rorschach. Οι ήρωες, ενήλικοι κι ανήλικοι, αγγίζουν φευγαλέα την ευτυχία πάντα καμουφλαρισμένοι με την επίφαση της κοινωνικής γαλήνης. Με μόλις τέσσερις μεγάλου μήκους ταινίες στο ενεργητικό της και σύντομα ένα παιδί (μια και βρίσκεται στον όγδοο μήνα της εγκυμοσύνης της), η Κάρι ωριμάζει με κάθε δημιουργία της χωρίς να παύει να προκαλεί.

    Νίνα Βελιγράδη


  • Δε θέλω Να Γυρίσω Σπίτι Μου- No Quiero Volver A Casa

    Ενας φόνος, δύο αδέλφια και δύο μεσοαστικές οικογένειες σε κρίση αποτελεί τη θεματική του σκηνοθετικού ντεμπούτου της Αλμπερτίνα Κάρι. Ενα δράμα χαρακτήρων και παράλληλα μία έντονη κριτική στην ...

  • Ακόμα και οι Μπάρμπι Μελαγχολούν - Barbie Tambien Puede Estar Triste

    Η πιο διάσημη κούκλα του κόσμου και ταυτόχρονα το απόλυτο κοριτσίστικο σύμβολο στον πιο αντισυμβατικό ρόλο της πλαστικής της ζωής, της transsexual εγκλωβισμένης σε ένα καταπιεστικό γάμο με τον Κεν ...

  • Δίδυμοι - Geminis

    Μια προκλητικά αιμομικτική ιστορία αγάπης ανάμεσα στα δίδυμα Μέμε και Χέρε στους κόλπους μιας οικογένειας μεγαλοαστών. Κυρίαρχη φιγούρα η ψυχαναγκαστική μητέρα με εμμονή στη διατήρηση των συμβάσεων ...

  • La Rabia

    Το La Rabia αποτελεί την τελευταία ταινία της Κάρι και την καθιέρωσή της στους πιο καινοτόμους δημιουργούς της γενιάς της. Η ταινία εξελίσσεται στην αγροτική ύπαιθρο των πάμπας της Αργεντινής, όπου ...

  • Οι Ξανθοί - Los Rubios

    «Με λένε Ανάλια Κουσέιρο, είμαι ηθοποιός και στους Ξανθούς ενσαρκώνω την Αλμπερτίνα Κάρι», είναι τα λόγια της πρωταγωνίστριας ενός αταξινόμητου υβριδίου που ακροβατεί ανάμεσα στο ντοκιμαντέρ και τη ...