Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας Νύχτες Πρεμιέρας
aiff

Let the Demon shine! Συναντήσαμε τον Βρεττό Βρεττάκο λίγο πριν το πάρτι του «Neon Demon»

Το 22ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας - Νύχτες Πρεμιέρας καλωσορίζει τον επικίνδυνα όμορφο κόσμο της μόδας!

Οι Νύχτες Πρεμιέρας ανέκαθεν πρόσφεραν συγκινήσεις εντός και εκτός οθόνης. Φέτος μία από τις πιο πολυσυζητημένες προβολές του προγράμματος, το «Neon Demon», η στιλιστική, εφιαλτική κατάβαση στον κόσμο της μόδας μέσα από τον φακό του προβοκάτορα Νίκολας Βίντινγκ Ρεφν, συναντά ένα πάρτι γεμάτο εκπλήξεις με τον ειρωνικό, στραφταλιζέ τίτλο «Glittering Narcissism».

Με αφορμή την ταινία ο διεθνούς φήμης σχεδιαστής μόδας Βρεττός Βρεττάκος, ο μαθητής της Εΐκο Ισιόκα που πλέον συμμετέχει στα Fashion Weeks Νέας Υόρκης και Παρισιού, ο άνθρωπος πίσω από την εμβληματική φόρμα της Beyonce, ρούχα του οποίου έχουν επιλεχθεί και φωτογραφηθεί για τα περιοδικά I.D., W, Paper, V. Magazine και POP, ετοίμασε ένα pop-up show για το πάρτι που θα ακολουθήσει της προβολής κι εγώ με αφορμή τη συγκεκριμένη εκδήλωση των Νυχτών Πρεμιέρας ξανασυνάντησα μετά από 17 χρόνια έναν παλιό φίλο και συμμαθητή για τον οποίο νιώθω περήφανος.

Στην κουβέντα που ακολουθεί ο Βρεττός μιλάει για τη μόδα, τη σημασία του κοστουμιού στον κινηματογράφο και μοιράζεται μαζί μας τις αγαπημένες του ταινίες, από την σκοπιά του ενδυματολόγου.

Η μεγάλη επιτυχία στο εξωτερικό

Το εξωτέρικο προέκυψε σαν μία φυσική διέξοδος. Ήταν μία εξέλιξη,που δεν ήταν απρόσμενη, από τη στιγμή που είχα επιλέξει να σπουδάσω και να ζήσω έξω. Η δουλειά μου μπορούσε πλέον να προβληθεί εκεί. Για συναισθηματικούς λόγους γύρισα για μερικά χρόνια Ελλάδα, αλλά θεωρώ πως ο κύκλος ολοκληρώθηκε. Είναι δύσκολη περίπτωση το εξωτερικό και μεγάλη συζήτηση το τι σημαίνει καριέρα εκεί. Το αποτελεσμα σε ανταμοιβει και μπαίνεις σε μία διαδικασία να είσαι δραστήριος για να αποδείξεις ότι αξίζεις. Μέχρι όμως να συμβεί αυτό και η δουλειά σου να προβληθεί σωστά, θελει πάρα πολύ αγώνα. Οικονομικό και ηθικό. Αλλά ανταμοιβεσαι.

Ο κινηματογράφος και το θέατρο

Τη μόδα τη λάτρευα από μικρός. Και αυτό είναι σημαντικό background. Στις δύσκολες στιγμές σκέφτομαι πως η κατάρτιση είναι η βάση μου. Το άνοιγμα στο εξωτερικό είναι το μέσο για να παρουσιάζω τη δουλειά μου π.χ. στην εβδομάδα μόδας στο Παρίσι, αλλά αυτό που με ενδιαφέρει είναι η εικαστική προσέγγιση της μόδας και ειδικά στο θέατρο και τον κινηματογράφο. Έχω σπουδασει Κοστούμι και Θεατρολογια, οπότε θα θελα να επεκταθω εκεί, και ο κινηματογράφος ομολογουμένως είναι ένα σπουδαίο μέσο. Στις ταινίες την ιστορία την φροντίζουν ο σκηνοθέτης, ο σεναριογράφος, αλλά το κοστούμι της δίνει ζωή. Καθορίζει την ταυτότητα και τη χρονική στιγμή. Πολλές φορές έχει τύχει να αντιληφθώ την εποχή μέσα από τα ρούχα ή τη σκηνογραφία.

Οι ταινίες εποχής έχουν όντως τα καλύτερα κοστούμια;

Σε γενικές γραμμές σε μια ταινία εποχής, χρειάζεται σαφέστατα μία μεγάλη έρευνα. Υπηρετείς μία συγκεκριμένη ταυτότητα και οφείλεις να πατήσεις ακριβώς στα στοιχεία της εποχής, σε μία συγκεκριμένη γραμμή. Σημαντικό ρόλο έχει ο σκηνοθέτης και η ελευθερία που σου δίνει και ορίζει πόσο αυστηρή ή όχι θα είναι αυτή η γραμμή. Για παράδειγμα η «Άννα Καρένινα» του Τζο Ράιτ με την Κίρα Νάιτλι ακουμπά στην εποχή, αλλά όχι 100%. Υπάρχουν επίσης και οι ταινίες που φαίνεται πως είναι πιστή αντιγραφή της εποχής, αλλά δεν είναι έτσι όπως οι «Αναμνήσεις μίας Γκέισας».

Η περίπτωση της Εΐκο Ισιόκα

Θαυμάζω την Εΐκο Ισιόκα του «Δράκουλα», του «Κελιού», της «Εξωπραγματικότητας». Κατα τη διάρκεια των σπουδών μου, μας ζητήθηκε να κάνουμε ένα project εμπνευσμένο από μία ταινία. Επείδη η σκοτεινή, θεατρική προσέγγιση της Εΐκο Ισιόκα στο «Κελί» με είχε συνεπάρει, εμπνεύστηκα για την εργασία από το «Κελί» και τον «Δράκουλα». Η έκπληξη του project ήταν πως αργότερα μας έφεραν σε επαφή με το team του σχεδιαστή ή της σχεδιάστριας που είχαμε επιλέξει. Οπότε έχω μία συστατική επιστολή από την ομάδα της Ισιόκα! Πολύ σημαντικό να έχεις κάτι από ανθρώπους που θαυμάζεις.

Η υπερέκθεση και τα όρια στη μόδα

Η εικόνα και η έμπνευση που χαρίζει είναι ανεξάντλητη. Τον τελευταίο καιρό όμως υπάρχει ένας επαναπροσδιορισμός. Κρατάμε πάντα κάποια στοιχεία της εποχής, προσθέτουμε, ανακυκλώνουμε και με μία νέα προσέγγιση διαμορφώνουμε μία διαφορετική τάση.

«The Neon Demon»: Η ομορφιά του τρόμου

Η ταινία προσπαθεί να δείξει τον ανταγωνισμό και την αγριότητα που επικρατεί στον κόσμο της ομορφιάς που σχετίζεται με τη μόδα. Όλα γίνονται με μία διαδικασια fast forward και με στόχο την «κλωνοποίηση» όπου όλες οι κοπέλες μοιάζουν μεταξύ τους. Πρέπει λοιπόν να βρείς τρόπους για να ξεχωρίσεις και αυτοί οι τρόποι...ποικίλλουν!

Ετοίμασα μία ξεχωριστή δουλειά για το pop-up show του πάρτι μετά την προβολή που έχει μία glam διάθεση, όπως άλλωστε και η ταινία, αλλά και μία σκοτεινή, ειρωνική προσέγγιση. Έκανα κάτι που φαίνεται «πλούσιο» και στη συνέχεια προσπάθησα να χαλάσω, να τσαλακώσω την «καθωσπρέπει» εικόνα, αλλοιώνοντάς την με ροκ στοιχεία. Είναι ένα σαρκαστικό σχόλιο. Τα μοντέλα για κάποιες ώρες μεταμορφώνονται σε ρόλους. Μου αρέσουν οι αιθέρειες παρουσίες που βγάζουν μία σκληράδα. Η φιλαρεσκεια είναι το απόλυτο όπλο κάθε γυναίκας.

Το μέλλον

Στην εποχή μας έχουμε δει πολλά, σχεδόν τα πάντα. Έχουμε ερεθίσματα από παντού. Οι λεπτομέρειες όμως κάνουν τη διαφορά και χρειάζεται μία επιστροφή στις ρίζες. Μπορείς να αντλήσεις έμπνευση από το παρελθόν και να κάνεις πρωτότυπους συνδυασμούς χρησιμοποιώντας νέα υλικά. Έτσι μπορείς να πεις μια ιστορία. Όπως στις ταινίες. Πάντα μ' άρεσε η δραματική κορύφωση του φινάλε. Το ίδιο πρέπει να γίνεται και στα ρούχα.

Οι πιο καλοντυμένες ταινίες: 12 επιλογές του Βρεττού Βρεττάκου

«Blade Runner» (1982) και «Flashdance» (1983) Κοστούμια: Michael Kaplan
«Μαρία Αντουανέτα» (2006) Κοστούμια: Milena Canonero
«Morocco» (1930) Κοστούμια: Travis Banton
«Το Πέμπτο Στοιχείο» (1997) Κοστούμια: Jean Paul Gaultier
«Αγώνες Πείνας» (2012) Κοστούμια: Judianna Makovsky
«Moulin Rouge!» (2001) και «Ο Υπέροχος Γκάτσμπι» (2013) Κοστούμια: Catharine Martin
«Νευρικός Εραστής» (1977) Κοστούμια: Ruth Morley
«Ψαλιδοχέρης» (1990) Κοστούμια: Colleen Atwood
«Το Κελί» (2000) Κοστούμια: Eiko Ishioka
«Mad Max: Ο Δρόμος της Οργής» (2015) Κοστούμια: Jenny Beavan

Ενημερωθείτε αναλυτικά για όλο το πρόγραμμα του Φεστιβάλ, τις ημέρες/ώρες προβολών και την online κράτηση εισιτηρίων εδώ.



    Hμερομηνία δημοσίευσης: 2016-09-24 15:09:35



    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

    50 χρόνια «ΝΟΝΟΣ ΙΙ»: Οι Νύχτες Πρεμιέρας γιορτάζουν τη σπουδαία επέτειο με 4Κ κόπια που επιμελήθηκε ο ίδιος ο Κόπολα

    50 χρόνια «ΝΟΝΟΣ ΙΙ»: Οι Νύχτες Πρεμιέρας γιορτάζουν τη σπουδαία επέτειο με 4Κ κόπια που επιμελήθηκε ο ίδιος ο Κόπολα

    Τιμημένο με Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας, Σκηνοθεσίας, Β' Αντρικού Ρόλου (Ρόμπερτ Ντε Νίρο), Διασκευασμένου Σεναρίου, Μουσικής και Καλλιτεχνικής Διεύθυνσης, το μνημειώδες έπος του Φράνσις Φορντ Κόπολα συμπληρώνει φέτος 50 χρόνια. Το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας Νύχτες Πρεμιέρας γιορτάζει τη σημαντική επέτειο με ψηφιακά αποκατεστημένη κόπια που επιμελήθηκε ο ίδιος ο σκηνοθέτης, σε μια μοναδική προβολή-γεγονός που δεν πρέπει με τίποτα να χάσετε.

    «Ο Μάγειρας, ο Κλέφτης, η Γυναίκα του και ο Εραστής της»: Οι Νύχτες Πρεμιέρας προβάλλουν το αριστούργημα-σοκ του Πίτερ Γκρίναγουεϊ χωρίς περικοπές

    «Ο Μάγειρας, ο Κλέφτης, η Γυναίκα του και ο Εραστής της»: Οι Νύχτες Πρεμιέρας προβάλλουν το αριστούργημα-σοκ του Πίτερ Γκρίναγουεϊ χωρίς περικοπές

    Θεωρήθηκε ανήθικο, σκανδαλώδες, σοκαριστικό. Σε αρκετές χώρες συνάντησε προβλήματα με τη λογοκρισία και στην Αμερική προβλήθηκε με τον χαρακτηρισμό 'Αυστηρώς Ακατάλληλο'. Τριάντα πέντε χρόνια μετά τη θυελλώδη κυκλοφορία της, οι ΝΥΧΤΕΣ ΠΡΕΜΙΕΡΑΣ προβάλλουν την αριστουργηματική ταινία του Πίτερ Γκρίναγουεϊ στην πλήρη της εκδοχή και χωρίς περικοπές, για μία και μοναδική προβολή, το Σάββατο 30 Μαρτίου, στην αίθουσα CINOBO ΟΠΕΡΑ 1.

    Οι Νύχτες Πρεμιέρας παρουσιάζουν το ολοκαίνουργιο, 30th Anniversary Restoration της «Συνέντευξης με έναν Βρυκόλακα» σε αποκλειστική προβολή

    Οι Νύχτες Πρεμιέρας παρουσιάζουν το ολοκαίνουργιο, 30th Anniversary Restoration της «Συνέντευξης με έναν Βρυκόλακα» σε αποκλειστική προβολή

    Ταυτόχρονα με την επανέκδοσή της στις αίθουσες του εξωτερικού, το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας Νύχτες Πρεμιέρας σας προσκαλεί να δείτε σε αποκλειστική προβολή τη ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΕΝΑΝ ΒΡΥΚΟΛΑΚΑ του Νιλ Τζόρνταν, για πρώτη φορά στη χώρα μας με την ολοκαίνουργια ψηφιακή κόπια που έγινε για τον εορτασμό των 30 χρόνων από την πρώτη κυκλοφορία της. Το Σάββατο 24 Φεβρουαρίου, στην αίθουσα Cinobo ΟΠΕΡΑ 1.

    Οι Νύχτες Πρεμιέρας προβάλλουν τη θρυλική «Απειλή» του Τζον Κάρπεντερ σε 4Κ ψηφιακή αποκατάσταση

    Οι Νύχτες Πρεμιέρας προβάλλουν τη θρυλική «Απειλή» του Τζον Κάρπεντερ σε 4Κ ψηφιακή αποκατάσταση

    Τo Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας Νύχτες Πρεμιέρας παρουσιάζει μια από τις καλύτερες ταινίες φαντασίας όλων των εποχών όπως δεν την έχετε (ξανα)δει: για πρώτη φορά στην Ελλάδα σε πρόσφατη 4Κ ψηφιακή κόπια που επιμελήθηκε ο ίδιος ο σκηνοθέτης, με αφορμή την επέτειο 40 ετών από την πρώτη κυκλοφορία της, η 'Απειλή' του Τζον Κάρπεντερ προβάλλεται τα μεσάνυχτα του Σαββάτου 10 Φεβρουαρίου, στην αίθουσα Cinobo ΟΠΕΡΑ.

    Οι Νύχτες Πρεμιέρας σας προσκαλούν να διαλευκάνετε το «Έγκλημα στο Γκόσφορντ Παρκ»

    Οι Νύχτες Πρεμιέρας σας προσκαλούν να διαλευκάνετε το «Έγκλημα στο Γκόσφορντ Παρκ»

    Τo Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας Νύχτες Πρεμιέρας συνεχίζει τα σαββατιάτικα κινηματογραφικά ραντεβού του στην αίθουσα Cinobo ΟΠΕΡΑ με μια από τις καλύτερες ταινίες του σπουδαίου Ρόμπερτ Όλτμαν και ολόκληρης της δεκαετίας των 00ς: βραβευμένο με Όσκαρ Πρωτότυπου Σεναρίου, και υποψήφιο για 6 ακόμα χρυσά αγαλματίδια, το 'Έγκλημα στο Γκόσφορντ Παρκ φιλοξενείται για μία και μοναδική προβολή με ψηφιακά αποκατεστημένη κόπια, το ερχόμενο Σάββατο 3 Φεβρουαρίου.

    Οι Νύχτες Πρεμιέρας στα Όσκαρ!

    Οι Νύχτες Πρεμιέρας στα Όσκαρ!

    And the Oscar goes to... Νύχτες Πρεμιέρας! Εννιά ταινίες που προβλήθηκαν στις πρόσφατες Νύχτες Πρεμιέρας διεκδικούν 27 Όσκαρ στην 96η Τελετή Απονομής της Αμερικανικής Ακαδημίας Κινηματογράφου.