24ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας "Νύχτες Πρεμιέρας"

Τα Μάτια της Μητέρας μου / The Eyes Of My Mother

29/9/2016, 23:30, Ιντεάλ 1/10/2016, 20:45, Odeon Όπερα 2

Σαδιστής δολοφόνος εισβάλλει σε αγροτόσπιτο, μόνο και μόνο για να βρει τον δάσκαλό του από την εξίσου σαλεμένη πιτσιρίκα με το ζωηρό ενδιαφέρον για την ανατομία που έκανε το λάθος να αφήσει ζωντανή. Εξπρεσιονιστικός εφιάλτης σε εκθαμβωτικό άσπρο και μαύρο, το arthouse φιλμ τρόμου της χρονιάς είναι ένα εντυπωσιακό σκηνοθετικό ντεμπούτο που έχει την αυθάδεια να ενώσει τον Ινγκμαρ Μπέργκμαν με τον «Σχιζοφρενή Δολοφόνο με το Πριόνι».

EOMM 1

Σε ένα αγροτόσπιτο στη μέση του αμερικανικού πουθενά, μια μητέρα, πρώην χειρουργός από την Πορτογαλία, διδάσκει στην κόρη της τα μυστικά της ανατομίας σε μία προσπάθεια να της αποδομήσει τη βαρυσήμαντη έννοια του θανάτου. Ένα απόγευμα, ένας μυστηριώδης εισβολέας καταστρέφει την ειδυλλιακή οικογενειακή ζωή τους, τραυματίζοντας ανεπανόρθωτα την ψυχή της μικρής και ξυπνώντας της παράλληλα μερικές αλλόκοτες περιέργειες. Καθώς τα χρόνια περνούν, η νεαρή πλέον Φρανσίσκα βλέπει την απόμακρη επαφή της με τον έξω κόσμο να παίρνει ολοένα και πιο σκοτεινή τροπή.

Ο,τι ξεκινά σαν μια περίπτωση εισβολής σε σπίτι, στη λογική των «Παράξενων Παιχνιδιών» του Μίκαελ Χάνεκε, εξελίσσεται προοδευτικά σε ένα ανατριχιαστικό ψυχολογικό θρίλερ που κλείνει διακριτικά το μάτι στο «Trouble Every Day» της Κλερ Ντενί. Ο πρωτοεμφανιζόμενος Νίκολας Πέσε παραμερίζει τα ταμπού και αρνείται τους εύκολους διαχωρισμούς μεταξύ θύτη και θύματος, προκειμένου να κοιτάξει ανάμεσα στις λεπτές διαστρωματώσεις της παράνοιας, τόσο της προφανούς όσο και εκείνης που μασκάρεται πίσω από τη φαινομενικά αδιασάλευτη ηρεμία και αγιότητα της οικογενειακής ζωής. Ν. Σ.

Σκηνοθεσία: Nicolas Pesce
Σενάριο: Nicolas Pesce
Φωτογραφία: Zach Kuperstein
Μουσική: Ariel Loh
Μοντάζ: Nicolas Pesce
Ηθοποιοί: Kika Magalhaes, Will Brill, Paul Nazak, Flora Diaz, Clara Wong, Diana Agostini

ΗΠΑ | 2016 | Ασπρόμαυρο | DCP | 77' | Αγγλικά, Πορτογαλικά




      ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

      Μετά τα Μεσάνυχτα - After Hours

      Μετά τα Μεσάνυχτα - After Hours

      Blair Witch: Η Επιστροφή / Blair Witch

      Blair Witch: Η Επιστροφή / Blair Witch

      Το 1999 μια χειροποίητη ταινία τρόμου στοίχειωσε τη μεγάλη οθόνη, ξύπνησε τους εφιάλτες σου και έγινε ποπ φαινόμενο. Χρόνια μετά, η Μάγισσα του Blair επιστρέφει και προκαλεί μια άλλη παρέα να μπει στο δάσος. Αρχέγονος φόβος και μεταφυσική απειλή που σε 'στήνουν στον τοίχο'. Νόμιζες πως τα δες όλα. Ομως, ξεκόλλα!

      Ωμότητες / Grave

      Ωμότητες / Grave

      Κανιβαλισμός και χορτοφαγία δεν στρώνουν κοινό τραπέζι. Ή μήπως όχι; Το ξύπνημα της (ωμής) σάρκας μιας φοιτήτριας κτηνιατρικής γίνεται αφορμή για ένα κινηματογραφικό έδεσμα gore εικονογραφίας, σεξουαλικής έντασης και κωμικής επίγευσης που έβαψε με αίμα το φετινό Φεστιβάλ Καννών και 'γράπωσε' το βραβείο FIPRESCI. Ενα κινηματογραφικό ντεμπούτο που θα μείνει 'νωπό' στη μνήμη σας.

      Μη Σβήσεις το Φως / Lights Out

      Μη Σβήσεις το Φως / Lights Out

      Σβήνουν τα φώτα, κάτι τρομακτικό εμφανίζεται, κάπου στο βάθος. Ανάβουν και δεν το βλέπεις, αλλά στην πραγματικότητα είναι μια ανάσα μακριά σου. Η νέα εγγυημένη ανατριχίλα φέρει τη σφραγίδα του σκηνοθέτη του 'Καλέσματος', Τζέιμς Γουάν, στη θέση του παραγωγού και μπορεί να σε διαβεβαιώσει για ένα και μόνο πράγμα: Οταν τα φώτα στην αίθουσα σβήσουν, δεν έχεις ιδέα για το τι μπορεί να βρίσκεται δίπλα σου.

      Πάρτι με... Λουκάνικα / Sausage Party

      Πάρτι με... Λουκάνικα / Sausage Party

      Τα φαγητά ανακαλύπτουν ότι τα... τρώμε, στο βέβηλο και ξεκαρδιστικό 'πάρτι' που μαγείρεψε το συγγραφικό δίδυμο πίσω από τα 'Superbad' και 'Το Τέλος του Κόσμου', Σεθ Ρόγκεν και Εβαν Γκόλντμπεργκ. Ενα κανιβαλικό 'Toy Story' με όρεξη για αυθάδεια, που σε καμία περίπτωση δεν θα σερβίρατε σε ανήλικο κοινό. Εχει κανείς τύψεις για το σημερινό φαγοπότι;

      Σέλεϊ / Shelley

      Σέλεϊ / Shelley

      Νεαρή Ρουμάνα οικονόμος δέχεται να γίνει παρένθετη μητέρα για ευκατάστατο ζευγάρι από τη Δανία που ζει σε απομονωμένο σπίτι στην άκρη του δάσους. Ομως σύντομα η εγκυμοσύνη της μετατρέπεται σε εφιάλτη, καθώς το έμβρυο μεγαλώνει με αφύσικη ταχύτητα. Ο,τι ξεκινά ως ένα μινιμαλιστικό δράμα μπεργκμανικών αποχρώσεων σταδιακά μετατρέπεται σε ένα νοσηρό θρίλερ όπου ο μύθος του 'Φρανκενστάιν' συναντά το 'Μωρό της Ρόζμαρι' και τον σωματικό τρόμο του Ντέιβιντ Κρόνενμπεργκ.