Νύχτες Πρεμιέρας 2016: Ένα απολαυστικό masterclass από τον Φαίδωνα Παπαμιχαήλ
Ένας από τους καλύτερους Διευθυντές Φωτογραφίας παγκοσμίως, ο υποψήφιος για Όσκαρ Φαίδων Παπαμιχαήλ («Nebraska»), τίμησε με την παρουσία του το 22ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας - Νύχτες Πρεμιέρας, και παρέδωσε ένα μοναδικό, απολαυστικό Masterclass στο χώρο του yafka school.
Ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας και του Περιοδικού ΣΙΝΕΜΑ, Λουκάς Κατσίκας, προλόγισε τον Φαίδωνα Παπαμιχαήλ κάνοντας λόγο για το «Walk the Line» του Τζέιμς Μάγκολντ και την γνωριμία του με τον Φαίδωνα Παπαμιχαήλ τον Πρεσβύτερο, τον εξαιρετικό σκηνογράφο και συνεργάτη του Τζον Κασαβέτη, πατέρα του Φαίδωνα.
Συνομιλώντας με το κοινό στα ελληνικά και (κυρίως) αγγλικά, ο εκλεκτός συνεργάτης των Τζορτζ Κλούνεϊ, Όλιβερ Στόουν και Αλεξάντερ Πέιν, αναφέρθηκε σε μερικούς από τους αγαπημένους του Διευθυντές Φωτογραφίας, τον Νέστορ Αλμένδρος («Μέρες Ευτυχίας»), τον Βιτόριο Στοράρο («Αποκάλυψη Τώρα», «Ο Τελευταίος Αυτοκράτορας»), τον δεξιοτέχνη συνεργάτη του Ζαν Λικ Γκοντάρ, Ραούλ Κουτάρ, τον Βίλμος Ζίγκμοντ («Στενές Επαφές Τρίτου Τύπου») και τον Γκόρντον Γουίλις (τριλογία του «Νονού»).
Πολύ μακριά από το Χόλιγουντ, αισθάνθηκε άνετα στο να εκμυστηρευτεί πως οι λαμπεροί σταρ μπορούν να σου προκαλούν «πονοκέφαλο», εκθείασε τους Ματ Ντέιμον και Γουίλ Σμιθ ως τα καλύτερα και «πιο συνεργάσιμα» παιδιά και μοιράστηκε τα μυστικά της δουλειάς του μέσα από χαρακτηριστικά αποσπάσματα της δουλειάς του («Million Dollar Hotel», «Αι Ειδοί του Μαρτίου», «Walk the Line» κ.α.).
Φυσικά έκανε λόγο για τον Αλεξάντερ Πέιν, τον σκηνοθέτη των «Απόγονοι», «Πλαγίως», «Σχετικά με τον Σμιντ», που ανέδειξε τη δουλειά του και μέσα από το «Nebraska» τον οδήγησε στην υποψηφιότητα για Όσκαρ. Ο Παπαμιχαήλ δήλωσε πως απολαμβάνει τη φιλική, σχεδόν οικογενειακή, ατμόσφαιρα που δημιουργεί ο Πέιν κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων, και αποκάλυψε πως εκτίμησε ακόμα περισσότερο την ασπρόμαυρη φωτογραφία μετά την εμπειρία του «Nebraska». Από την άλλη, δεν μίλησε με τον ίδιο ενθουσιασμό για τον Όλιβερ Στόουν, συνεργάτης του στο «W», που επιβεβαιώνει τη φήμη του ταλαντούχου, αλλά απαιτητικού, θερμοκέφαλου δημιουργού.
Ολοκληρώνοντας το masterclass που αρχικά είχε διάρκεια μιας ώρας, αλλά εξελίχθηκε σε μία δίωρη κουβέντα που απόλαυσαν όλοι όσοι βρέθηκαν εκεί (καθιστοί και όρθιοι), ο Παπαμιχαήλ δήλωσε ενθουσιασμένος με την ρεαλιστική, οπτική γλώσσα του νέου ρουμάνικου σινεμά και επίστησε την προσοχή όλων στη σπουδαία δουλειά των συναδέλφων του Κρίστοφερ Ντόιλ («Ερωτική Επιθυμία», «2046») και Ρότζερ Ντίκινς («Η Δολοφονία του Τζέσε Τζέιμς από το Δειλό Ρόμπερτ Φορντ», «Sicario»).
Ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής των Νυχτών Πρεμιέρας Λουκάς Κατσίκας,
η Εκτελεστική Διευθύντρια Τατιάνα Παππά και ο Φαίδων Παπαμιχαήλ