Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας Νύχτες Πρεμιέρας

Οι Τελευταίες Μέρες του Σογκουνάτου

Ένας νεαρός σαμουράι αποφασισμένος να επαναφέρει την παλιά δόξα της Αυτοκρατορίας. Δύο πανέμορφες γκέισες που μάχονται μέχρις εσχάτων για την πρώτη θέση. Ένα φιλόδοξο σχέδιο για μία θεαματική διπλή αυτοκτονία.

Ένας νεαρός σαμουράι αποφασισμένος να επαναφέρει την παλιά δόξα της Αυτοκρατορίας. Δύο πανέμορφες γκέισες που μάχονται μέχρις εσχάτων για την πρώτη θέση. Ένα φιλόδοξο σχέδιο για μία θεαματική διπλή αυτοκτονία. Κι ένας πανούργος αλλά άφραγκος θαμώνας που αναγκάζεται να συμπεριληφθεί στο προσωπικό ενός πορνείου προκειμένου να ξεπληρώσει τους υπέρογκους λογαριασμούς του προς το κατάστημα. Εμπνευσμένος από την παραδοσιακή κωμική τέχνη του Rakugo, ο παραγνωρισμένος Γιούζο Καουασίμα (από τους αγαπημένους σκηνοθέτες του Ακίρα Κουροσάουα) συγκεντρώνει μία πλειάδα εκκεντρικών χαρακτήρων κάτω από τη στέγη ενός μπουρδέλου, στο Τόκιο του 1862, με φόντο τη μεταρρύθμιση Μεΐτζι, μια μεταβατική περίοδο που οδήγησε στον εκσυγχρονισμό της ιαπωνικής κοινωνίας. Με ένα πολυπληθές, χαρισματικό καστ, που χειρίζεται με τη δεξιοτεχνία ενός Ρόμπερτ Ολτμαν, ο Καουασίμα ξετυλίγει έναν ιστό από μυστικά και ψέματα, έρωτες και κομπίνες, και το αποτέλεσμα είναι ένα απολαυστικό μπουρλέσκ γαϊτανάκι, που ψηφίστηκε από το θρυλικό ιαπωνικό περιοδικό Kinema Junpo ως η πέμπτη καλύτερη ιαπωνική ταινία όλων των εποχών. Θ.Π.

Εναλλακτικοί τίτλοι: Bakumatsu Taiyôden / The Sun in the Last Days of the Shogunate

Σκηνοθεσία / Director: Yuzo Kawashima

Σενάριο / Screenwriter: Shôhei Imamura, Yuzo Kawashima, Keiichi Tanaka

Φωτογραφία / DoP: Kurataro Takamura

Μουσική / Music: Toshirô Mayuzumi

Ηθοποιοί / Principal Cast: Frankie Sakai, Sachiko Hidari, Yoko Minamida, Yujiro Ishihara

Ιαπωνία / Japan

1957

Ασπρόμαυρο / B&W

110'

Ιαπωνικά / Japanese

* Προβάλλεται στις 21 Σεπτεμβρίου και στις 23 Σεπτεμβρίου



    Hμερομηνία δημοσίευσης: 2012-07-31 18:34:19



    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

    100 χρόνια Nikkatsu

    100 χρόνια Nikkatsu

    Σαρωτικά αντιπολεμικά έπη, αναρχικές νεανικές ταινίες, εκκεντρικά σοφτ πορνό, ιδιοφυείς κοινωνικές σάτιρες, στυλιζαρισμένα γκανγκστερικά νουάρ και στοιχειωμένες πινελιές τρόμου: η πλούσια και γεμάτη προκλήσεις ιστορία του παλαιότερου κινηματογραφικού στούντιο της Χώρας του Ανατέλλοντος Ηλίου είναι ενδεικτική της καλλιτεχνικής πολυπλοκότητας ολόκληρου του ιαπωνικού σινεμά.

    Χάρισμα

    Χάρισμα

    Έπειτα από μία υπόθεση ομηρίας που καταλήγει σε τραγωδία, ο αστυνομικός Γκόρο εξαναγκάζεται σε υποχρεωτική άδεια. Χαμένος στις ενοχές του, θα περιπλανηθεί σε ένα απομονωμένο δάσος γεμάτο άρρωστα φυτά και μολυσμένα ρυάκια. Φτάνοντας σε ένα ξέφωτο όπου δεσπόζει ένα μυστηριώδες δέντρο (το Χάρισμα του τίτλου), θα γίνει μάρτυρας μιας μάχης γύρω από αυτό το σπάνιο αλλά επικίνδυνο είδος, που μοιάζει να δηλητηριάζει τα πάντα γύρω του.

    Η Άρπα της Βιρμανίας

    Η Άρπα της Βιρμανίας

    Τις τελευταίες ημέρες του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου, ένα σύνταγμα του Αυτοκρατορικού Ιαπωνικού Στρατού παραδίνεται στις βρετανικές δυνάμεις στην Μπούρμα και βρίσκει τη γαλήνη μέσα από τη μουσική. Αποκομμένος από τους συντρόφους του, ένας αγνοούμενος στρατιώτης και δεινός αρπιστής που θεωρείται νεκρός, μεταμφιέζεται σε Βουδιστή μοναχό.

    Φονική Επιθυμία

    Φονική Επιθυμία

    Πιστή σύζυγος, υπάκουη νύφη και στοργική μητέρα, η απλοϊκή Σαντάκο δέχεται στωικά τη μοίρα της ως παραδοσιακή Γιαπωνέζα, μέλος μίας πατριαρχικής κοινωνίας. Μέχρι που μια μέρα, δέχεται την επίθεση ενός άγνωστου εισβολέα μέσα στο ίδιο της το σπίτι.

    Άγρια Νιάτα

    Άγρια Νιάτα

    Κατά τη διάρκεια ενός καυτού καλοκαιριού, ο Νάτσου θα μυήσει τον μικρότερο αδερφό του, Χάρου, στο ηδονιστικό σύμπαν της παρέας του, μιας ομάδας νεαρών, περιπλανώμενων μεταξύ χαρτοπαιξίας, ανούσιων ερωτοτροπιών και ατέρμονης νυχτερινής διασκέδασης.

    Λάσπη και Στρατιώτες

    Λάσπη και Στρατιώτες

    Κατά τη διάρκεια του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου, ο ιαπωνικός στρατός εισχωρεί στην κινεζική ενδοχώρα, προελαύνοντας μέσα από ανώνυμα χωριά και παλεύοντας με την εξάντληση, τα φυσικά εμπόδια, τη μόνιμη αίσθηση απειλής και την ίδια την παράλογη φύση του πολέμου.