Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας Νύχτες Πρεμιέρας
aiff

Κατάληψη, Αντίσταση, Παραγωγή / Occupy, Resist, Produce

2/10/2015,20:15,Ταινιοθήκη της Ελλάδος

Η Μπιενάλε της Αθήνας 2015?2017 «ΟΜΟΝΟΙΑ», η σημαντικότερη περιοδική έκθεση σύγχρονης τέχνης στην Ελλάδα, παρουσιάζει το ακόλουθο τολμηρό κινηματογραφικό τρίπτυχο που έχει θέμα την ανάδυση εναλλακτικών οικονομιών. Οι τρεις μικρές ταινίες που θα παρουσιαστούν ακολουθούν τους εργαζόμενους τριών εργοστασίων, οι οποίοι κατόρθωσαν να διαμορφώσουν το εργασιακό καθεστώς με δική τους διαχείριση.

Στο πλαίσιο του Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας-Νύχτες Πρεμιέρας, η Μπιενάλε της Αθήνας 2015–2017 «ΟΜΟΝΟΙΑ» παρουσιάζει στις 02/10/2015 και ώρα 20.00 το κινηματογραφικό πρότζεκτ των Ντάριο Ατζελίνι και Όλιβερ Ρέσλερ, Occupy, Resist, Produce. Εν όψει της κρίσιμης ιστορικής συγκυρίας, η «ΟΜΟΝΟΙΑ» ερευνά τρία φλέγοντα ζητήματα: την ανάδυση εναλλακτικών οικονομιών, την επιτέλεσή τους στον πολιτικό χώρο και τη δημιουργία θεσμών που επαναπροσδιορίζουν καθιερωμένες δομές. Είναι σε συνάρτηση με τα πεδία αυτά που η Μπιενάλε επιλέγει να παρουσιάσει για πρώτη φορά στην Αθήνα το κοινωνικό πρότζεκτ Occupy, Resist, Produce, όπου οι σκηνοθέτες ακολουθούν εργοστάσια κατειλημμένα από τους εργαζομένους, οι οποίοι κατόρθωσαν να διαμορφώσουν το εργασιακό τους καθεστώς με δική τους διαχείριση. Οι τρεις ταινίες αναφέρονται στα εργοστάσια RiMaflow (Μιλάνο), Officine Zero (Ρώμη) και Vio.Me. (Θεσσαλονίκη), αντίστοιχα.

Μέχρι τώρα έχουν γυριστεί τρεις ταινίες και πολλές άλλες θα ακολουθήσουν. Για κάθε ταινία, έχουν διεξαχθεί και καταγραφεί συζητήσεις με τους εργαζομένους και συνελεύσεις τους που αποτελούν το κύριο μέσο λήψεις αποφάσεων.

Οι συζητήσεις αυτές προσφέρουν στους συμμετέχοντες τη δυνατότητα να δημοσιοποιήσουν επιτεύγματα, δυσκολίες, πλεονεκτήματα και προκλήσεις που αφορούν σε θέματα διαχείρισης της εργασίας.

RiMaflow 2014, Αυστρία, Γερμανία / Austria, Germany, 34'
Σκηνοθεσία και παραγωγή / Directed and produced: Dario Azzellini and Oliver Ressler

Officine Zero 2015, Αυστρία, Γερμανία / Austria, Germany, 33'
Σκηνοθεσία και παραγωγή / Directed and produced: Dario Azzellini and Oliver Ressler

Vio.Me. 2015, Αυστρία, Γερμανία, Ισπανία / Austria, Germany, Spain, 30'
Σκηνοθεσία και παραγωγή / Directed and produced: Dario Azzellini and Oliver Ressler

 



    Hμερομηνία δημοσίευσης: 2015-09-13 11:30:18



    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

    Αφιέρωμα Moving Future

    Αφιέρωμα Moving Future

    Παραλλαγές στο Ιδιο Θέμα / Ιdeés fixes / Diesirae

    Παραλλαγές στο Ιδιο Θέμα / Ιdeés fixes / Diesirae

    Η πρώτη μεγάλου μήκους ταινία της αβάν γκαρντ δημιουργού πραγματεύεται τις αναπαραστάσεις του γυναικείου σώματος στη σύγχρονη τέχνη προσεγγίζοντας το φύλο ως αισθητική κατασκευή και όχι ως φορέα κάποιας προδιαγραμμένης μοίρας. Από τα σπουδαιότερα δείγματα της ελληνικής κινηματογραφικής πρωτοπορίας.

    Η Επανάσταση του Φουτουρισμού / Art/Life: The Futurism Revolution

    Η Επανάσταση του Φουτουρισμού / Art/Life: The Futurism Revolution

    Το πρώτο ντοκιμαντέρ για τον φουτουρισμό. Το ιταλικό κίνημα των αρχών του 20ού αιώνα που λάτρεψε την ταχύτητα και τις μηχανές και διακήρυξε ότι 'ένα αυτοκίνητο είναι ωραιότερο από τη Νίκη της Σαμοθράκης'.

    Documenta 4

    Documenta 4

    Εξαιρετικό ντοκιμαντέρ για τη θρυλική έκθεση Ντοκουμέντα 4 του 1968 η οποία, στον απόηχο των πολιτικών γεγονότων εκείνης της χρονιάς, γέννησε μερικά από τα πιο ενδιαφέροντα και αντιφατικά ερωτήματα για την σύγχρονη τέχνη. Η μεγαλύτερη έκθεση εικαστικών στο κόσμο- που γίνεται στο Κάσελ της Γερμανίας από το 1955- αποφάσισε, ότι το 2017 και για πρώτη φορά, θα πραγματοποιηθεί όχι μόνο στην γενέτειρα πόλη της, αλλά και στην Αθήνα. Ο καλλιτεχνικός της διευθυντής, Άνταμ Τσίμτσικ θα συζητήσει με το κοινό μετά την προβολή.

    Βλέποντας τον Χόπερ / Hopper Vu Par

    Βλέποντας τον Χόπερ / Hopper Vu Par

    Οκτώ Ευρωπαίοι σκηνοθέτες μετουσιώνουν σε ισάριθμα φιλμάκια φημισμένους πίνακες του Έντουαρντ Χόπερ, ο καθένας με το ξεχωριστό βλέμμα του. Η απόλυτη επιστολή αγάπης στον κορυφαίο εκπρόσωπο του ρεαλισμού στην αμερικανική τέχνη.