24ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας "Νύχτες Πρεμιέρας"

Παραλλαγές στο Ιδιο Θέμα / Ιdeés fixes / Diesirae

1/10/2015,19:30,Ταινιοθήκη της Ελλάδος

Η πρώτη μεγάλου μήκους ταινία της αβάν γκαρντ δημιουργού πραγματεύεται τις αναπαραστάσεις του γυναικείου σώματος στη σύγχρονη τέχνη προσεγγίζοντας το φύλο ως αισθητική κατασκευή και όχι ως φορέα κάποιας προδιαγραμμένης μοίρας. Από τα σπουδαιότερα δείγματα της ελληνικής κινηματογραφικής πρωτοπορίας.

«Τα τρία ζητήματα που από την αρχή με απασχολούσαν είναι η σημασία της κινηματογραφικής γραφής ως εγγραφή του αντιστικτικού διαλόγου των φωνών που παράγονται από την κινηματογραφική ετερογένεια, η διερεύνηση των ορίων της κινηματογραφικής αναπαράστασης και η ενσωμάτωση της υποκειμενικότητας της δημιουργού. Η θεματική της ταινίας Idees Fixes / Dies Irae είναι οι αναπαραστάσεις του γυναικείου σώματος στην ιστορία της σύγχρονης τέχνης: το φύλο ως κατασκευή και όχι ως μοίρα. Δομείται πάνω σε δύο άξονες. Αφ’ ενός, οι αναπαραστάσεις του σώματος και το σώμα της αναπαράστασης. Αφ’ ετέρου, το ζήτημα της γραφής σε κατάσταση, και όχι για την κατάσταση.

Η ταινία γράφεται από την αρχή ως συγχρονική και διαχρονική σύνθεση και αναίρεση των κωδίκων ορισμένων εικόνων και ήχων. Η αναστροφή του κώδικα, καθώς και η σύγκρουση των διαφορετικών κωδίκων, γίνεται μέθοδος της γραφής και επομένως και της ανάγνωσης της ταινίας. Μια διαδοχή από έμμεσες αναφορές και παιχνίδια σχολιάζουν ανατρεπτικά αισθητικές θεωρίες και συγκεκριμένα έργα τέχνης. Η μουσική παράγεται από την επαναληπτική μετατροπή του ήχου της ομιλίας. Οι αναστροφές της εικόνας και του ήχου λειτουργούν αφηγηματικά, επανεγγράφοντας το γυναικείο σώμα».

Σκηνοθεσία / Director
Antoinetta Angelidi
Σενάριο / Screenwriter
Antoinetta Angelidi
Φωτογραφία / DoP
Paco Perinan
Μουσική / Music
Gilbert Artman
Μοντάζ / Editor
Antoinetta Angelidi

Γαλλία / France
1977
Εγχρωμο / Color
16mm
60'
Ελληνικά, Γαλλικά / Greek, French

YELLOW FIEBER (Ελλάδα, 17’) (Προηγείται της κύριας προβολής)
Σκηνοθεσία/Director: Κωνσταντίνα Κοτζαμάνη

Η Αθήνα καλύπτεται απο μια περίεργη κίτρινη σκόνη. Στην αρχή όλοι πιστεύουν ότι είναι θειάφι, σύντομα ανατέλλει ο Κίτρινος Πυρετός. Η δημιουργός του πολυβραβευμένου «Washingtonia» επανέρχεται με ένα νέο οπτικό κομψοτέχνημα.

Σκηνοθεσία / Director
Konstantina Kotzamani
Σενάριο / Screenwriter
Konstantina Kotzamani
Φωτογραφία / DoP
Giorgos Karvelas, Giannis Kanakis
Μουσική / Music
Novi_sad
Μοντάζ / Editor
Leonidas Papafotiou
Hθοποιοί / Principal Cast
Eutychia Stefanidou, Mamadou Diallo

Ελλάδα / Greece
2015
Εγχρωμο / Color
DCP
17'
Γαλλικά, Ελληνικά / French, Greek




    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

    Αφιέρωμα Moving Future

    Αφιέρωμα Moving Future

    Κατάληψη, Αντίσταση, Παραγωγή / Occupy, Resist, Produce

    Κατάληψη, Αντίσταση, Παραγωγή / Occupy, Resist, Produce

    Η Μπιενάλε της Αθήνας 2015?2017 'ΟΜΟΝΟΙΑ', η σημαντικότερη περιοδική έκθεση σύγχρονης τέχνης στην Ελλάδα, παρουσιάζει το ακόλουθο τολμηρό κινηματογραφικό τρίπτυχο που έχει θέμα την ανάδυση εναλλακτικών οικονομιών. Οι τρεις μικρές ταινίες που θα παρουσιαστούν ακολουθούν τους εργαζόμενους τριών εργοστασίων, οι οποίοι κατόρθωσαν να διαμορφώσουν το εργασιακό καθεστώς με δική τους διαχείριση.

    Η Επανάσταση του Φουτουρισμού / Art/Life: The Futurism Revolution

    Η Επανάσταση του Φουτουρισμού / Art/Life: The Futurism Revolution

    Το πρώτο ντοκιμαντέρ για τον φουτουρισμό. Το ιταλικό κίνημα των αρχών του 20ού αιώνα που λάτρεψε την ταχύτητα και τις μηχανές και διακήρυξε ότι 'ένα αυτοκίνητο είναι ωραιότερο από τη Νίκη της Σαμοθράκης'.

    Documenta 4

    Documenta 4

    Εξαιρετικό ντοκιμαντέρ για τη θρυλική έκθεση Ντοκουμέντα 4 του 1968 η οποία, στον απόηχο των πολιτικών γεγονότων εκείνης της χρονιάς, γέννησε μερικά από τα πιο ενδιαφέροντα και αντιφατικά ερωτήματα για την σύγχρονη τέχνη. Η μεγαλύτερη έκθεση εικαστικών στο κόσμο- που γίνεται στο Κάσελ της Γερμανίας από το 1955- αποφάσισε, ότι το 2017 και για πρώτη φορά, θα πραγματοποιηθεί όχι μόνο στην γενέτειρα πόλη της, αλλά και στην Αθήνα. Ο καλλιτεχνικός της διευθυντής, Άνταμ Τσίμτσικ θα συζητήσει με το κοινό μετά την προβολή.

    Βλέποντας τον Χόπερ / Hopper Vu Par

    Βλέποντας τον Χόπερ / Hopper Vu Par

    Οκτώ Ευρωπαίοι σκηνοθέτες μετουσιώνουν σε ισάριθμα φιλμάκια φημισμένους πίνακες του Έντουαρντ Χόπερ, ο καθένας με το ξεχωριστό βλέμμα του. Η απόλυτη επιστολή αγάπης στον κορυφαίο εκπρόσωπο του ρεαλισμού στην αμερικανική τέχνη.