Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας Νύχτες Πρεμιέρας

Ερωτική Τρέλα

Ένα καταραμένο ερωτικό τρίγωνο αλά Ζουλάφσκι, παγιδευμένο μέσα στην ιστορία μιας εκτροχιασμένης γκανγκστερική βεντέτας που κινείται με ρυθμούς πολυβόλου, ένα χρωματικό και ηχητικό καλειδοσκόπιο καρτουνίστικης σχεδόν υπερβολής, όπου διάλογοι και πρόσωπα παίρνουν περισσότερο από ποτέ διαστάσεις συμβολικές.

«Η ταινία είναι εμπνευσμένη από τον “Ηλίθιο” του Φιόντορ Ντοστογιέφσκι. Προορίζεται ως ένας φόρος τιμής σε έναν μεγάλο συγγραφέα». Με αυτά τα λόγια τελειώνει η «Ερωτική Τρέλα», ένα φιλμ όπου η δημιουργική εμμονή του Ζουλάφσκι με το έργο του σπουδαίου Ρώσου συγγραφέα κορυφώνεται σε μια εμπρηστική, υπερκινητική κινηματογραφική διασκευή, με τη δράση να μεταφέρεται από τη Ρωσία του 19ου αιώνα στη σύγχρονη Γαλλία.

Έχοντας μόλις βγει από ψυχιατρικό άσυλο, ο αφελής Λεόν συναντά τον κακοποιό Μίκι και τη συμμορία του, οι οποίοι, έπειτα από μια επιτυχημένη ληστεία τράπεζας, ετοιμάζονται να πάρουν εκδίκηση από τους πανίσχυρους αδελφούς Βενέν που κρατούν τη φιλενάδα του, Μαρί.

Ό,τι ακολουθεί είναι ένα καταραμένο ερωτικό τρίγωνο αλά Ζουλάφσκι, παγιδευμένο μέσα στην ιστορία μιας εκτροχιασμένης γκανγκστερική βεντέτας που κινείται με ρυθμούς πολυβόλου, ένα χρωματικό και ηχητικό καλειδοσκόπιο καρτουνίστικης σχεδόν υπερβολής, όπου διάλογοι και πρόσωπα παίρνουν περισσότερο από ποτέ διαστάσεις συμβολικές: λιγότερο πραγματικοί χαρακτήρες και περισσότερο φορείς ατόφιων, εκρηκτικών συναισθημάτων που ανά πάσα στιγμή απειλούν να πυρπολήσουν την οθόνη. Θ.Π.


l'amour braque / ερωτική τρέλα - trailer by NyxtesPremieras

Πρωτότυπος τίτλος / Original title
L' Amour Braque

Σκηνοθεσία / Director
Andrzej Zulawski

Σενάριο / Screenwriters
Etienne Roda-Gil, Andrzej Zulawski

Φωτογραφία / DoP
Jean-François Robin

Μουσική / Music
Stanislas Syrewicz

Μοντάζ / Editor
Marie-Sophie Dubus

Εμφανίζονται / Featuring
Sophie Marceau, Francis Huster Tchéky Karyo, Christiane Jean
Jean-Marc Bory, Michel Albertini

Γαλλία / France
1985
Εγχρωμο / Color
DigiBeta
101’
Γαλλικά / French



    Hμερομηνία δημοσίευσης: 2014-09-10 12:30:00



    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

    Αντρέι Ζουλάφσκι: In Extremis

    Αντρέι Ζουλάφσκι: In Extremis

    Το Τρίτο Μέρος της Νύχτας

    Το Τρίτο Μέρος της Νύχτας

    Ένας άνδρας γίνεται μάρτυρας της δολοφονίας της συζύγου και του γιου του από Γερμανούς στρατιώτες και διαφεύγει την τελευταία στιγμή. Οταν θα προσπαθήσει να εμπλακεί στην Αντίσταση, θα βρεθεί ξανά κυνηγημένος και θα αναζητήσει καταφύγιο στο σπίτι μιας εγκύου που μοιάζει εκπληκτικά στη νεκρή γυναίκα του.

    Ο Διάβολος

    Ο Διάβολος

    Στη δεύτερη μόλις ταινία του, ο Ζουλάφσκι καταργεί ξανά τα όρια μεταξύ ακόμα και των πιο ασύμβατων κινηματογραφικών ειδών, παντρεύοντας βλάσφημα το ιστορικό δράμα με την ταινία φρίκης για να δημιουργήσει μια μεγαλειώδη γκραν γκινιόλ όπερα, ένα υπερθέαμα χορογραφημένης βίας και πολιτικής αλληγορίας που σαρδόνια διαπότιζε τον διαμελισμό της Πολωνίας του 18ου αιώνα με απόηχους από τις αναταραχές του Μάη του ’68.

    Σημασία Έχει ν'Αγαπάς

    Σημασία Έχει ν'Αγαπάς

    Μια από τις πιο επώδυνα ρομαντικές ταινίες των ’70s, με ένα σπαρακτικό σάουντρακ του Ζορζ Ντελρί και τη Ρόμι Σνάιντερ στην πιο συγκλονιστική ερμηνεία της καριέρας της.

    Μια Γυναίκα Δαιμονισμένη

    Μια Γυναίκα Δαιμονισμένη

    Λογοκριμένο σε πολλές χώρες, το φιλμ μετατράπηκε σταδιακά σε μια από τις πιο διαβόητες cult ταινίες της δεκαετίας του ’80, ενώ η σαγηνευτική Ατζανί παραδίδει μια από τις καλύτερες και πιο θαρραλέες γυναικείες ερμηνείες όλων των εποχών, που δικαίως βραβεύτηκε στο Φεστιβάλ Καννών και στα Σεζάρ.

    Στον Ασημένιο Πλανήτη

    Στον Ασημένιο Πλανήτη

    Βασισμένος στην «Τριλογία του Φεγγαριού» του συγγραφέα θείου του, Γέρζι Ζουλάφσκι, ο Αντρέι Ζουλάφσκι θα ξεκινήσει το 1976 τη δημιουργία ενός λαβυρινθώδους αλληγορικού έπους που ταλαντεύεται ευρηματικά ανάμεσα στη φιλοσοφική επιστημονική φαντασία του Αντρέι Ταρκόφσκι και στη σουρεαλιστική εικονογραφία του Αλεχάντρο Γιοντορόφσκι.