Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας Νύχτες Πρεμιέρας

Barcelona

O Τεντ είναι ένας Αμερικάνος πωλητής που εργάζεται με μετάθεση στη Βαρκελώνη και βλέπει τη ζωή του να γίνεται άνω κάτω όταν τον επισκέπτεται απροσδόκητα ο κρετίνος ξάδερφός του Φρεντ. Οι Τεντ και Φρεντ (στους ρόλους οι θαμώνες του στιλμαντικού κόσμου, Τέιλορ Νίκολς και Κρις Αϊγκεμαν) συνδέονται μονάχα από την παρήχηση των ονομάτων τους και την υποφαινόμενη συγγένεια, καθώς ως χαρακτήρες δεν θα μπορούσαν να είναι πιο διαφορετικοί.

Πιθανόν η πιο ολοκληρωμένη ταινία του Στίλμαν μέχρι σήμερα και σίγουρα η πιο υποτιμημένη, αφού η αξιοσέβαστη Criterion έχει μέχρι στιγμής τιμήσει τους δύο άλλους τίτλους του σκηνοθέτη («Metropolitan», «Οι Τελευταίες Ημέρες της Ντίσκο») προσφέροντάς τους έκδοση σε DVD, παραβλέποντας όμως το δεύτερο κινηματογραφικό του πόνημα. Σε αυτό, ο Τεντ είναι ένας Αμερικάνος πωλητής που εργάζεται με μετάθεση στη Βαρκελώνη και βλέπει τη ζωή του να γίνεται άνω κάτω όταν τον επισκέπτεται απροσδόκητα ο κρετίνος ξάδερφός του Φρεντ. Οι Τεντ και Φρεντ (στους ρόλους οι θαμώνες του στιλμαντικού κόσμου, Τέιλορ Νίκολς και Κρις Αϊγκεμαν) συνδέονται μονάχα από την παρήχηση των ονομάτων τους και την υποφαινόμενη συγγένεια, καθώς ως χαρακτήρες δεν θα μπορούσαν να είναι πιο διαφορετικοί. Και ενώ η αναγκαστική συμβίωση διακόπτεται ευχάριστα από συναντήσεις με αιθέριες υπάρξεις στα μπαρ της Βαρκελώνης (μία από αυτές και η Μίρα Σορβίνο), μία ατυχής κίνηση από τη μεριά τους προκαλεί το αντι-αμερικάνικο μένος των ντόπιων. Ο Στίλμαν αρθρώνει με φινέτσα πως Ευρώπη και Αμερική χωρίζονται από κάτι πολύ βαθύτερο του Ατλαντικού - κυρίως το πολιτισμικό χάσμα - και αυτοσαρκάζεται για το συγκρατημένο κινηματογραφικό στιλ του, αποτυπώνοντας την ανεπάρκεια της «καλής συμπεριφοράς» σε καταστάσεις τόσο οριακές που... βγάζουν μάτι. Φ.Β.


barcelona - trailer από NyxtesPremieras

Σκηνοθεσία / Director: Whit Stillman

Σενάριο / Screenwriter: Whit Stillman

Φωτογραφία / DoP: John Thomas

Μουσική / Music: Mark Suozzo

Μοντάζ / Editor: Christopher Tellefsen

Ηθοποιοί / Principal Cast: Taylor Nichols, Chris Eigeman, Tushka Bergen, Mira Sorvino

ΗΠΑ / USA

1994

Εγχρωμο / Color

101'

Αγγλικά, Ισπανικά / English, Spanish

* Προβάλλεται στις 21 Σεπτεμβρίου και στις 26 Σεπτεμβρίου



    Hμερομηνία δημοσίευσης: 2012-07-31 19:10:20



    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

    Ο Μετρ της Σοφιστικέ Κομεντί

    Ο Μετρ της Σοφιστικέ Κομεντί

    Εάν πάντα αναρωτιόσασταν για τις εκλεκτικές συγγένειες ανάμεσα στo έργο του Γούντι Αλεν και του Γουές Αντερσον, βλέποντας οποιαδήποτε ταινία του Γουίτ Στίλμαν θα νιώσετε πως βρήκατε τον χαμένο κρίκο που συνδέει τους δύο σκηνοθέτες.

    Δεσποινίδες Εν Συγχύσει

    Δεσποινίδες Εν Συγχύσει

    Ένα θανατηφόρο τρίο φοιτητριών προσπαθούν να αλλάξουν το κλίμα στην πρώην ανδροκρατούμενη πανεπιστημιακή εστία που συγκατοικούν - με αμφισβητούμενα αποτελέσματα.

    Οι Τελευταίες Ημέρες της Ντίσκο

    Οι Τελευταίες Ημέρες της Ντίσκο

    Η Σάρλοτ και η Άλις είναι παλιές (άσπονδες) φίλες, που μετά το Πανεπιστήμιο βρίσκονται δουλεύουν ως βοηθοί στον ίδιο εκδοτικό οίκο και αποφασίζουν να συγκατοικήσουν στο Μανχάταν. Τι κι αν οι γονείς τούς πληρώνουν ακόμη το ενοίκιο; Οι ίδιες δεν νιώθουν καμία τύψη να ξημεροβραδιάζονται στην πιο καυτή ντίσκο της εποχής και να μπλέκουν σε ένα ατέλειωτο ερωτικό γαϊτανάκι με δεκάδες επίδοξους μνηστήρες - αλλά μέχρι πότε θα μπορούν να συνεχίσουν έτσι;

    Metropolitan

    Metropolitan

    Ο Τομ είναι ένας τυπικός μεσοαστός απόφοιτος του Πρίνστον στα τέλη της δεκαετίας του '80, που παρασύρεται από την διακριτική γοητεία της ΥΜΜ του Μανχάταν (Υψηλή Μητροπολήτικη Μπουρζουαζία, όπως την ονομάζει ένα άλλο μέλος της εν λόγω κάστας). Συχνάζοντας σε χορούς ντεμπιτάντ με τους νέους, εντελώς μεγαλοαστούς, και φαν ακρώνυμων σαν το παραπάνω φίλους του, ο Τομ φιλοσοφεί με τον faux αέρα της αυθεντίας που του παρέχουν τα νιάτα του και τα χρήματα των γνωστών του.