Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας Νύχτες Πρεμιέρας

Metropolitan

Ο Τομ είναι ένας τυπικός μεσοαστός απόφοιτος του Πρίνστον στα τέλη της δεκαετίας του ‘80, που παρασύρεται από την διακριτική γοητεία της ΥΜΜ του Μανχάταν (Υψηλή Μητροπολήτικη Μπουρζουαζία, όπως την ονομάζει ένα άλλο μέλος της εν λόγω κάστας). Συχνάζοντας σε χορούς ντεμπιτάντ με τους νέους, εντελώς μεγαλοαστούς, και φαν ακρώνυμων σαν το παραπάνω φίλους του, ο Τομ φιλοσοφεί με τον faux αέρα της αυθεντίας που του παρέχουν τα νιάτα του και τα χρήματα των γνωστών του.

«Δεν χρειάζεται να έχεις διαβάσει ένα βιβλίο για να μπορείς να το κρίνεις! Ούτε τη Βίβλο έχω διαβάσει, αλλά ξέρω περί τίνος πρόκειται»: Ο Τομ είναι ένας τυπικός μεσοαστός απόφοιτος του Πρίνστον στα τέλη της δεκαετίας του ‘80, που παρασύρεται από την διακριτική γοητεία της ΥΜΜ του Μανχάταν (Υψηλή Μητροπολήτικη Μπουρζουαζία, όπως την ονομάζει ένα άλλο μέλος της εν λόγω κάστας). Συχνάζοντας σε χορούς ντεμπιτάντ με τους νέους, εντελώς μεγαλοαστούς, και φαν ακρώνυμων σαν το παραπάνω φίλους του, ο Τομ φιλοσοφεί με τον faux αέρα της αυθεντίας που του παρέχουν τα νιάτα του και τα χρήματα των γνωστών του. Η ανώτερη αστική νεολαία των 90s αποδομείται με σαρδόνιο χιούμορ και διανοητική εγρήγορση στο σκηνοθετικό ντεμπούτο του Γουίτ Στίλμαν, που αμέσως τον καθιέρωσε ως το τρομερό παιδί του νέου αμερικάνικου σινεμά. Παρότι γυρίστηκε με το πενιχρό μπάτζετ των 100.000 δολαρίων (λέγεται ότι ο Στίλμαν πούλησε το διαμέρισμά του για να χρηματοδοτήσει την ταινία) σε δρόμους και διαμερίσματα φίλων στη Νέα Υόρκη, το «Metropolitan» κατάφερε όχι μόνο να αναδειχθεί σε indie ευαγγέλιο αλλά έφτασε και μέχρι τα Οσκαρ του 1991 με μία υποψηφιότητα για Καλύτερο Σενάριο. Φ.Β.


metropolitan - trailer από NyxtesPremieras

Σκηνοθεσία / Director: Whit Stillman

Σενάριο / Screenwriter: Whit Stillman

Φωτογραφία / DoP: John Thomas

Μουσική / Music: Tom Judson, Mark Suozzo

Μοντάζ / Editor: Christopher Tellefsen

Ηθοποιοί / Principal Cast: Carolyn Farina, Edward Clements, Christopher Eigeman, Taylor Nichols, Allison Parisi, Dylan Hundley, Isabel Gillies

ΗΠΑ / USA

1990

Εγχρωμο / Color

98'

Αγγλικά / English

* Προβάλλεται στις 20 Σεπτεμβρίου και στις 24 Σεπτεμβρίου



    Hμερομηνία δημοσίευσης: 2012-07-31 19:15:34



    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

    Ο Μετρ της Σοφιστικέ Κομεντί

    Ο Μετρ της Σοφιστικέ Κομεντί

    Εάν πάντα αναρωτιόσασταν για τις εκλεκτικές συγγένειες ανάμεσα στo έργο του Γούντι Αλεν και του Γουές Αντερσον, βλέποντας οποιαδήποτε ταινία του Γουίτ Στίλμαν θα νιώσετε πως βρήκατε τον χαμένο κρίκο που συνδέει τους δύο σκηνοθέτες.

    Δεσποινίδες Εν Συγχύσει

    Δεσποινίδες Εν Συγχύσει

    Ένα θανατηφόρο τρίο φοιτητριών προσπαθούν να αλλάξουν το κλίμα στην πρώην ανδροκρατούμενη πανεπιστημιακή εστία που συγκατοικούν - με αμφισβητούμενα αποτελέσματα.

    Οι Τελευταίες Ημέρες της Ντίσκο

    Οι Τελευταίες Ημέρες της Ντίσκο

    Η Σάρλοτ και η Άλις είναι παλιές (άσπονδες) φίλες, που μετά το Πανεπιστήμιο βρίσκονται δουλεύουν ως βοηθοί στον ίδιο εκδοτικό οίκο και αποφασίζουν να συγκατοικήσουν στο Μανχάταν. Τι κι αν οι γονείς τούς πληρώνουν ακόμη το ενοίκιο; Οι ίδιες δεν νιώθουν καμία τύψη να ξημεροβραδιάζονται στην πιο καυτή ντίσκο της εποχής και να μπλέκουν σε ένα ατέλειωτο ερωτικό γαϊτανάκι με δεκάδες επίδοξους μνηστήρες - αλλά μέχρι πότε θα μπορούν να συνεχίσουν έτσι;

    Barcelona

    Barcelona

    O Τεντ είναι ένας Αμερικάνος πωλητής που εργάζεται με μετάθεση στη Βαρκελώνη και βλέπει τη ζωή του να γίνεται άνω κάτω όταν τον επισκέπτεται απροσδόκητα ο κρετίνος ξάδερφός του Φρεντ. Οι Τεντ και Φρεντ (στους ρόλους οι θαμώνες του στιλμαντικού κόσμου, Τέιλορ Νίκολς και Κρις Αϊγκεμαν) συνδέονται μονάχα από την παρήχηση των ονομάτων τους και την υποφαινόμενη συγγένεια, καθώς ως χαρακτήρες δεν θα μπορούσαν να είναι πιο διαφορετικοί.