24ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας "Νύχτες Πρεμιέρας"

Μπαλαμός

Μια ταινία-σοκ από κάθε άποψη, ξεκινώντας από το αδιανόητα χαμηλό κόστος της και καταλήγοντας στην εμπειρία που κομίζουν οι εικόνες της.

Με πρόσχημα την αγορά ενός αλόγου, ένας άνδρας περιπλανιέται στα παζάρια της Θεσσαλίας. Το ταξίδι του θα τον μεταφέρει πιο μακριά απ’ ότι φαντάζεται, καθώς γέροι προφήτες, ξεχασμένες μάγισσες και πρίγκιπες-βαμπίρ θα βρεθούν στο δρόμο του.

Ξεκινώντας να γυρίσει ένα ντοκιμαντέρ για τη δημόσια τηλεόραση, που τελικά δεν προβλήθηκε ποτέ, ο Τορνές θα συλλέξει κινηματογραφικό υλικό για ένα δεύτερο κινηματογραφικό ντεμπούτο: ο «Μπαλαμός» είναι η πρώτη του ταινία από τη στιγμή που επιστρέφει στην Ελλάδα. Ενα road movie χωρίς ταίρι στην ιστορία του είδους, ένας απίστευτος καλπασμός στον χώρο και στον χρόνο που μπορεί να σε μεθύσει από την υπερβολική δόση φαντασίας και ελευθερίας.

Άλλος θα το δει ως όνειρο, άλλος ως τελετουργία ή ως παγανιστική φαντασίωση, ενώ καθόλου άδικο δεν θα έχει όποιος χαρακτηρίσει τον «Μπαλαμό» ως το πιο αληθινό ντοκιμαντέρ για την ελληνική ύπαιθρο και την κρυφή μαγεία της. Μια ταινία-σοκ από κάθε άποψη, ξεκινώντας από το αδιανόητα χαμηλό κόστος της και καταλήγοντας στην εμπειρία που κομίζουν οι εικόνες της. Κ.Σ.

Σκηνοθεσία / Director
Stavros Tornes

Σενάριο / Screenwriter
Stavros Tornes

Φωτογραφία / DoP
Stamatis Giannoulis

Μοντάζ / Editor
Dimos Theos

Ηθοποιοί / Principal Cast
Stavros Tornes, Kyriakos Vilanakis Eleni Maniati, Mitsos Angelakopoulos
Enzo Attigenti, Constantine Pangalos

Ελλάδα / Greece
1982
Εγχρωμο / Color
35mm
80'
Ελληνικά / Greek

 


    Hμερομηνία δημοσίευσης: 2014-09-10 12:30:00



      ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

      Σταύρος Τορνές: Ενας φτωχός και μόνος καουμπόι

      Σταύρος Τορνές: Ενας φτωχός και μόνος καουμπόι

      Θηραϊκός Όρθρος

      Θηραϊκός Όρθρος

      Ένα επαναστατικό ντοκιμαντέρ που ανατρέπει την ασφυκτική αισθητική της εποχής.

      Αντίο Ανατολή

      Αντίο Ανατολή

      Kάπου ανάμεσα στο ντοκιμαντέρ και στο ποιητικό δοκίμιο, το φιλμ είναι ένας καρπός της αγάπης του Τορνέ για τους πολιτισμούς της Ανατολής και της Αφρικής, της αγωνίας του για τις ματαιωμένες επαναστάσεις, της παθιασμένης έντασης με την οποία ο σκηνοθέτης επιστρατεύει το σινεμά για να έρθει πιο κοντά με τους Άλλους.

      Εξωπραγματικό

      Εξωπραγματικό

      Η τελευταία ταινία του Τορνέ στην Ιταλία φέρει έναν τίτλο που ταιριάζει γάντι ως χαρακτηρισμός στον σκηνοθέτη εν γένει και στην ικανότητά του να ξεκινά από το ντοκιμαντέρ για να απογειωθεί στην καθαρή μαγεία.

      Coatti

      Coatti

      Πάμφτωχη, ασπρόμαυρη, γυρισμένη με το λιγοστό φιλμ που ο Τορνές βρήκε δεξιά κι αριστερά, αλλά πάνω απ’ όλα ανυπότακτη σε κάθε είδους κανόνες γραμμικής αφήγησης, η ταινία του Τορνέ φανερώνει θεαματικά τον κινηματογράφο που οραματίζεται ο δημιουργός της.