Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας Νύχτες Πρεμιέρας

Κλέφτες σαν κι Εμάς

Αδίκως υποτιμημένο πλάι στα υπόλοιπα «μεγαθήρια» που σφράγισαν την πιο δημιουργική περίοδο του σπουδαίου σκηνοθέτη, το χαμηλόφωνο αυτό κομψοτέχνημα εποχής χρησιμοποίησε ως αφετηρία το ίδιο βιβλίο του Εντουαρντ Αντερσον στο οποίο ο Νίκολας Ρέι είχε βασίσει παλιότερα το «They Live By Night» (1948) για να διηγηθεί τη σχεδόν συγκινητική ερωτική ιστορία ανάμεσα σε έναν νεαρό ληστή τραπεζών και ένα κορίτσι της επαρχίας, στην Αμερική της οικονομικής κρίσης του ’30.

Αδίκως υποτιμημένο πλάι στα υπόλοιπα «μεγαθήρια» που σφράγισαν την πιο δημιουργική περίοδο του σπουδαίου σκηνοθέτη, το χαμηλόφωνο αυτό κομψοτέχνημα εποχής χρησιμοποίησε ως αφετηρία το ίδιο βιβλίο του Εντουαρντ Αντερσον στο οποίο ο Νίκολας Ρέι είχε βασίσει παλιότερα το «They Live By Night» (1948) για να διηγηθεί τη σχεδόν συγκινητική ερωτική ιστορία ανάμεσα σε έναν νεαρό ληστή τραπεζών και ένα κορίτσι της επαρχίας, στην Αμερική της οικονομικής κρίσης του ’30.

Απαντώντας σε ένα απλό και ανεπιτήδευτο ρομάντζο με μια παρόμοια λιτότητα και έναν αφτιασίδωτο τρόπο στην αφήγηση, ο Ολτμαν επιδίδεται σε μια από τις ωραιότερες και πιο διακριτικές σκηνοθεσίες του.

Η ειρωνική απόσταση που συνήθιζε να τηρεί από τους ήρωές του εδώ απουσιάζει φανερώνοντας μια συμπόνια ασυνήθιστη στο έργο του, και η κάμερα ψάχνει πίσω από ξεφτισμένες κωμοπόλεις, νοτισμένες από την υγρασία υπαίθρους και ξύλινα σπίτια που νανουρίζει και ξυπνά ο ήχος του ραδιοφώνου, για να συλλάβει την ποίηση μιας αλλοτινής εποχής, τοποθετώντας την στο επίκεντρο ενός υπέροχου φιλμ που αξίζει να επανεκτιμηθεί. Λ.Κ.


thieves like us / ένα παράνομο ζευγάρι - trailer by NyxtesPremieras

Πρωτότυπος τίτλος / Original title
Thieves Like Us

Σκηνοθεσία / Director
Robert Altman

Σενάριο / Screenwriters
Calder Willingham, Joan Tewkesbury, Robert Altman

Φωτογραφία / DoP
Jean Boffety

Μοντάζ / Editor
Lou Lombardo

Ηθοποιοί / Principal Cast
Keith Carradine, Shelley Duvall John Schuck, Bert Remsen Louise Fletcher, Tom Skerritt

ΗΠΑ / USA
1974
Εγχρωμο / Color
35mm
123’
Αγγλικά / English



    Hμερομηνία δημοσίευσης: 2014-09-10 12:30:00



    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

    Ο Ρόμπερτ Όλτμαν στα 70s

    Ο Ρόμπερτ Όλτμαν στα 70s

    Το Αγόρι που Ήθελε να Πετάξει

    Το Αγόρι που Ήθελε να Πετάξει

    Αναρχική και σε σημεία σουρεαλιστική σάτιρα της αμερικανικής πραγματικότητας, μέσα από μια αναπάντεχη παραλλαγή στον μύθο του Ικάρου, το φιλμ βρίθει εκκεντρικών στιγμών και πολλαπλών πτήσεων στους ουρανούς του μαύρου χιούμορ, αποτυπώνοντας στην οθόνη ένα παραμύθι σεξουαλικής αφύπνισης και μύησης στον κόσμο των μεγάλων.

    M*A*S*H

    M*A*S*H

    Μέσα από μια ομάδα ιατρικού προσωπικού που έχει σταθμεύσει στο Χειρουργικό Νοσοκομείο Κινητού Στρατού κατά τη διάρκεια του Πολέμου στην Κορέα, και τον τρόπο με τον οποίο τα μέλη της προσπαθούν να αντιμετωπίσουν με χιούμορ την καθημερινή φρίκη που εκτυλίσσεται γύρω τους, ο Ολτμαν σκαρφίζεται ένα αυθάδικο μανιφέστο απέναντι σε κάθε μιλιταριστική ιδέα.

    Η Έντιμος Κυρία και ο Χαρτοπαίχτης

    Η Έντιμος Κυρία και ο Χαρτοπαίχτης

    Στις αρχές του 1900, σε μια κωμόπολη των συνόρων της Δύσης που βιώνει το πέρασμα στη σταδιακή αστικοποίηση, ένας αινιγματικός άντρας με επιχειρηματικό μυαλό και μια ερωτευμένη πόρνη οικοδομούν το αμερικανικό όνειρο πάνω στα θεμέλια ενός οίκου ανοχής, ενώ ταυτόχρονα τα οργανωμένα συμφέροντα της περιοχής έρχονται να διεκδικήσουν το μερίδιό τους.

    Ζάρια, Πόκερ και... Κάτι Άλλο!

    Ζάρια, Πόκερ και... Κάτι Άλλο!

    Ανοίγοντας δρόμο μέσα από το ελεγχόμενο χάος των υπερκαλυπτόμενων διαλόγων, τη θορυβώδη ηχητική μπάντα και μια αυτοσχεδιαστική προσέγγιση στο σενάριο, τις ερμηνείες και τη σκηνοθεσία, ο Ολτμαν χτίζει μια πολύτιμη κωμωδία συμπεριφορών.