Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας Νύχτες Πρεμιέρας

Ζάρια, Πόκερ και... Κάτι Άλλο!

Ανοίγοντας δρόμο μέσα από το ελεγχόμενο χάος των υπερκαλυπτόμενων διαλόγων, τη θορυβώδη ηχητική μπάντα και μια αυτοσχεδιαστική προσέγγιση στο σενάριο, τις ερμηνείες και τη σκηνοθεσία, ο Ολτμαν χτίζει μια πολύτιμη κωμωδία συμπεριφορών.

Γυρισμένο για λογαριασμό μεγάλου στούντιο, σε μια εποχή όπου το Χόλιγουντ δεν δίσταζε να υποστηρίξει οικονομικά τα πιο ιδιαίτερα σχέδια, ακόμα κι όταν αυτά δεν μπορούσαν πάντοτε να εγγυηθούν για τα προσδοκώμενα εισπρακτικά αποτελέσματα, το «California Split» προσαρμόζει τη χαρακτηριστική εμμονή του Ολτμαν με τους αντιηρωικούς losers χαρακτήρες σε μια ταινία «παρέας», όπου δύο παθολογικοί τζογαδόροι περιπλανιούνται από καζίνο σε καζίνο περιμένοντας πότε θα τους χαμογελάσει η τύχη.

Εγκαθιδρύοντας μια απολαυστική ερμηνευτική χημεία μεταξύ τους, οι Τζορτζ Σίγκαλ και Ελιοτ Γκουλντ αναζητούν το αμερικανικό όνειρο σε ατέλειωτα μέτρα πράσινης τσόχας και τράπουλες που υπόσχονται κρυμμένους άσους, όμως στο τέλος της διαδρομής μόνο ένας από αυτούς θα διαπιστώσει τη ματαιότητα και τη θλίψη που κρύβεται πίσω από την εποποιία τους, αφήνοντας τον άλλο να κυνηγά μέχρι τέλους την ψευδαίσθηση.

Ανοίγοντας δρόμο μέσα από το ελεγχόμενο χάος των υπερκαλυπτόμενων διαλόγων, τη θορυβώδη ηχητική μπάντα και μια αυτοσχεδιαστική προσέγγιση στο σενάριο, τις ερμηνείες και τη σκηνοθεσία, ο Ολτμαν χτίζει μια πολύτιμη κωμωδία συμπεριφορών. Λ.Κ.


california split / ζάρια, πόκερ και κάτι άλλο... by NyxtesPremieras

Πρωτότυπος τίτλος / Original title
California Split

Σκηνοθεσία / Director
Robert Altman

Σενάριο / Screenwriter
Joseph Walsh

Φωτογραφία / DoP
Paul Lohmann

Μοντάζ / Editors
O. Nicholas Brown, Lou Lombardo

Ηθοποιοί / Principal Cast
George Segal, Elliott Gould Ann Prentiss, Gwen Welles
Edward Walsh, Joseph Walsh

ΗΠΑ / USA
1974
Εγχρωμο / Color
35mm
108’
Αγγλικά / English



    Hμερομηνία δημοσίευσης: 2014-09-10 12:30:00



    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

    Ο Ρόμπερτ Όλτμαν στα 70s

    Ο Ρόμπερτ Όλτμαν στα 70s

    Το Αγόρι που Ήθελε να Πετάξει

    Το Αγόρι που Ήθελε να Πετάξει

    Αναρχική και σε σημεία σουρεαλιστική σάτιρα της αμερικανικής πραγματικότητας, μέσα από μια αναπάντεχη παραλλαγή στον μύθο του Ικάρου, το φιλμ βρίθει εκκεντρικών στιγμών και πολλαπλών πτήσεων στους ουρανούς του μαύρου χιούμορ, αποτυπώνοντας στην οθόνη ένα παραμύθι σεξουαλικής αφύπνισης και μύησης στον κόσμο των μεγάλων.

    M*A*S*H

    M*A*S*H

    Μέσα από μια ομάδα ιατρικού προσωπικού που έχει σταθμεύσει στο Χειρουργικό Νοσοκομείο Κινητού Στρατού κατά τη διάρκεια του Πολέμου στην Κορέα, και τον τρόπο με τον οποίο τα μέλη της προσπαθούν να αντιμετωπίσουν με χιούμορ την καθημερινή φρίκη που εκτυλίσσεται γύρω τους, ο Ολτμαν σκαρφίζεται ένα αυθάδικο μανιφέστο απέναντι σε κάθε μιλιταριστική ιδέα.

    Η Έντιμος Κυρία και ο Χαρτοπαίχτης

    Η Έντιμος Κυρία και ο Χαρτοπαίχτης

    Στις αρχές του 1900, σε μια κωμόπολη των συνόρων της Δύσης που βιώνει το πέρασμα στη σταδιακή αστικοποίηση, ένας αινιγματικός άντρας με επιχειρηματικό μυαλό και μια ερωτευμένη πόρνη οικοδομούν το αμερικανικό όνειρο πάνω στα θεμέλια ενός οίκου ανοχής, ενώ ταυτόχρονα τα οργανωμένα συμφέροντα της περιοχής έρχονται να διεκδικήσουν το μερίδιό τους.

    Κλέφτες σαν κι Εμάς

    Κλέφτες σαν κι Εμάς

    Αδίκως υποτιμημένο πλάι στα υπόλοιπα «μεγαθήρια» που σφράγισαν την πιο δημιουργική περίοδο του σπουδαίου σκηνοθέτη, το χαμηλόφωνο αυτό κομψοτέχνημα εποχής χρησιμοποίησε ως αφετηρία το ίδιο βιβλίο του Εντουαρντ Αντερσον στο οποίο ο Νίκολας Ρέι είχε βασίσει παλιότερα το «They Live By Night» (1948) για να διηγηθεί τη σχεδόν συγκινητική ερωτική ιστορία ανάμεσα σε έναν νεαρό ληστή τραπεζών και ένα κορίτσι της επαρχίας, στην Αμερική της οικονομικής κρίσης του ’30.