24ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας "Νύχτες Πρεμιέρας"

3 Γυναίκες

Γοητευτικότατο φιλμ, σκηνοθετημένο με τέτοιο τρόπο ώστε να δίνει την εντύπωση ότι δεν παρακολουθείς τα όσα εκτυλίσσονται επί της οθόνης αλλά τα ονειρεύεσαι, οι «3 Γυναίκες» αξίζουν μια θέση ανάμεσα στις πιο παράδοξες και συνάμα μοναδικές ταινίες του μοντέρνου αμερικανικού σινεμά.

Το κρυμμένο αριστούργημα ολόκληρης της φιλμογραφίας του Ρόμπερτ Ολτμαν ταξιδεύει σε μια απομονωμένη κοινότητα της καλιφορνέζικης ερήμου και τοποθετεί εκεί το αφαιρετικό ψυχογράφημα τριών χαμένων ψυχών που συγκρούονται και ενώνονται μέσα από αντιθετικές σχέσεις όπως η έλξη και η απώθηση, η δράση και η αντίδραση.

Σε αυτή την εκπληκτική παρτίδα ανταλλαγής ταυτοτήτων, αλληλοσυμπλήρωσης και παραμορφωτικών αντανακλάσεων μεταξύ μιας παθητικής Σίσι Σπέισεκ, μιας ελαφρόμυαλης Σέλεϊ Ντιβάλ και μιας βουβής κι αποτραβηγμένης από τον κόσμο Τζάνις Ρουλ, ο Ολτμαν εξερευνά αινίγματα της γυναικείας ψυχοπαθολογίας και σκιαγραφεί τις αναπάντεχες δυναμικές των ανθρώπινων σχέσεων.

Δίνει στη ροή της ταινίας έναν αιθέριο και απρόβλεπτο χαρακτήρα, μετατοπίζει σταδιακά τη δράση του από τα εδάφη του ρεαλισμού στις περιοχές του συμβολικού και αφήνει την πόρτα της ιστορίας του ανοιχτή σε κάθε πιθανή ερμηνεία.

Γοητευτικότατο φιλμ, σκηνοθετημένο με τέτοιο τρόπο ώστε να δίνει την εντύπωση ότι δεν παρακολουθείς τα όσα εκτυλίσσονται επί της οθόνης αλλά τα ονειρεύεσαι, οι «3 Γυναίκες» αξίζουν μια θέση ανάμεσα στις πιο παράδοξες και συνάμα μοναδικές ταινίες του μοντέρνου αμερικανικού σινεμά. Λ.Κ.


3 women / 3 γυναίκες - trailer by NyxtesPremieras

Πρωτότυπος τίτλος / Original title
3 Women

Σκηνοθεσία / Director
Robert Altman

Σενάριο / Screenwriter
Robert Altman

Φωτογραφία / DoP
Charles Rosher Jr.

Μουσική / Music
Gerald Busby

Μοντάζ / Editor
Dennis M. Hill

Ηθοποιοί / Principal Cast
Shelley Duvall, Sissy Spacek
Janice Rule, Robert Fortier
Ruth Nelson, John Cromwell

ΗΠΑ / USA
1977
Εγχρωμο / Color
35mm
124’
Αγγλικά / English


    Hμερομηνία δημοσίευσης: 2014-09-10 12:30:00



      ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

      Ο Ρόμπερτ Όλτμαν στα 70s

      Ο Ρόμπερτ Όλτμαν στα 70s

      Το Αγόρι που Ήθελε να Πετάξει

      Το Αγόρι που Ήθελε να Πετάξει

      Αναρχική και σε σημεία σουρεαλιστική σάτιρα της αμερικανικής πραγματικότητας, μέσα από μια αναπάντεχη παραλλαγή στον μύθο του Ικάρου, το φιλμ βρίθει εκκεντρικών στιγμών και πολλαπλών πτήσεων στους ουρανούς του μαύρου χιούμορ, αποτυπώνοντας στην οθόνη ένα παραμύθι σεξουαλικής αφύπνισης και μύησης στον κόσμο των μεγάλων.

      M*A*S*H

      M*A*S*H

      Μέσα από μια ομάδα ιατρικού προσωπικού που έχει σταθμεύσει στο Χειρουργικό Νοσοκομείο Κινητού Στρατού κατά τη διάρκεια του Πολέμου στην Κορέα, και τον τρόπο με τον οποίο τα μέλη της προσπαθούν να αντιμετωπίσουν με χιούμορ την καθημερινή φρίκη που εκτυλίσσεται γύρω τους, ο Ολτμαν σκαρφίζεται ένα αυθάδικο μανιφέστο απέναντι σε κάθε μιλιταριστική ιδέα.

      Η Έντιμος Κυρία και ο Χαρτοπαίχτης

      Η Έντιμος Κυρία και ο Χαρτοπαίχτης

      Στις αρχές του 1900, σε μια κωμόπολη των συνόρων της Δύσης που βιώνει το πέρασμα στη σταδιακή αστικοποίηση, ένας αινιγματικός άντρας με επιχειρηματικό μυαλό και μια ερωτευμένη πόρνη οικοδομούν το αμερικανικό όνειρο πάνω στα θεμέλια ενός οίκου ανοχής, ενώ ταυτόχρονα τα οργανωμένα συμφέροντα της περιοχής έρχονται να διεκδικήσουν το μερίδιό τους.

      Κλέφτες σαν κι Εμάς

      Κλέφτες σαν κι Εμάς

      Αδίκως υποτιμημένο πλάι στα υπόλοιπα «μεγαθήρια» που σφράγισαν την πιο δημιουργική περίοδο του σπουδαίου σκηνοθέτη, το χαμηλόφωνο αυτό κομψοτέχνημα εποχής χρησιμοποίησε ως αφετηρία το ίδιο βιβλίο του Εντουαρντ Αντερσον στο οποίο ο Νίκολας Ρέι είχε βασίσει παλιότερα το «They Live By Night» (1948) για να διηγηθεί τη σχεδόν συγκινητική ερωτική ιστορία ανάμεσα σε έναν νεαρό ληστή τραπεζών και ένα κορίτσι της επαρχίας, στην Αμερική της οικονομικής κρίσης του ’30.

      Ζάρια, Πόκερ και... Κάτι Άλλο!

      Ζάρια, Πόκερ και... Κάτι Άλλο!

      Ανοίγοντας δρόμο μέσα από το ελεγχόμενο χάος των υπερκαλυπτόμενων διαλόγων, τη θορυβώδη ηχητική μπάντα και μια αυτοσχεδιαστική προσέγγιση στο σενάριο, τις ερμηνείες και τη σκηνοθεσία, ο Ολτμαν χτίζει μια πολύτιμη κωμωδία συμπεριφορών.