Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας Νύχτες Πρεμιέρας

Η Γη του Μέλιτος / Honeyland

21/09/19, 20:00, ASTOR
27/09/19, 18:00, ASTOR
29/09/19, 20:00, DANAOS 2

Σάρωσε τα βραβεία στο Σάντανς, κερδίζοντας τρία μεγάλα έπαθλα, και μια θέση στην πεντάδα των φετινών Όσκαρ είναι δεδομένη. Τα λόγια όμως αδυνατούν να περιγράψουν την εμπειρία ενός εντυπωσιακά φωτογραφημένου και βαθιά συγκινητικού ντοκιμαντέρ το οποίο, με ηρωίδα μια φτωχή γυναίκα που ζει από τη μελισσοκομία στα βουνά της Βόρειας Μακεδονίας, μιλά για έναν τρόπο ζωής που χάνεται, σκιαγραφεί μια συγκλονιστική ύπαρξη και γίνεται μοναδικό μνημείο της ανθρώπινης κατάστασης.

Β. ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ | 2019 | ΕΓΧΡΩΜΟ | DCP | 85΄ | ΤΟΥΡΚΙΚΗ ΔΙΑΛΕΚΤΟΣ

Όπως συμβαίνει με πολλά ωραία έργα, διαβάζοντας την υπόθεση δεν συμπεραίνεις την εμπειρία τους. Μια μελισσοκόμος στα κακοτράχαλα όρη της Βαλκανικής, Τουρκάλα σε μια περιοχή-χωνευτήρι εθνοτήτων, ζει σ’ ένα πλινθόκτιστο σπίτι με την ανήμπορη, μισότυφλη μάνα της, επιμελούμενη μ’ έναν τρόπο -που πρέπει να δεις για να καταλάβεις- τις μέλισσες και τις κηρήθρες της. Το μέλι της το πουλάει στα Σκόπια για ένα τσαμπί μπανάνες, μια βεντάλια για τη μάνα της, μια βαφή μαλλιών (!). Ο ερχομός μιας πολυμελούς οικογένειας νομάδων όμως θα αναστατώσει την ερημιά και τις μέλισσές της.

Σινεμά-βεριτέ μιας αιώνιας Φύσης, ενός τρόπου ζωής που πεθαίνει, της ενστικτώδους αντιοικολογικής μας συμπεριφοράς και της σοφής διατύπωσης των μάταιων της ύπαρξης. Καθώς η εκπληκτική φωτογραφική παλέτα χειμωνιάζει, η κόρη ρωτά την ετοιμοθάνατη μάνα της: «Φαντάζεσαι την Άνοιξη να έρχεται;» για να πάρει την απάντηση: «Υπάρχει Άνοιξη;». Μεγάλο Βραβείο της Επιτροπής στον Σάντανς για ένα οσκαρικό φαβορί. Η.Δ.

ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Ljubomir Stefanov, Tamara Kotevska
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: Fejmi Daut, Samir Ljuma
ΜΟΥΣΙΚΗ: Foltin
ΜΟΝΤΑΖ: Atanas Georgiev

ΛΙΟΥΜΠΟΜΙΡ ΣΤΕΦΑΝΟΦ &ΤΑΜΑΡΑ ΚΟΤΕΦΣΚΑ
Οι Βορειομακεδόνες Κότεφσκα (25) και Στεφάνοφ (44) εργάστηκαν για τρία συνεχόμενα χρόνια για το «Honeyland», που είναι η πρώτη τους μεγάλου μήκους δουλειά. Η Κότεφσκα έχει εργαστεί πρωτύτερα στο μικρό μήκος, ενώ ο Στεφάνοφ έχει πίσω του 20ετή συνεργασία με τα Ηνωμένα Έθνη για την παραγωγή οικολογικών ντοκιμαντέρ.

ΦΙΛΜΟΓΡΑΦΙΑ (ΚΟΙΝΗ)
2019 Honeyland



    Hμερομηνία δημοσίευσης: 2019-09-06 20:03:39



    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

    Το Έθνος του Ενός Παιδιού / One Child Nation

    Το Έθνος του Ενός Παιδιού / One Child Nation

    Μια απόγονος της διαβόητης 'πολιτικής του ενός παιδιού' σπάει δεκαετίες ένοχης σιωπής γύρω από ένα άνευ προηγουμένου κοινωνικό πείραμα που διαμόρφωσε και κατέστρεψε αμέτρητες ζωές στην Κίνα. Τα λόγια περιττεύουν για ένα εκπληκτικό ντοκιμαντέρ - από τα καλύτερα των τελευταίων ετών - το οποίο φέρνει στο φως την απίστευτη διαρροή ανθρωπιάς που για 36 ολόκληρα χρόνια γονάτισε έναν ολόκληρο λαό. Μεγάλο Βραβείο της Επιτροπής στο Φεστιβάλ του Σάντανς.

    Η Οικογένεια του Μεσονυκτίου / Midnight Family

    Η Οικογένεια του Μεσονυκτίου / Midnight Family

    Καθώς τα δημόσια ασθενοφόρα στην Πόλη του Μεξικό είναι λιγοστά, μια οικογένεια εξοπλίζει το δικό της όχημα μπαίνοντας κάθε βράδυ με τα χίλια σε ένα χαοτικό ράλι ακραίου ανταγωνισμού για το ποιος θα ανταποκριθεί πρώτος στην επόμενη κλήση για βοήθεια. Ένα από τα πλέον βραβευμένα ντοκιμαντέρ της χρονιάς συνδυάζει την αμεσότητα του ρεπορτάζ πρώτης γραμμής με τους καταιγιστικούς ρυθμούς μιας ταινίας δράσης. Τα έσοδα της προβολής στις 20/9 θα διατεθούν στην οργάνωση 'Αποστολή Άνθρωπος'

    Τα Χρονικά της Μάριον Στόουκς / Recorder: The Marion Stokes Project

    Τα Χρονικά της Μάριον Στόουκς / Recorder: The Marion Stokes Project

    Για 30 συνεχή χρόνια, και σε 24ωρη βάση, η Μάριον Στόουκς μαγνητοσκοπούσε μανιωδώς τηλεοπτικές εκπομπές. Ξεκίνησε ένα απόγευμα του 1979 και σταμάτησε τη στιγμή που πέθανε, τον ∆εκέμβρη του 2012. Πίσω της άφησε ένα απίστευτο πολιτισμικό αρχείο 70 χιλιάδων βιντεοκασετών, όπως και ένα μεγάλο ερώτημα: τί ακριβώς της γέννησε αυτή την αλλόκοτη συνήθεια; Ήταν ένα είδος παράνοιας; Μια ψύχωση; Ή κάτι περισσότερο; Οι απαντήσεις για ένα από τα πιο παράξενα ανθρώπινα μυστήρια που υπήρξαν ποτέ βρίσκονται σε αυτό το συναρπαστικό ντοκιμαντέρ. Στην προβολή της 21/09 προλογίζει ο δημοσιογράφος Νικόλας Λεοντόπουλος

    Δέντρα στην Έρημο / Talking About Trees

    Δέντρα στην Έρημο / Talking About Trees

    Παρά το γεγονός πως στο Σουδάν ο κινηματογράφος έχει ουσιαστικά απαγορευτεί από το καθεστώς, τέσσερεις βετεράνοι σκηνοθέτες κινούν γη και ουρανό για να οργανώσουν την πρώτη δημόσια προβολή μετά από χρόνια. Εκεί που το αυτονόητο θεωρείται επανάσταση, και η αγάπη για το σινεμά δίνει ελπίδα στους κατατρεγμένους ενός τόπου, γεννιέται το πιο μεγαλόψυχο και εγκάρδιο ντοκιμαντέρ που θα δείτε φέτος. Βραβείο Κοινού στο Φεστιβάλ Βερολίνου.

    ΜΗΤΕΡΑ / MOTHER

    ΜΗΤΕΡΑ / MOTHER

    Η Πομ δουλεύει στην Ταϊλάνδη, σε ένα κέντρο φροντίδας ηλικιωμένων με Αλτσχάιμερ όπου ευκατάστατοι Ευρωπαίοι εμπιστεύονται τους συγγενείς στη χαμηλού κόστους υψηλή περιποίηση. Η Πομ είναι επίσης μητέρα τριών παιδιών, τα οποία όμως βλέπει σπάνια, καθώς εργάζεται σε άλλη πόλη για να τα μεγαλώσει. Ένα ντοκιμαντέρ που ηχεί ως συγκινητικός συναγερμός των συμβολικών και κυριολεκτικά χαμένων μας αξιών, παρατηρώντας σιωπηλά τη ζωή να ελίσσεται ακάθεκτη μέσα από τις τρομακτικές και ποικιλόμορφες αντιθέσεις της. Απλά συνταρακτικό. Παρουσία του σκηνοθέτη (προβολή 25/09)