Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας Νύχτες Πρεμιέρας

Δέντρα στην Έρημο / Talking About Trees

23/09/19, 20:00, ASTOR
24/09/19, 19:00, ODEON OPERA 2
29/09/19, 18:15, ODEON OPERA 2

Παρά το γεγονός πως στο Σουδάν ο κινηματογράφος έχει ουσιαστικά απαγορευτεί από το καθεστώς, τέσσερεις βετεράνοι σκηνοθέτες κινούν γη και ουρανό για να οργανώσουν την πρώτη δημόσια προβολή μετά από χρόνια. Εκεί που το αυτονόητο θεωρείται επανάσταση, και η αγάπη για το σινεμά δίνει ελπίδα στους κατατρεγμένους ενός τόπου, γεννιέται το πιο μεγαλόψυχο και εγκάρδιο ντοκιμαντέρ που θα δείτε φέτος. Βραβείο Κοινού στο Φεστιβάλ Βερολίνου.

ΓΑΛΛΙΑ, ΣΟΥΔΑΝ, ΓΕΡΜΑΝΙΑ,ΤΣΑΝΤ, ΚΑΤΑΡ | 2019 | ΕΓΧΡΩΜΟ | DCP | 94΄ | ΑΡΑΒΙΚΑ, ΑΓΓΛΙΚΑ, ΡΩΣΙΚΑ

Το Σουδάν δεν έχει ούτε έναν κινηματογράφο. Ευάριθμες δημοκρατίες και δικτατορίες, όπως η κρατούσα 30ετής, αργότερα, μπορεί να έλεγες πως αυτό δεν είναι το πιο μεγάλο της πρόβλημα. Όμως όταν ρωτάται στην αρχή ο πρεσβύτερος εκ των τεσσάρων εναπομείναντων της Λέσχης Σουδανικού Κινηματογράφου, «γιατί πέθανε το σινεμά στο Σουδάν;», η απάντηση μοιάζει να υπερβαίνει τον τοπικό χωροχρόνο. «Για να πεθάνει τόσο ξαφνικά» – όχι μόνο στο Σουδάν, προσθέτουμε εμείς – «κάποιος έχει εκ των έσω προδώσει».

Το ντοκιμαντέρ του Γκασμελμπαρί είναι μια από τις συγκινητικότερες στιγμές των φετινών Νυχτών. Μέσα του φωλιάζει η φιλία, ο βιωμένος χρόνος, το γλυκό χιούμορ που σε τυλίγει ανακουφιστικά, η πνιγηρή, εξουθενωτική ιστορία ενός μαστιζόμενου τόπου, οι βαθιά πολιτικοί λόγοι που η συλλογικότητα του κινηματογράφου δεν είναι αρεστή από την Εξουσία. Βραβείο Κοινού και Καλύτερου Ντοκιμαντέρ στο φετινό Βερολίνο. Η.Δ.

ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Suhaib Gasmelbari
ΣΕΝΑΡΙΟ: Suhaib Gasmelbari
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: Suhaib Gasmelbari
ΜΟΝΤΑΖ: Nelly Quettier, Gladys Joujou

ΣΟΥΧΑΪΜΠ ΓΚΑΣΜΕΛΜΠΑΡΙ
40χρονος Σουδανός σκηνοθέτης, έφυγε από την χώρα στα 16 του για να σπουδάσει σινεμά στη Γαλλία. Έχει σκηνοθετήσει μυθοπλασία και ντοκιμαντέρ μικρού μήκους και το παρόν αποτελεί το ντεμπούτο του στο
μεγάλο μήκος. Κατά την παραμονή του στο Σουδάν ανακάλυψε εθνικές ταινίες που είχαν «χαθεί» βοηθώντας στην διάσωση και ψηφιοποίησή τους.

ΦΙΛΜΟΓΡΑΦΙΑ 
2019 Talking About Trees



    Hμερομηνία δημοσίευσης: 2019-09-06 20:16:07



    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

    Το Έθνος του Ενός Παιδιού / One Child Nation

    Το Έθνος του Ενός Παιδιού / One Child Nation

    Μια απόγονος της διαβόητης 'πολιτικής του ενός παιδιού' σπάει δεκαετίες ένοχης σιωπής γύρω από ένα άνευ προηγουμένου κοινωνικό πείραμα που διαμόρφωσε και κατέστρεψε αμέτρητες ζωές στην Κίνα. Τα λόγια περιττεύουν για ένα εκπληκτικό ντοκιμαντέρ - από τα καλύτερα των τελευταίων ετών - το οποίο φέρνει στο φως την απίστευτη διαρροή ανθρωπιάς που για 36 ολόκληρα χρόνια γονάτισε έναν ολόκληρο λαό. Μεγάλο Βραβείο της Επιτροπής στο Φεστιβάλ του Σάντανς.

    Η Οικογένεια του Μεσονυκτίου / Midnight Family

    Η Οικογένεια του Μεσονυκτίου / Midnight Family

    Καθώς τα δημόσια ασθενοφόρα στην Πόλη του Μεξικό είναι λιγοστά, μια οικογένεια εξοπλίζει το δικό της όχημα μπαίνοντας κάθε βράδυ με τα χίλια σε ένα χαοτικό ράλι ακραίου ανταγωνισμού για το ποιος θα ανταποκριθεί πρώτος στην επόμενη κλήση για βοήθεια. Ένα από τα πλέον βραβευμένα ντοκιμαντέρ της χρονιάς συνδυάζει την αμεσότητα του ρεπορτάζ πρώτης γραμμής με τους καταιγιστικούς ρυθμούς μιας ταινίας δράσης. Τα έσοδα της προβολής στις 20/9 θα διατεθούν στην οργάνωση 'Αποστολή Άνθρωπος'

    Τα Χρονικά της Μάριον Στόουκς / Recorder: The Marion Stokes Project

    Τα Χρονικά της Μάριον Στόουκς / Recorder: The Marion Stokes Project

    Για 30 συνεχή χρόνια, και σε 24ωρη βάση, η Μάριον Στόουκς μαγνητοσκοπούσε μανιωδώς τηλεοπτικές εκπομπές. Ξεκίνησε ένα απόγευμα του 1979 και σταμάτησε τη στιγμή που πέθανε, τον ∆εκέμβρη του 2012. Πίσω της άφησε ένα απίστευτο πολιτισμικό αρχείο 70 χιλιάδων βιντεοκασετών, όπως και ένα μεγάλο ερώτημα: τί ακριβώς της γέννησε αυτή την αλλόκοτη συνήθεια; Ήταν ένα είδος παράνοιας; Μια ψύχωση; Ή κάτι περισσότερο; Οι απαντήσεις για ένα από τα πιο παράξενα ανθρώπινα μυστήρια που υπήρξαν ποτέ βρίσκονται σε αυτό το συναρπαστικό ντοκιμαντέρ. Στην προβολή της 21/09 προλογίζει ο δημοσιογράφος Νικόλας Λεοντόπουλος

    Η Γη του Μέλιτος / Honeyland

    Η Γη του Μέλιτος / Honeyland

    Σάρωσε τα βραβεία στο Σάντανς, κερδίζοντας τρία μεγάλα έπαθλα, και μια θέση στην πεντάδα των φετινών Όσκαρ είναι δεδομένη. Τα λόγια όμως αδυνατούν να περιγράψουν την εμπειρία ενός εντυπωσιακά φωτογραφημένου και βαθιά συγκινητικού ντοκιμαντέρ το οποίο, με ηρωίδα μια φτωχή γυναίκα που ζει από τη μελισσοκομία στα βουνά της Βόρειας Μακεδονίας, μιλά για έναν τρόπο ζωής που χάνεται, σκιαγραφεί μια συγκλονιστική ύπαρξη και γίνεται μοναδικό μνημείο της ανθρώπινης κατάστασης.

    ΜΗΤΕΡΑ / MOTHER

    ΜΗΤΕΡΑ / MOTHER

    Η Πομ δουλεύει στην Ταϊλάνδη, σε ένα κέντρο φροντίδας ηλικιωμένων με Αλτσχάιμερ όπου ευκατάστατοι Ευρωπαίοι εμπιστεύονται τους συγγενείς στη χαμηλού κόστους υψηλή περιποίηση. Η Πομ είναι επίσης μητέρα τριών παιδιών, τα οποία όμως βλέπει σπάνια, καθώς εργάζεται σε άλλη πόλη για να τα μεγαλώσει. Ένα ντοκιμαντέρ που ηχεί ως συγκινητικός συναγερμός των συμβολικών και κυριολεκτικά χαμένων μας αξιών, παρατηρώντας σιωπηλά τη ζωή να ελίσσεται ακάθεκτη μέσα από τις τρομακτικές και ποικιλόμορφες αντιθέσεις της. Απλά συνταρακτικό. Παρουσία του σκηνοθέτη (προβολή 25/09)