Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας Νύχτες Πρεμιέρας
aiff

ΑΓΕΛΑΔΑ / COW

23/09/2021, 19:30, ΣΤΕΛΛΑ
29/09/2021, 20:00, ΣΤΕΛΛΑ

Η κορυφαία βρετανίδα δημιουργός του καιρού μας, υπεύθυνη για μερικούς από τους πλέον καταλυτικούς indie σταθμούς της εικοσαετίας («Red Road», «Fish Tank», «American Honey»), στρέφεται για πρώτη φορά στο ντοκιμαντέρ και μας φέρνει σε απόσταση αναπνοής από την καθημερινότητα μιας αγελάδας. Κι αν αυτό ακούγεται μπανάλ, η απόλυτη μεθοδικότητα της Άρνολντ με την οποία κινείται από τον ποιητικό προς τον τραχύ ρεαλισμό, υπόσχεται να συνταράξει τον τρόπο που βλέπουμε τα ζώα και τα όσα πολύτιμα αυτά μας παρέχουν. Όπως ακριβώς έκανε και στο πρόσφατο Φεστιβάλ Καννών. Προλογίζει ο Πάνος Χαλόφτης, συνιδρυτής του Vegan Life Festival (23/09).

ΗΝΩΜΕΝΟ ΒΑΣΙΛΕΙΟ | 2021 | ΕΓΧΡΩΜΟ | DCP | 94’ | ΑΓΓΛΙΚΑ

Αν η πρώτη σκέψη του επίδοξου θεατή του ντεμπούτου της Άντρεα Άρνολντ στο ντοκιμαντέρ θα ήταν επιφυλακτική («μια ταινία για μια αγελάδα;»), τα πρώτα πέντε λεπτά χαλαρώνουν κάθε αντίσταση. Μιάμιση ώρα μετά, ευαισθητοποιημένα, αλλαγμένα, ή έστω πιο ενήμερα, ξέρεις τι είδες. Είτε το λογίσει κανείς σαν μια vegan επιχειρηματολογία ή σαν μια κατανόηση του βίου ζώων που υπηρετούν αποκλειστικά ανθρώπινες ανάγκες, το «Cow» φτιάχνει μια συναρπαστική υπόθεση πάνω στη ζωή, την σκληρότητα της φυσικής επιλογής, την απρέπειά της.

Με μια εκπληκτική δουλειά στην διεύθυνση φωτογραφίας κι ένα γεμάτο νόημα διαλεγμένο σάουντρακ, η Άρνολντ παραδίδει ένα υπόδειγμα αφήγησης δια μέσω της περιγραφής και ανυψώνεται σε επίπεδα συγκλονιστικού φεμινιστικού συμβολισμού δίχως ούτε μια στιγμή να εκπέσει στην επεξήγηση και τον συναισθηματισμό. Η.Δ.

ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Andrea Arnold
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: Magda Kowalczyk
ΜΟΝΤΑΖ: Rebecca Lloyd, Jacob Schulsinger, Nicolas Chaudeurge

ΑΝΤΡΕΑ ΑΡΝΟΛΝΤ
Πολυβραβευμένη και οσκαρούχος Αγγλίδα δημιουργός, γεννημένη το 1961. Σπούδασε στο Αμερικανικό Ινστιτούτο Κινηματογράφου. Τρεις από τις τέσσερεις μεγάλου μήκους δημιουργίες της έχουν βραβευθεί στις Κάννες με το Βραβείο της Επιτροπής. Στο ενεργητικό της επίσης μικρού μήκους και τηλεοπτικές δουλειές καθώς -πλέον- και ντοκιμαντέρ.

ΦΙΛΜΟΓΡΑΦΙΑ:
2021
Cow
2016 American Honey
2011 Wuthering Heights
2009 Fish Tank
2006 Red Road
2003 Wasp



    Hμερομηνία δημοσίευσης: 2021-09-13 23:56:02



    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

    FAYA DAYI

    FAYA DAYI

    Το Κχατ είναι μια πανάρχαια ναρκωτική συνήθεια για τους λαούς της Αφρικής και της Μέσης Ανατολής, ειδικά τους Σούφι που μασούσαν τα φύλλα του στο δρόμο προς τη μέθεξη (τη 'μερκάνα' όπως την ονομάζουν). Πλέον καθορίζει την οικονομία της Αιθιοπίας, όντας το βασικό εξαγώγιμο προϊόν της χώρας. Ιδωμένο μέσα από μια προσωπική και βαθιά ανθρώπινη ιστορία, το υπνωτικό αυτό ντοκιμαντέρ καταγράφει με έναν ολότελα υποβλητικό τρόπο το αποτύπωμα του κχατ σε ένα έθνος παραδομένο στις ευφορικές παραισθήσεις του.

    ΟΦΕΙΛΗ / DEBT

    ΟΦΕΙΛΗ / DEBT

    Ο Αλέκος Ζούκας είναι ένας άνθρωπος ιδιαίτερα αγαπητός, γλεντζές και ταυτόχρονα βαθιά σκεπτόμενος και στοχαστικός. Ένας άνθρωπος που δύσκολα τον ξεχνάς αν τον γνωρίσεις. Στην ταινία, τα ταξίδια του σκηνοθέτη με τον Αλέκο Ζούκα και τους φίλους του στην Πυρσόγιαννη εναλλάσσονται με τις εκμυστηρεύσεις του Αλέκου για την εμπειρία του με τον καρκίνο. Αβίαστα συγκινητικό, δοσμένο από καρδιάς με μια σπάνια ειλικρίνεια, ένα εγκώμιο στη φιλία από έναν άγγελο αμαρτωλό. Παρουσία του σκηνοθέτη.

    ΝΑΥΤΗΣ ΤΩΝ ΒΟΥΝΩΝ / MARINER OF THE MOUNTAINS

    ΝΑΥΤΗΣ ΤΩΝ ΒΟΥΝΩΝ / MARINER OF THE MOUNTAINS

    O βραβευμένος στις Κάννες σκηνοθέτης του 'Η Αόρατη Ζωή της Ευριδίκης Γκουσμάο' επισκέπτεται για πρώτη φορά τη γενέτειρα του πατέρα του, αναζητώντας τα ίχνη από το παρελθόν της οικογένειάς του. Κι ο θεατής γίνεται αναγνώστης ενός πολύ προσωπικού ταξιδιωτικού ημερολογίου, ακροατής σε μια εκ βαθέων εξομολόγηση, κοινωνός μιας ελεγείας για το τέλος της αποικιοκρατίας. Ένα υπαρξιακό οπτικό ποίημα.

    ΣΤΙΓΜΕΣ ΣΑΝ ΚΙ ΑΥΤΕΣ ΔΕΝ ΚΡΑΤΟΥΝ ΓΙΑ ΠΑΝΤΑ / MOMENTS LIKE THIS NEVER LAST

    ΣΤΙΓΜΕΣ ΣΑΝ ΚΙ ΑΥΤΕΣ ΔΕΝ ΚΡΑΤΟΥΝ ΓΙΑ ΠΑΝΤΑ / MOMENTS LIKE THIS NEVER LAST

    Περιφρόνησε μια οικογένεια προνομίων, περιπλανήθηκε στα πιο κακόφημα μέρη της Νέας Υόρκης, πήρε όσα ναρκωτικά και αλκοόλ αντέχει ένας οργανισμός και πάτησε τέρμα γκάζι προς το πρόωρο τέλος του. Ενδιάμεσα, ωστόσο, ο Ντας Σνόου έγραψε ιστορία στο κίνημα των γκραφίτι, αντιπροσώπευσε στις θρυλικές Polaroid του έναν κόσμο καταραμένων και δημιούργησε μια ακέραιη εκδοχή τέχνης που καθρέφτισε την αντικουλτούρα των 90s. Tην ιστορία ενός αυτοκαταστροφικού πρίγκιπα της μεγαλούπολης διηγείται ένα υπέροχο ντοκιμαντέρ, φτιαγμένο από ιλιγγιώδεις εικόνες και ήχους, από στιγμιότυπα ενός χρόνου που περνά αστραπιαία και μιας ζωής που φωτίζει και καίγεται ταυτόχρονα. Όπως ένα κερί.

    ΧΤΙΣΤΕΣ, ΝΟΙΚΟΚΥΡΕΣ ΚΑΙ Η ΟΙΚΟΔΟΜΗΣΗ ΤΗΣ ΣΥΓΧΡΟΝΗΣ ΑΘΗΝΑΣ / BUILDERS, HOUSEWIVES AND THE CONSTRUCTION OF MODERN ATHENS

    ΧΤΙΣΤΕΣ, ΝΟΙΚΟΚΥΡΕΣ ΚΑΙ Η ΟΙΚΟΔΟΜΗΣΗ ΤΗΣ ΣΥΓΧΡΟΝΗΣ ΑΘΗΝΑΣ / BUILDERS, HOUSEWIVES AND THE CONSTRUCTION OF MODERN ATHENS

    Ποιοι είναι οι επαρχιώτες που ήρθαν στην Αθήνα μεταπολεμικά και 'τσιμέντωσαν' την πόλη; Ποιοι 'γκρέμισαν' τα νεοκλασικά και γιατί γέμισαν το λεκανοπέδιο με πολυκατοικίες; Βασισμένο στο ομώνυμο βιβλίο της Ιωάννας Θεοχαροπούλου, αυτό το ντοκιμαντέρ αφηγείται την ιστορία της αθηναϊκής πολυκατοικίας και της ανοικοδόμησης της πόλης, μέσα από τη ζωή των ανώνυμων λαϊκών ανθρώπων της αντιπαροχής, φέρνοντας στην επιφάνεια τους μέχρι πρότινος αόρατους πρωταγωνιστές και ρίχνοντας φως στην άγνωστη ιστορία της σύγχρονης Αθήνας. Παρουσία των σκηνοθέτων.