ΜΙΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΘΩΑ ΝΥΧΤΑ / A NIGHT OF KNOWING NOTHING
Γράμματα αγάπης, αποξηραμένα λουλούδια, αποκόμματα εφημερίδων και πλάνα που κατέγραψε μια κάμερα ανακαλύπτονται ξεχασμένα σε κάποιο ντουλάπι της εθνικής σχολής κινηματογράφου της Ινδίας. Και αφηγούνται την ιστορία ενός ατελούς έρωτα, μιας φοιτητικής εξέγερσης και μιας βαθιά ριζωμένης κοινωνικής αδικίας, όλα δοσμένα μέσα από ένα σινεμά που θολώνει διαρκώς τα όρια μεταξύ πραγματικότητας και φαντασίας, όλα απλωμένα στην οθόνη σαν ένα πυρετώδες όνειρο που δεν ξέρεις σε ποιον ακριβώς ανήκει. Στον σκηνοθέτη, στον θεατή ή σε κάποιον που δεν θα μας αποκαλυφθεί ποτέ; Βραβείο Καλύτερου Ντοκιμαντέρ στοφετινό Φεστιβάλ Καννών.
ΓΑΛΛΙΑ, ΙΝΔΙΑ | 2021 | ΕΓΧΡΩΜΟ & ΑΣΠΡΟΜΑΥΡΟ | DCP | 96’ | ΒΕΓΓΑΛΙΚΑ, ΙΝΔΙΚΑ
Η πολύπαθη Ινδία με τα μυριάδες ιστορικά και παροντικά δεινά. Η ιστορία της Καπάντια ξεκινά από ένα…ντουλάπι στο Ινστιτούτο Κινηματογράφου και Τηλεόρασης της Ινδίας, το κρατικό πανεπιστήμιο απ’ όπου αποφοίτησε και η ίδια: Ένα ντουλάπι στο οποίο βρέθηκε ένα αυθεντικό found footage, μαζί με γράμματα, αποξηραμένα λουλούδια και αποκόμματα εφημερίδων. Κι από εκεί εκκινεί η δραματική αφήγηση μιας ταραχώδους εποχής που δεν θα βρεις στις παραγράφους της Ιστορίας μα στις υποσημειώσεις της. Η ιστορία μιας φοιτητικής εξέγερσης κατά της βαθιά ριζωμένης κοινωνικής αδικίας, αλλά και η ιστορία ενός ατελούς έρωτα. Υλικό που μοιάζει μακρινό και είναι οικείο, το ατομικό δράμα μέσα στο συλλογικό τραύμα, η επαναστατική και η ερωτική φωνή ανάμεσα στην υπόσχεση και την απελπισία. «Χρυσό Μάτι» στο 15ήμερο των Σκηνοθετών στις Κάννες. Η.Δ.
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Payal Kapadia
ΣΕΝΑΡΙΟ: Payal Kapadia, Himanshu Prajapati
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: Ranabir Das
ΜΟΝΤΑΖ: Ranabir Das
ΠΑΪΑΛ ΚΑΠΑΝΤΙΑ
Ινδή δημιουργός με την βάση της στην Βομβάη. Σπούδασε Σκηνοθεσία στο Ινστιτούτο Κινηματογράφου και Τηλεόρασης της Ινδίας. Με τις μικρού μήκους δημιουργίες της έχει επισκεφθεί ξανά τις Κάννες αλλά και το Βερολίνο. Αυτό είναι το ντεμπούτο της στο ντοκιμαντέρ.
ΦΙΛΜΟΓΡΑΦΙΑ
2021 A Night of Knowing Nothing