Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας Νύχτες Πρεμιέρας
aiff

Focus στην Αυστραλία - Filming in No Man's Land

Από τη μετα-αποκαλυπτική εξτραβαγκάντζα του «Mad Max» μέχρι το ξεχασμένο για χρόνια καλτ αριστούργημα του Τεντ Κότσεφ, «Ξύπνημα στο Τρόμο» (η αποκατεστημένη κόπια του οποίου έχει ενταχθεί στις φετινές ειδικές προβολές του Φεστιβάλ), και από τη βαριά παρακαταθήκη που άφησε ο ανεξάρτητος Πίτερ Γουίαρ μέχρι την ανάσα ζωής που έδωσε ο Ντέιβιντ Μισό στην κινηματογραφία της χώρας του με το «Χρίσμα» («Animal Kingdom»), ο κινηματογράφος της Αυστραλίας αποτελούσε διαχρονικά μια καλά κρυμμένη όαση για τους λάτρεις του δυναμικού και ανατρεπτικού σινεμά.

Πίσω στο 1996, και με αφορμή το αφιέρωμα στο «Νέο Αυστραλέζικο Σινεμά» που οργάνωσαν οι 2ες Νύχτες Πρεμιέρας, ο ιδρυτής του Φεστιβάλ, Γιώργος Τζιώτζιος, χαρακτήριζε την κινηματογραφία της Αυστραλίας ως «μια από τις πιο γόνιμες και δημιουργικές στον πλανήτη». Σχεδόν δύο δεκαετίες μετά, και έχοντας για ακόμη μια φορά μπροστά μας μια εξαιρετική σοδειά ταινιών από τη μακρινή αυτή χώρα, αποφασίσαμε να εντάξουμε τις καλύτερες από αυτές σε μια ενότητα προβολών, κάτω από τον τίτλο «Focus στην Αυστραλία».

Ετοιμαστείτε, λοιπόν, να ανακαλύψετε την ιδιοφυή ρομαντική κομεντί επιστημονικής φαντασίας του Χιου Σάλιβαν, «Ανθρωπος στο Απειρο», το «52 Τρίτες» της Σόφι Χάιντ, με βραβείο σκηνοθεσίας στο Σάντανς, το ποτισμένο με μαύρο χιούμορ «Βαποράκι» των Ανγκους Σάμψον και Τόνι Μαχόνι, και τον «Μπαμπούλα», το μεταμεσονύχτιο διαμάντι της Τζένιφερ Κεντ που έλαμψε όπου προβλήθηκε.

Από το αφιέρωμα, όμως, δεν θα μπορούσαν να λείπουν και πιο ώριμες φωνές που ήχησαν για ακόμη μια φορά, όπως αυτή του Ζακ Χίλντιτς, που στο «Αυτές οι Τελευταίες Ωρες» καταγράφει τις τελευταίες στιγμές ενός νεαρού άντρα λίγο πριν από την καταστροφή της Γης, και, φυσικά, η πολυαναμενόμενη επιστροφή του Ντέιβιντ Μισό με το «The Rover», μια από τις σημαντικότερες ταινίες της χρονιάς.

Το νέο αυστραλέζικο σινεμά, λοιπόν, δίνει ξανά δυνατά το παρών, και οι Νύχτες Πρεμιέρας δεν θα μπορούσαν παρά να μοιραστούν τη χαρά της ανακάλυψης των νέων ταλέντων με το κοινό της Αθήνας.

Κωστής Θεοδοσόπουλος



    Hμερομηνία δημοσίευσης: 2014-09-10 12:30:00



    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

    The Rover

    The Rover

    Κλείνοντας το μάτι στην 'Mad Max' τριλογία του Τζορτζ Μίλερ και πλαισιώνοντας ιδανικά το δυνατό του δράμα με την αισθητική του cinéma vérité, ο Ντέιβιντ Μισό δικαιούται να γιορτάζει την ιδανική σκηνοθετική επιστροφή του μετά το εξαιρετικό ντεμπούτο του, 'Tο Χρίσμα'.

    Αυτές οι Τελευταίες Ώρες

    Αυτές οι Τελευταίες Ώρες

    Η Αυστραλία έχει 12 ώρες μέχρι να εξαφανιστεί από προσώπου γης. Η τελευταία μέρα της ζωής του βρίσκει τον Τζέιμς να μαθαίνει πως η Ζόι είναι έγκυος. Μόνο που η Ζόι είναι η παράλληλη σχέση του κι εκείνος πρέπει να συναντήσει την «επίσημη» κοπέλα του, η οποία τον περιμένει σε ένα οργιαστικό πάρτι.

    52 Τρίτες

    52 Τρίτες

    Η δεκαεξάχρονη Μπίλι έρχεται ξαφνικά αντιμέτωπη με την απόφαση της μητέρας της να αλλάξει φύλο. Για τον ένα χρόνο που διαρκεί η όλη διαδικασία, καλείται να μετακομίσει στον πατέρα της, κάτι που δέχεται απρόθυμα, υπό τον όρο να συναντιούνται με τη μητέρα της κάθε Τρίτη, ανελλιπώς.

    Άνθρωπος στο Άπειρο

    Άνθρωπος στο Άπειρο

    Κάπου ανάμεσα στη «Μέρα της Μαρμότας» και το «Επιστροφή στο Μέλλον», το ευφυέστατο ντεμπούτο του Χιου Σάλιβαν αναζωογονεί το είδος της ρομαντικής κομεντί με μια αναπάντεχη, σπαρταριστή δόση σοφιστικέ επιστημονικής φαντασίας.

    Το Βαποράκι

    Το Βαποράκι

    Το μεγάλου μήκους σκηνοθετικό ντεμπούτο των Ανγκους Σάμψον και Τόνι Μαχόνι αποδεικνύει περίτρανα πως ένα αστυνομικό θρίλερ μπορεί να διατηρεί αμείωτο το σασπένς, ενώ ταυτόχρονα είναι ξεκαρδιστικό.