24 Σεπτεμβρίου
24
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΚΕΣ ΠΡΟΒΟΛΕΣ
11:00 THE CANAL / ΤΟ ΚΑΝΑΛΙ (Ιρλανδία, 92’) Δ.Δ. Σκηνοθεσία: Αϊβαν Καβάνα (Ιρλανδία, 92’) Δ.Δ. Σκηνοθεσία: Αϊβαν Καβάνα
Ενα καταραμένο μυστικό διαλύει την ευτυχία ενός ζευγαριού, την ώρα που μια ξεχασμένη μπομπίνα από τις αρχές του προηγούμενου αιώνα αποκαλύπτει πως το σπίτι τους υπήρξε τόπος πολλαπλού εγκλήματος. Κι εμείς μπορεί να ξέρουμε ότι η ιστορία επαναλαμβάνεται, όμως κάποιος πρέπει να το εξηγήσει και στο ζευγάρι, σε αυτήν την απειλητικά ατμοσφαιρική ιστορία φαντασμάτων.
13:00 BLIND / ΣΤΟ ΣΚΟΤΑΔΙ (Νορβηγία / Ολλανδία, 96’) Δ.Δ.
Σκηνοθεσία: Εσκιλ Βογκτ
Πόσο μυστήριο, ανατροπές, αισθησιασμό, αφηγηματικά παιχνίδια και σκηνοθετική δεξιοτεχνία μπορεί να κρύβει η ιστορία μιας νεαρής γυναίκας που χάνει γοργά την όρασή της και βυθίζεται ολοένα και περισσότερο στο σκοτάδι; Οι απαντήσεις είναι αποστομωτικές σε αυτήν την ταινία- έκπληξη που φωτίζει υποβλητικά ο «δικός μας» Θύμιος Μπακατάκης.
17:30 Ζ’ ΔΙΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΤΑΙΝΙΩΝ ΜΙΚΡΟΥ ΜΗΚΟΥΣ (89’)
«For Eternity» της Μαρίας Λάφη
Οταν ο Γιάννης συναντά τη γυναίκα του στον άλλο κόσμο, απανωτές αποκαλύψεις για τη ζωή, το θάνατο και την αιωνιότητά έρχονται στην επιφάνεια.
«Μια Κινηματογραφική Σχέση» της Ελεωνόρας Γκουσιάρη
Η Μαρίνα είναι καθαρίστρια σε συνοικιακό κινηματογράφο. Μία ημέρα, ενώ πηγαίνει ελαφρώς καθυστερημένη στη δουλειά, βρίσκει ένα μυστηριώδες ερωτικό γράμμα, αγνώστου παραλήπτη. Στην προσπάθειά της να λύσει το μυστήριο της ταυτότητας του αγνώστου, μπλέκεται σε μια σειρά συμπτώσεων.
«A Portrait» του Αριστοτέλη Μαραγκού
Μια κινούμενη γραμμή διερευνά τη ζωή και το θάνατο του παππού του σκηνοθέτη στην αγροτική Ελλάδα.
«ΙΙ» του Ευθύμη Kosemund Σανίδη
Ενας ηλικιωμένος γαμπρός περπατάει στον ανοιχτό ορίζοντα προς μία νύφη που τον περιμένει. Συναντιούνται, μα η απόστασή μεταξύ τους αρχίζει και πάλι να μεγαλώνει.
«Σκάλες» της Aναστασίας Μπάλιου
Eνας άντρας αργοπορεί στη δουλειά του και ο εργασιακός του χώρος τον τιμωρεί.
«Sunday» του Βαγγέλη Σέρφα
Ο Αρης και ο Βασίλης, δύο παιδικοί φίλοι, ετοιμάζονται για το πάρτι. Η συνάντηση τους με το Βαγγέλη, έναν πρώην κατάδικο, θα είναι για αυτούς μια απότομη ενηλικίωση.
«5 Τρόποι να Πεθάνεις» της Ντάινας Παπαδάκη
Ο Μάκης εξερευνά διαφορετικούς τρόπους για να πεθάνει.
«Number 26» των Μελιτινής Μπαλτατζή και Σεβαστιανού Ντζόκα
Ενας άνθρωπος ζει μια βαρετή ρουτίνα όπου όλοι κρύβουν την προσωπικότητα τους πίσω από μια μάσκα. Μια μέρα βγάζει τη μάσκα του, οι υπόλοιποι τον σκοτώνουν και αναγεννάται ως ένα μόνιμα απρόσωπο oν.
«Ομικρον Θετικό» του Μιχάλη Γεωργιάδη
Κύπρος 1974, λίγες μέρες μετά την τουρκική εισβολή. Δίπλα στις κατεχομενες περιοχές, ένα ετοιμοθάνατο κορίτσι που περιμένει για μετάγγιση αίματος, θέλει απεγνωσμένα το φόρεμα παρανύμφου της, το οποίο άφησε όταν αναγκάστηκε να εγκαταλείψει το σπίτι της.
19:30 MR. X / ΚΥΡΙΟΣ Χ (Γαλλία, 71’)
Σκηνοθεσία: Τέσα Λουίζ-Σαλομέ
Ο Λεός Καράξ, ο πιο μυστηριώδης και απομονωμένος Γάλλος σκηνοθέτης («Οι Εραστές της Γέφυρας», «Η Δική Μας Νύχτα», «Holy Motors»), αποκαλύπτει για πρώτη φορά στην κάμερα το ποιητικό του όραμα. Ολα πάνω του είναι καλτ –ακόμη και το όνομά του που καταπατάει τους κανόνες της γαλλικής γραμματικής– ενώ κάθε ταινία του είναι γεμάτη με γρίφους. Ιδού η ευκαιρία να λυθούν μερικοί.
ΤΡΕΙΣ ΑΥΓΟΥΛΙΕΡΕΣ ΠΑΡΑΛΙΓΟ ΤΕΣΣΕΡΙΣ (Ελλάδα, 25’)
Σκηνοθεσία: Κωνσταντίνος Σαμαράς
Εκτός από τη μοναξιά, τον Χαράλαμπο και τη Δήμητρα ενώνει το πάθος τους για τις αυγουλιέρες. Ολα θα αλλάξουν όταν το ζευγάρι βρεθεί αντιμέτωπο με έναν πρωτόγνωρο πειρασμό. (Προηγείται της κύριας προβολής)
22:00 THE CANAL / ΤΟ ΚΑΝΑΛΙ (Ιρλανδία, 92’) Δ.Δ.
Σκηνοθεσία: Αϊβαν Καβάνα
Ενα καταραμένο μυστικό διαλύει την ευτυχία ενός ζευγαριού, την ώρα που μια ξεχασμένη μπομπίνα από τις αρχές του προηγούμενου αιώνα αποκαλύπτει πως το σπίτι τους υπήρξε τόπος πολλαπλού εγκλήματος. Κι εμείς μπορεί να ξέρουμε ότι η ιστορία επαναλαμβάνεται, όμως κάποιος πρέπει να το εξηγήσει και στο ζευγάρι, σε αυτήν την απειλητικά ατμοσφαιρική ιστορία φαντασμάτων.
Παρουσία του σκηνοθέτη
18:00 HEAVEN ADORES YOU / HEAVEN ADORES YOU: ΜΙΑ ΤΑΙΝΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΛΙΟΤ ΣΜΙΘ (ΗΠΑ, 96’) (Ε) Μ.Δ.
Σκηνοθεσία: Νίκολας Ντίλαν Ρόσι.
Σπάνιας ομορφιάς και συναισθήματος πορτρέτο του αγαπημένου indie μουσικού Eλιοτ Σμιθ. Ακολουθώντας τις συχνά μοναχικές διαδρομές του αδικοχαμένου δημιουργού του «Needle in the Hay» στις τρεις μεγάλες πόλεις όπου έζησε τη σύντομη ζωή του (Πόρτλαντ, Νέα Υόρκη, Λος Αντζελες), η ταινία αναδεικνύει τη συνεισφορά του στη μουσική και τον τρόπο με τον οποίο συνεχίζει μέχρι σήμερα να αγγίζει το κοινό.
Παρουσία του σκηνοθέτη
20:15 '71 (Ην. Βασίλειο, 100’) (E) Δ.Δ.
Σκηνοθεσία: Γιαν Ντεμάνζ
1971, Μπέλφαστ. Ενώ στην πόλη μαίνονται αιματηρές συγκρούσεις ανάμεσα σε καθολικούς και προτεστάντες, ένας νεαρός Βρετανός στρατιώτης (βέβαιος μελλοντικός σταρ ο Τζακ Ο’Κόνελ) εγκαταλείπεται από τη μονάδα του στους φλεγόμενους δρόμους και ζει μια απεγνωσμένη νύχτα-κόλαση προσπαθώντας να επιβιώσει. Aγωνιώδες, ηλεκτρισμένο σινεμά, που θα έπρεπε να είχε κερδίσει τη Χρυσή Αρκτο του Φεστιβάλ Βερολίνου.
22:30 THOU WAST MILD AND LOVELY / ΣΥ ΟΤΙ ΠΡΑΟΣ ΚΑΙ ΑΓΑΠΗΤΟΣ ΕΙ (ΗΠΑ, 78’) (Ε) Δ.Δ. Σκηνοθεσία: Τζοζεφίν Ντέκερ
Ένας νεαρός εργάτης συνδέεται ερωτικά με την κόρη του μεθύστακα εργοδότη του δίχως να αποκαλύψει πως είναι παντρεμένος με παιδί. Αρρωστημένο ερωτικό DIY θρίλερ, με σεξουαλική ένταση και νοσηρούς πόθους που ανά πάσα στιγμή απειλούν να εκραγούν, από το πιο γοργά ανερχόμενο νέο ταλέντο του αμερικανικού ανεξάρτητου σινεμά.
17:30 THE MEND / ΚΑΝΕΙΣ ΔΕN ΘΑ ΠΑΘΕΙ ΤΙΠΟΤΑ (ΗΠΑ, 111’) Δ.Δ., Ε.Π.
Σκηνοθεσία: Τζον Μάγκαρι
Δύο αδέρφια με ακραία διαφορετικές προσωπικότητες επανενώνονται σε ένα άδειο διαμέρισμα, ύστερα από ένα κυριλέ πάρτι και ένα ταξίδι που μυστηριωδώς έληξε άδοξα. Τώρα που τα απωθημένα τους αρχίζουν να βγαίνουν βίαια στην επιφάνεια, τα λόγια πονάνε. Αναπάντεχο post- mumblecore διαμαντάκι που θυμίζει μοντέρνα, άγρια εκδοχή του Γουίτ Στίλμαν. Πρωταγωνιστεί ο Τζος Λούκας, σε μια ερμηνεία που φτιάχνει καριέρες.
19:30 NYMPHOMANIAC DIRECTOR'S CUT, PART Ι & ΙΙ / NYMPHOMANIAC DIRECTOR'S CUT, ΜΕΡΟΣ Ι & ΙΙ (Δανία / Γερμανία / Βέλγιο / Ην. Βασίλειο / Γαλλία, 325’)
Σκηνοθεσία: Λαρς φον Τρίερ
Και τα δύο μέρη του «Nymphomaniac» προβάλλονται για πρώτη φορά στην Ελλάδα στην unrated εκδοχή του σκηνοθέτη. Χωρίς λογοκρισία, με όλες τις ακραίες σκηνές και όλα τα απαγορευμένα τους μυστικά: Σεξ, εκδίκηση, πάθος, διαστροφή (αλλά και γνήσια φιλοσοφία), όπως ακριβώς τα οραματίστηκε ο ίδιος ο Δανός προβοκάτορας. Η Σαρλότ Γκενσμπούρ σε μια ερμηνεία-σοκ.
17:30 ROCKS IN MY POCKETS / ΠΕΤΡΕΣ ΣΤΙΣ ΤΣΕΠΕΣ ΜΟΥ (Λετονία / ΗΠΑ, 89’)
Σκηνοθεσία: Ζίνε Μπαουμάνε
Μπορεί ποτέ μια ταινία για την κατάθλιψη να είναι αστεία; Κι όμως! Το διαρκώς εφευρετικό αυτό animation παντρεύει συγκίνηση και ειλικρίνεια, κωμωδία και δράμα, στον καθηλωτικό αυτοβιογραφικό άθλο της ηρωίδας / σκηνοθέτιδας να τα βάλει με την ασθένεια που στοιχειώνει τις γυναίκες της οικογένειάς της εδώ και γενιές. Προορισμένο να μείνει κλασικό.
19:30 ΠΑΝΔΗΜΙΑ (Ελλάδα, 111’)
Σκηνοθεσία: Δημήτρης Πιατάς
Ο Δημήτρης Πιατάς γράφει και σκηνοθετεί μια μαύρη κωμωδία της κρίσης, γυρισμένη ακτιβιστικά, με εθελοντική συμμετοχή καλλιτεχνών, μια ανηλεή σάτιρα γεμάτη χιούμορ για τη σύγχρονη ελληνική πραγματικότητα, τη διαφθορά, τον οικονομικό μαρασμό. Πρωταγωνιστούν ο πρώην Πρύτανης του Πανεπιστημίου Αθηνών, Θεοδόσης Πελεγρίνης, ο Δημήτρης Πιατάς, ο Μάκης Παπαδημητρίου, η Ναταλία Δραγούμη, η Λένα Παπαληγούρα και ο Θάνος Τοκάκης.
Παρουσία των συντελεστών
22:00 POLYESTER / ΠΟΛΥΕΣΤΕΡ (1981, ΗΠΑ, 86’)
Σκηνοθεσία: Τζον Γουότερς
Η ιστορική trash συνεργασία του Γουότερς με τη θεϊκή Ντιβάιν σε ρόλο απατημένης νοικοκυράς προβάλλεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα σε odorama – με τις μοναδικές, δηλαδή, “ξύστε και μυρίστε” καρτούλες, οι οποίες θα διανεμηθούν σε όλους τους θεατές για να προσθέσουν μια αξέχαστη «ευωδιαστή» νότα στην προβολή. Το απόλυτο φετινό cult event του Φεστιβάλ!
ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΣΤΟΝ ΣΤΑΥΡΟ ΤΟΡΝΕ
19:00 ΜΠΑΛΑΜΟΣ (1982, Ελλάδα, 80’) (Ε)
Σκηνοθεσία: Σταύρος Τορνές
Γέροι προφήτες, ξεχασμένες μάγισσες και πρίγκιπες-βαμπίρ θα βρεθούν στο δρόμο ενός άντρα που περιπλανιέται στη Θεσσαλία για να αγοράσει ένα άλογο. Μια ταινία-σοκ δίχως όμοιά της στην ιστορία του road movie, αυτή η παγανιστική φαντασίωση της ελληνικής υπαίθρου ξεκίνησε σαν ντοκιμαντέρ για τη δημόσια τηλεόραση και εξελίχθηκε στο ελληνικό ντεμπούτο του Τορνέ. Πρωταγωνιστούν ο ίδιος, η Ελένη Μανιάτη και ο Κυριάκος Βιλανάκης.
ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΣΤΟΝ ΣΤΑΥΡΟ ΤΟΡΝΕ
21:00 ΚΑΡΚΑΛΟΥ (1984, Ελλάδα, 83’) (Ε)
Σκηνοθεσία: Σταύρος Τορνές
Δύο άντρες σε ένα ταξί και στο πορτμπαγκάζ ένα φέρετρο. Ο νέος οδηγεί τον γέρο, αλλά για πού; Στο πιο αινιγματικό του φιλμ, ο Τορνές ξανοίγεται και πάλι στους σκληρούς χωματόδρομους, τους άγονους λόφους και τις μαγικές παράγκες στο πουθενά, μιλώντας για τον θάνατο και τη δημιουργικότητα παιγμένη σαν τελευταίο χαρτί. Πρωταγωνιστούν οι Στέλιος Αναστασιάδης και Μάριος Καρυωτάκης.
ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΣΤΟΝ ΣΤΑΥΡΟ ΤΟΡΝΕ
18:30 ΚΟΑΤΤΙ (1977, Ιταλία, 76’)
Σκηνοθεσία: Σταύρος Τορνές
Ο Σταύρος και η Σαρλότ, δηλαδή ο ίδιος ο Τορνές και η σύντροφός του στη ζωή και στην τέχνη, Σαρλότ Βαν Γκέλντερ, περιπλανιούνται ως μετανάστες σε ένα δύσκολο παρόν, σε ένα μεγάλου μήκους ντεμπούτο γυρισμένο με το λιγοστό φιλμ που ο σκηνοθέτης βρήκε δεξιά κι αριστερά. Θα προβληθεί στην αυθεντική κόπια των 16 mm, η οποία προβάλλεται σπάνια επειδή είναι η μία από τις δύο μοναδικές που σώζονται.
ΘΗΡΑΪΚΟΣ ΟΡΘΡΟΣ (1967, Ελλάδα, 20’)
Σκηνοθεσία: Σταύρος Τορνές, Κώστας Σφήκας
Επαναστατικό ντοκιμαντέρ για τη Σαντορίνη που αρνείται το νησιώτικο φολκλόρ και την τουριστική φωτογένεια, για να ανακαλύψει την ομορφιά στις απογυμνωμένες εικόνες της ζωής των κατοίκων. Ο Τορνές το συν-σκηνοθέτησε με τον άλλο «μεγάλο τρελό» του ελληνικού σινεμά, τον Κώστα Σφήκα, ενώ η διεύθυνση φωτογραφίας είναι του Γιώργου Πανουσόπουλου.
(Προηγείται της κύριας προβολής)
ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΣΤΟΝ ΑΝΤΡΕΪ ΖΟΥΛΑΦΣΚΙ
20:30 NA SREBRNYM GLOBIE / ON THE SILVER GLOBE / ΣΤΟΝ ΑΣΗΜΕΝΙΟ ΠΛΑΝΗΤΗ (1987, Πολωνία, 166’)
Σκηνοθεσία: Αντρέι Ζουλάφσκι
Μια ομάδα εξερευνητών αφήνουν τη Γη για να δημιουργήσουν έναν νέο πολιτισμό. Οταν όμως το σκάφος τους συντρίβεται σε έναν άγνωστο πλανήτη, θα αρχίσουν να πεθαίνουν ένας ένας και τα παιδιά τους θα ξεκινήσουν μια πρωτόγονη κοινότητα. Κάπου ανάμεσα στη φιλοσοφική επιστημονική φαντασία του Ταρκόφσκι και στη σουρεαλιστική εικονογραφία του Γιοντορόφσκι, το υπερφιλόδοξο έπος του Ζουλάφσκι ολοκληρώθηκε έπειτα από μια δεκαετία κόπων και αγωνίας, και παρουσιάζεται στο Φεστιβάλ σε μια σπανιότατη προβολή.