Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας Νύχτες Πρεμιέρας
aiff

Η Δημόσια Γυναίκα

Προκλητική, εγκεφαλική και συνάμα απαράμιλλα αισθησιακή, η «Δημόσια Γυναίκα» αποτελεί επίσης την πιο έκδηλα αυτοαναφορική δημιουργία του Ζουλάφσκι, ο οποίος εικονογραφεί παροξυσμικά το σύμπαν του σινεμά και των ανθρώπων του σαν ένα αέναο ντελίριο όπου τα σύνορα ανάμεσα στην αληθινή ζωή και στην τέχνη παραβιάζονται διαρκώς.

Μια νεαρή, άπειρη ηθοποιός αναλαμβάνει έναν βασικό ρόλο σε μια φιλόδοξη κινηματογραφική μεταφορά των «Δαιμονισμένων» του Ντοστογιέφσκι και σταδιακά εξωθείται στα άκρα –σωματικά, πνευματικά και συναισθηματικά– από τον εκκεντρικό σκηνοθέτη της, ο οποίος εισβάλλει αυταρχικά σε κάθε πτυχή της ζωή της.

Κάτω από το βάρος των παράλογων απαιτήσεών του, θα αρχίσει σταδιακά να χάνει τα όρια μεταξύ πραγματικού και κινηματογραφικού κόσμου, καθώς ταυτόχρονα παίρνει τη θέση της νεκρής συζύγου ενός Τσέχου μετανάστη που μοιάζει να εμπλέκεται σε μία πολιτική συνομωσία.

Προκλητική, εγκεφαλική και συνάμα απαράμιλλα αισθησιακή, η «Δημόσια Γυναίκα» αποτελεί επίσης την πιο έκδηλα αυτοαναφορική δημιουργία του Ζουλάφσκι, ο οποίος εικονογραφεί παροξυσμικά το σύμπαν του σινεμά και των ανθρώπων του σαν ένα αέναο ντελίριο όπου τα σύνορα ανάμεσα στην αληθινή ζωή και στην τέχνη παραβιάζονται διαρκώς, παραπέμποντας συνειρμικά στις ίδιες τις ανορθόδοξες μεθόδους του και, κυρίως, στις παθιασμένες και εξαντλητικές ερμηνείες που συνήθιζε να αποσπά από τις πρωταγωνίστριές του (εδώ η εκθαμβωτικά όμορφη Βαλερί Καπρίσκι), ξεγυμνώνοντάς τες κυριολεκτικά και μεταφορικά. Θ.Π.


la femme publique / η δημόσια γυναίκα - trailer by NyxtesPremieras

Πρωτότυπος τίτλος / Original title
La Femme Publique

Σκηνοθεσία / Director
Andrzej Zulawski

Σενάριο / Screenwriters
Dominique Garnier, Andrzej Zulawski

Φωτογραφία / DoP
Sacha Vierny

Μουσική / Music
Alain Wisniak

Μοντάζ / Editor
Marie-Sophie Dubus

Ηθοποιοί / Principal Cast
Valérie Kaprisky, Francis Huster
Lambert Wilson, Patrick Bauchau Giselle Pascal, Roger Dumas

Γαλλία / France
1984
Εγχρωμο / Color
35mm
113’
Γαλλικά / French



    Hμερομηνία δημοσίευσης: 2014-09-10 12:30:00



    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

    Αντρέι Ζουλάφσκι: In Extremis

    Αντρέι Ζουλάφσκι: In Extremis

    Το Τρίτο Μέρος της Νύχτας

    Το Τρίτο Μέρος της Νύχτας

    Ένας άνδρας γίνεται μάρτυρας της δολοφονίας της συζύγου και του γιου του από Γερμανούς στρατιώτες και διαφεύγει την τελευταία στιγμή. Οταν θα προσπαθήσει να εμπλακεί στην Αντίσταση, θα βρεθεί ξανά κυνηγημένος και θα αναζητήσει καταφύγιο στο σπίτι μιας εγκύου που μοιάζει εκπληκτικά στη νεκρή γυναίκα του.

    Ο Διάβολος

    Ο Διάβολος

    Στη δεύτερη μόλις ταινία του, ο Ζουλάφσκι καταργεί ξανά τα όρια μεταξύ ακόμα και των πιο ασύμβατων κινηματογραφικών ειδών, παντρεύοντας βλάσφημα το ιστορικό δράμα με την ταινία φρίκης για να δημιουργήσει μια μεγαλειώδη γκραν γκινιόλ όπερα, ένα υπερθέαμα χορογραφημένης βίας και πολιτικής αλληγορίας που σαρδόνια διαπότιζε τον διαμελισμό της Πολωνίας του 18ου αιώνα με απόηχους από τις αναταραχές του Μάη του ’68.

    Σημασία Έχει ν'Αγαπάς

    Σημασία Έχει ν'Αγαπάς

    Μια από τις πιο επώδυνα ρομαντικές ταινίες των ’70s, με ένα σπαρακτικό σάουντρακ του Ζορζ Ντελρί και τη Ρόμι Σνάιντερ στην πιο συγκλονιστική ερμηνεία της καριέρας της.

    Μια Γυναίκα Δαιμονισμένη

    Μια Γυναίκα Δαιμονισμένη

    Λογοκριμένο σε πολλές χώρες, το φιλμ μετατράπηκε σταδιακά σε μια από τις πιο διαβόητες cult ταινίες της δεκαετίας του ’80, ενώ η σαγηνευτική Ατζανί παραδίδει μια από τις καλύτερες και πιο θαρραλέες γυναικείες ερμηνείες όλων των εποχών, που δικαίως βραβεύτηκε στο Φεστιβάλ Καννών και στα Σεζάρ.

    Στον Ασημένιο Πλανήτη

    Στον Ασημένιο Πλανήτη

    Βασισμένος στην «Τριλογία του Φεγγαριού» του συγγραφέα θείου του, Γέρζι Ζουλάφσκι, ο Αντρέι Ζουλάφσκι θα ξεκινήσει το 1976 τη δημιουργία ενός λαβυρινθώδους αλληγορικού έπους που ταλαντεύεται ευρηματικά ανάμεσα στη φιλοσοφική επιστημονική φαντασία του Αντρέι Ταρκόφσκι και στη σουρεαλιστική εικονογραφία του Αλεχάντρο Γιοντορόφσκι.