Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας Νύχτες Πρεμιέρας
aiff

Σημασία Έχει ν'Αγαπάς

Μια από τις πιο επώδυνα ρομαντικές ταινίες των ’70s, με ένα σπαρακτικό σάουντρακ του Ζορζ Ντελρί και τη Ρόμι Σνάιντερ στην πιο συγκλονιστική ερμηνεία της καριέρας της.

Ένας φωτογράφος συναντά και γοητεύεται από μια ξεπεσμένη ηθοποιό δευτεροκλασάτων ερωτικών ταινιών, υπό το βλέμμα του καταθλιπτικού, σινεφίλ συζύγου της, και προκειμένου να δώσει μια δεύτερη ευκαιρία στην καριέρα της αποφασίζει να χρηματοδοτήσει μια θεατρική παραγωγή του «Ριχάρδου ΙΙΙ», δανειζόμενος χρήματα από τους μαφιόζους εργοδότες του.

Γύρω από το ανορθόδοξο αυτό ερωτικό τρίγωνο, ο Ζουλάφσκι σκιαγραφεί έναν ολόκληρο μικρόκοσμο από χαμένες ψυχές: αλκοολικούς και τοξικομανείς, αποτυχημένους καλλιτέχνες και ματαιόδοξους ηθοποιούς, αδίστακτους κακοποιούς και πορνογράφους.

Στην πρώτη του γαλλόφωνη ταινία, ο Πολωνός σκηνοθέτης χαρτογραφεί αριστουργηματικά τα μυστήρια της καρδιάς με την ένταση ενός αγωνιώδους θρίλερ, κινηματογραφώντας με μανιακή ένταση και ταυτόχρονα σπάνια ευαισθησία ένα απεγνωσμένο ρομάντζο που πασχίζει να επιβιώσει εν μέσω σεξουαλικών οργίων και διαστροφών, επικίνδυνων εθισμών και βίαιων ξεκαθαρισμάτων λογαριασμών, και κυρίως από το μοιραίο δίλημμα ανάμεσα στον έρωτα και στο καθήκον.

Μια από τις πιο επώδυνα ρομαντικές ταινίες των ’70s, με ένα σπαρακτικό σάουντρακ του Ζορζ Ντελρί και τη Ρόμι Σνάιντερ στην πιο συγκλονιστική ερμηνεία της καριέρας της. Θ.Π.


l'important c'est d'aimer / σημασία έχει ν... by NyxtesPremieras

Πρωτότυπος τίτλος / Original title
L'Important c'Est d'Aimer

Σκηνοθεσία / Director
Andrzej Zulawski

Σενάριο / Screenwriters
Christopher Frank, Andrzej Zulawski

Φωτογραφία / DoP
Ricardo Aronovich, Andrzej J. Jaroszewicz

Μουσική / Music
Georges Delerue

Μοντάζ / Editor
Christiane Lack

Ηθοποιοί / Principal Cast
Romy Schneider, Fabio Testi Klaus Kinski, Jacques Dutronc
Claude Dauphin, Gabrielle Doulcet

Γαλλία, Ιταλία, Δ. Γερμανία / France, Italy, West Germany
1975
Εγχρωμο / Color
DCP
113'
Γαλλικά / French



    Hμερομηνία δημοσίευσης: 2014-09-10 12:30:00



    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

    Αντρέι Ζουλάφσκι: In Extremis

    Αντρέι Ζουλάφσκι: In Extremis

    Το Τρίτο Μέρος της Νύχτας

    Το Τρίτο Μέρος της Νύχτας

    Ένας άνδρας γίνεται μάρτυρας της δολοφονίας της συζύγου και του γιου του από Γερμανούς στρατιώτες και διαφεύγει την τελευταία στιγμή. Οταν θα προσπαθήσει να εμπλακεί στην Αντίσταση, θα βρεθεί ξανά κυνηγημένος και θα αναζητήσει καταφύγιο στο σπίτι μιας εγκύου που μοιάζει εκπληκτικά στη νεκρή γυναίκα του.

    Ο Διάβολος

    Ο Διάβολος

    Στη δεύτερη μόλις ταινία του, ο Ζουλάφσκι καταργεί ξανά τα όρια μεταξύ ακόμα και των πιο ασύμβατων κινηματογραφικών ειδών, παντρεύοντας βλάσφημα το ιστορικό δράμα με την ταινία φρίκης για να δημιουργήσει μια μεγαλειώδη γκραν γκινιόλ όπερα, ένα υπερθέαμα χορογραφημένης βίας και πολιτικής αλληγορίας που σαρδόνια διαπότιζε τον διαμελισμό της Πολωνίας του 18ου αιώνα με απόηχους από τις αναταραχές του Μάη του ’68.

    Μια Γυναίκα Δαιμονισμένη

    Μια Γυναίκα Δαιμονισμένη

    Λογοκριμένο σε πολλές χώρες, το φιλμ μετατράπηκε σταδιακά σε μια από τις πιο διαβόητες cult ταινίες της δεκαετίας του ’80, ενώ η σαγηνευτική Ατζανί παραδίδει μια από τις καλύτερες και πιο θαρραλέες γυναικείες ερμηνείες όλων των εποχών, που δικαίως βραβεύτηκε στο Φεστιβάλ Καννών και στα Σεζάρ.

    Στον Ασημένιο Πλανήτη

    Στον Ασημένιο Πλανήτη

    Βασισμένος στην «Τριλογία του Φεγγαριού» του συγγραφέα θείου του, Γέρζι Ζουλάφσκι, ο Αντρέι Ζουλάφσκι θα ξεκινήσει το 1976 τη δημιουργία ενός λαβυρινθώδους αλληγορικού έπους που ταλαντεύεται ευρηματικά ανάμεσα στη φιλοσοφική επιστημονική φαντασία του Αντρέι Ταρκόφσκι και στη σουρεαλιστική εικονογραφία του Αλεχάντρο Γιοντορόφσκι.