Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας Νύχτες Πρεμιέρας
aiff

ΕΡΩΤΕΥΜΕΝΗ ΧΑΪΣΜΙΘ / LOVING HIGHSMITH

Μέσα από τις σελίδες ενός κρυφού ημερολογίου, συνεντεύξεις με ανυποψίαστους συγγενείς και αποκαλύψεις από διακριτικούς φίλους, το ντοκιμαντέρ φωτίζει τα κενά μεταξύ πραγματικότητας και μυθοπλασίας στο έργο της Πατρίτσια Χάισμιθ. Έχοντας σαν αφετηρία το «Κάρολ», η Βιτία χαρτογραφεί μια μοναχική διαδρομή από το Τέξας μέχρι το Λοκάρνο της Ελβετίας, με ενδιάμεσους σταθμούς τους λεσβιακούς έρωτες που διαμόρφωσαν την καριέρα της πρωθιέρειας του λογοτεχνικού ψυχολογικού θρίλερ. Ανακαλύπτει, επίσης, τις ευθείες γραμμές μεταξύ της Χάισμιθ και των ηρώων της: Σαν άλλος «Ρίπλεϊ», επέλεξε και η ίδια να κρυφτεί σε διπλές ζωές, μέσα από τις αντιφάσεις των οποίων κατάφερε να επιβληθεί μεγαλοπρεπώς στην εποχή και τα πάθη της.

Παρουσία της σκηνοθέτιδας


ΕΛΒΕΤΙΑ, ΓΕΡΜΑΝΙΑ | 2022 | ΕΓΧΡΩΜΟ | DCP | 83’ | ΑΓΓΛΙΚΑ, ΓΕΡΜΑΝΙΚΑ, ΓΑΛΛΙΚΑ

Γνωρίζοντας κανείς την βιογραφία της Πατρίτσια Χάισμιθ, δύσκολα αγνοεί την μοναχική, σχεδόν πάντα σκυθρωπή φυσιογνωμία, καθώς και την παραφιλολογία της ερμητικής ιδιοσυγκρασίας. Αν καταφέρνει κάτι αποκαλυπτικό τούτο το ντοκιμαντέρ, που οι λάτρεις της συγγραφέως δεν μπορούν να χάσουν, είναι να εντρυφήσει στο μυστήριο της φυσιογνωμίας αυτής, που στα ξέφωτα ενός (σπάνιου) χαμόγελου μαρτυρά τον πόθο της συντροφικής ανάγκης. Στο τέλος, αυτή η τραυματισμένη γυναίκα, αποφασισμένη «να βγάλει κάτι καλό από κάθε καταστροφή της ζωής της», διακρίνεται σαν κάποια που αγάπησε παθιασμένα τη ζωή, μολονότι η ζωή που πόθησε περισσότερο της έπαιξε σαρδόνια παιχνίδια. Παιχνίδια που μετουσιώθηκαν, σαν ξεγελάσματα ενοχής ή σαν τέλειος επιβιωτισμός (στο alter ego της, τον Ρίπλεϊ), χαρίζοντάς μας λογοτεχνία ζωής που με το αίμα της ψυχής της στερήθηκε. Η.Δ. 

ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Eva Vitija
ΣΕΝΑΡΙΟ: Eva Vitija
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: Siri Klug
ΜΟΥΣΙΚΗ: Noël Akchoté
ΜΟΝΤΑΖ: Rebecca Trösch

ΕΥΑ ΒΙΤΙΑ
Ελβετή σκηνοθέτις, γεννημένη το 1973 στην Βασιλεία. Από το 2002 εργάζεται ως σεναριογράφος στο σινεμά και την τηλεόραση. Είναι μέλος της Suissimage για τα πνευματικά δικαιώματα και αντιπρόεδρος της Ένωσης Ελβετών Δημιουργών. 

ΦΙΛΜΟΓΡΑΦΙΑ 
2022 Loving Highsmith
2015 My Life as a Film - How my Father Tried to Capture Happiness



        ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: ICONS

        ΓΚΟΝΤΑΡ / GODARD SEUL LE CINÉMA

        ΓΚΟΝΤΑΡ / GODARD SEUL LE CINÉMA

        29/09/22, 19:30, ΤΡΙΑΝΟΝ
        07/10/22, 19:30, ΤΡΙΑΝΟΝ

        ΕΝΝΙΟ / ENNIO: THE MAESTRO

        ΕΝΝΙΟ / ENNIO: THE MAESTRO

        01/10/22, 19:30, ΜΕΓΑΡΟ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΑΘΗΝΩΝ (ΑΙΘ. ΑΛ. ΤΡΙΑΝΤΗ)