Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας Νύχτες Πρεμιέρας
aiff

Ντοκιμαντέρ

Η Αλήθεια Πονάει

Η Αλήθεια Πονάει
Τα πιο ανατρεπτικά και τολμηρά ντοκιμαντέρ της πρόσφατης παραγωγής παρουσιάζονται στη 13η διοργάνωση του Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας -Νύχτες Πρεμιέρας.

Η διασημότερη φωτογράφος της εποχή μας Άνι Λίμποβιτς, ο αμφιλεγόμενος ντοκιμενταρίστας Μάικλ Μουρ, μία ομάδα κτηνοβατών, μερικές οικογένειες θρησκόληπτων ομοφοβικών, ένα ζευγάρι κωφών, κι ακόμη, οι αμερικανικές ασφαλιστικές εταιρίες, μία εμμονοληπτική ερωτική σχέση, ως και ολόκληρος ο πλανήτης γη είναι οι πρωταγωνιστές των πρωτοποριακών ντοκιμαντέρ που θα προβληθούν στις φετινές Νύχτες Πρεμιέρας. Θεματικά ετερόκλητες μεταξύ τους, οι ταινίες που επιλέχθηκαν, αναδεικνύουν αναπάντεχες πτυχές της πραγματικότητας ή μας φέρνουν αντιμέτωπους με αλήθειες που προτιμούμε να ξεχνάμε.

Σε μία χρονιά όπου η περιβαλλοντική συνείδηση προβλήθηκε αλλά και δοκιμάστηκε σε εξίσου μεγάλο βαθμό, το Φεστιβάλ εξασφάλισε την προβολή του ωραιότερου, ίσως, ντοκιμαντέρ που γυρίστηκε ποτέ για τον πλανήτη μας: το Earth, συλλέγοντας πλάνα απαράμιλλης γοητείας από την ακριβότερη και πιο φιλόδοξη σειρά του BBC "Planet Earth", μας δείχνει «έναν πανέμορφο πλανήτη που δεν θα υπάρχει για τα παιδιά μας όταν μεγαλώσουν» και κάνει την ομορφιά το ισχυρότερο όπλο ευαισθητοποίησης.

Στην άλλη όχθη, ο πάντα προβοκατόρικος Μάικλ Μουρ, δίνει και πάλι το παρόν και επιτίθεται στο αμερικανικό υγειονομικό σύστημα μέσα από το τελευταίο του ντοκιμαντέρ Sicko που συμμετείχε στο πρόσφατο Φεστιβάλ των Καννών. Διεισδυτικός, αιχμηρός και απρόβλεπτος, ο Μουρ υπογράφει, με το γνωστό παιγνιώδες ύφος του, μια ταινία που κερδίζει τις εντυπώσεις. «Αυτό ίσως πονέσει λιγάκι» μας προειδοποιεί μέσα από την αφίσα του Sicko, φράση που θα μπορούσαν, ωστόσο, εύκολα να του ανταποδώσουν οι Καναδοί Μπέτι Μέλνικ και Ρικ Κέιν, οι οποίοι, επιστρατεύοντας παρόμοια μέσα, τον κατηγορούν ως?κατά συρροή απατεώνα μέσα από την ταινία τους Manufacturing Dissent. Οι Νύχτες Πρεμιέρας δέχτηκαν με ενθουσιασμό την πρόκληση και σας καλούν να διαλέξετε πλευρά!


Ορισμένες φορές πάλι, προσωπικότητες όπως αυτή της Άνι Λίμποβιτς καταρρίπτουν εξ’ αρχής κάθε απόπειρα διχογνωμίας και μας συνεπαίρνουν με την έμπνευση και το όραμά τους. Στο Annie Leibovitz: Life Through a Lens η αδελφή της θρυλικής φωτογράφου, Μπάρμπαρα Λίμποβιτς αποτυπώνει το χρονικό μιας συναρπαστικής καριέρας μέσα από συνεντεύξεις των Μικ Τζάγκερ, Μιχαήλ Μπαρίσνικοφ, Χίλαρι Κλίντον, Τζορτζ Κλούνεϊ, Γιόκο Όνο και πολλών άλλων.

Το Red Elvis, από την άλλη, αναλαμβάνει να καταγράψει την πολυτάραχη ζωή του?Έλβις της Ανατολικής Γερμανίας Ντιν Ριντ. Το ντοκιμαντέρ που προβλήθηκε στο τελευταίο Φεστιβάλ του Βερολίνου διηγείται πώς ένας ποπ σταρ των αρχών του ‘70 απαρνήθηκε την Αμερικανική καταγωγή του και συντάχθηκε με το σοσιαλιστικό ιδεώδες ξεσηκώνοντας την κοινή γνώμη των συμπατριωτών του, οι οποίοι φρόντισαν να θάψουν επιμελώς την ύπαρξή του.

Η θρησκοληψία και η προκατάληψη απέναντι στην ομοφυλοφιλία αποτελούν το κεντρικό θέμα του ντοκιμαντέρ For The Bible Tells Me So που θα προβληθεί στο Φεστιβάλ σε Ευρωπαϊκή Πρεμιέρα. Ο σκηνοθέτης Ντάνιελ Κάρσλεϊκ θα συναντηθεί με συντηρητικές οικογένειες της Αμερικανικής επαρχίας και με υποδειγματική υπομονή και μεθοδικότητα θα καταφέρει να ανατρέψει τα ομοφοβικά τους αισθήματα αποδεικνύοντας ότι η έλλειψη αγάπης και η μισαλλοδοξία είναι τα μόνα πραγματικά μιάσματα.

Το θέμα ταμπού της κτηνοβασίας προσεγγίζει στο Zoo ο Ρόμπινσον Ντέβορ, ο οποίος, ορμώμενος από το σκάνδαλο που είχε προκληθεί στο Σιάτλ όταν αποκαλύφθηκε ότι ο μυστηριώδης θάνατος ενός άνδρα οφειλόταν στη σεξουαλική του επαφή με ένα άλογο. Αποφεύγοντας την ηθικολογία, επιχειρεί να ανιχνεύσει τους όρους μιας θεώρησης που αγνοούμε στην ολότητά της.

Στο αριστοτεχνικό Crazy Love πάλι, ο Νταν Κλόρες, εξετάζει την ερωτική προσκόλληση και τις ακρότητες που αυτή επιφέρει. Αφηγούμενος την ιστορία της σχέσης ενός αντιθετικού ζευγαριού στη δεκαετία του ’50 μας καλεί να εξερευνήσουμε τα όρια μεταξύ φυσιολογικού και παθολογικού.

Τέλος, την περιπέτεια των κωφών γονιών της καθώς μυούνται, χάρη σε μια εγχείρηση, στον κόσμο των ήχων, καταγράφει η Αϊρίν Τέιλορ Μπρόντσκι στο Hear and Now που απέσπασε το Βραβείο Κοινού στο Φεστιβάλ του Σάντανς. Η προσαρμογή αποδεικνύεται για το ζευγάρι απροσδόκητα δύσκολη και επώδυνη και η σχέση τους θα περάσει μέσα από μια αληθινή δοκιμασία που συγκινεί και εκπλήσσει.


    Hμερομηνία δημοσίευσης: 2007-08-04 08:33:39



    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

    50 χρόνια «ΝΟΝΟΣ ΙΙ»: Οι Νύχτες Πρεμιέρας γιορτάζουν τη σπουδαία επέτειο με 4Κ κόπια που επιμελήθηκε ο ίδιος ο Κόπολα

    50 χρόνια «ΝΟΝΟΣ ΙΙ»: Οι Νύχτες Πρεμιέρας γιορτάζουν τη σπουδαία επέτειο με 4Κ κόπια που επιμελήθηκε ο ίδιος ο Κόπολα

    Τιμημένο με Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας, Σκηνοθεσίας, Β' Αντρικού Ρόλου (Ρόμπερτ Ντε Νίρο), Διασκευασμένου Σεναρίου, Μουσικής και Καλλιτεχνικής Διεύθυνσης, το μνημειώδες έπος του Φράνσις Φορντ Κόπολα συμπληρώνει φέτος 50 χρόνια. Το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας Νύχτες Πρεμιέρας γιορτάζει τη σημαντική επέτειο με ψηφιακά αποκατεστημένη κόπια που επιμελήθηκε ο ίδιος ο σκηνοθέτης, σε μια μοναδική προβολή-γεγονός που δεν πρέπει με τίποτα να χάσετε.

    «Ο Μάγειρας, ο Κλέφτης, η Γυναίκα του και ο Εραστής της»: Οι Νύχτες Πρεμιέρας προβάλλουν το αριστούργημα-σοκ του Πίτερ Γκρίναγουεϊ χωρίς περικοπές

    «Ο Μάγειρας, ο Κλέφτης, η Γυναίκα του και ο Εραστής της»: Οι Νύχτες Πρεμιέρας προβάλλουν το αριστούργημα-σοκ του Πίτερ Γκρίναγουεϊ χωρίς περικοπές

    Θεωρήθηκε ανήθικο, σκανδαλώδες, σοκαριστικό. Σε αρκετές χώρες συνάντησε προβλήματα με τη λογοκρισία και στην Αμερική προβλήθηκε με τον χαρακτηρισμό 'Αυστηρώς Ακατάλληλο'. Τριάντα πέντε χρόνια μετά τη θυελλώδη κυκλοφορία της, οι ΝΥΧΤΕΣ ΠΡΕΜΙΕΡΑΣ προβάλλουν την αριστουργηματική ταινία του Πίτερ Γκρίναγουεϊ στην πλήρη της εκδοχή και χωρίς περικοπές, για μία και μοναδική προβολή, το Σάββατο 30 Μαρτίου, στην αίθουσα CINOBO ΟΠΕΡΑ 1.

    Οι Νύχτες Πρεμιέρας παρουσιάζουν το ολοκαίνουργιο, 30th Anniversary Restoration της «Συνέντευξης με έναν Βρυκόλακα» σε αποκλειστική προβολή

    Οι Νύχτες Πρεμιέρας παρουσιάζουν το ολοκαίνουργιο, 30th Anniversary Restoration της «Συνέντευξης με έναν Βρυκόλακα» σε αποκλειστική προβολή

    Ταυτόχρονα με την επανέκδοσή της στις αίθουσες του εξωτερικού, το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας Νύχτες Πρεμιέρας σας προσκαλεί να δείτε σε αποκλειστική προβολή τη ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΕΝΑΝ ΒΡΥΚΟΛΑΚΑ του Νιλ Τζόρνταν, για πρώτη φορά στη χώρα μας με την ολοκαίνουργια ψηφιακή κόπια που έγινε για τον εορτασμό των 30 χρόνων από την πρώτη κυκλοφορία της. Το Σάββατο 24 Φεβρουαρίου, στην αίθουσα Cinobo ΟΠΕΡΑ 1.

    Οι Νύχτες Πρεμιέρας προβάλλουν τη θρυλική «Απειλή» του Τζον Κάρπεντερ σε 4Κ ψηφιακή αποκατάσταση

    Οι Νύχτες Πρεμιέρας προβάλλουν τη θρυλική «Απειλή» του Τζον Κάρπεντερ σε 4Κ ψηφιακή αποκατάσταση

    Τo Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας Νύχτες Πρεμιέρας παρουσιάζει μια από τις καλύτερες ταινίες φαντασίας όλων των εποχών όπως δεν την έχετε (ξανα)δει: για πρώτη φορά στην Ελλάδα σε πρόσφατη 4Κ ψηφιακή κόπια που επιμελήθηκε ο ίδιος ο σκηνοθέτης, με αφορμή την επέτειο 40 ετών από την πρώτη κυκλοφορία της, η 'Απειλή' του Τζον Κάρπεντερ προβάλλεται τα μεσάνυχτα του Σαββάτου 10 Φεβρουαρίου, στην αίθουσα Cinobo ΟΠΕΡΑ.

    Οι Νύχτες Πρεμιέρας σας προσκαλούν να διαλευκάνετε το «Έγκλημα στο Γκόσφορντ Παρκ»

    Οι Νύχτες Πρεμιέρας σας προσκαλούν να διαλευκάνετε το «Έγκλημα στο Γκόσφορντ Παρκ»

    Τo Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας Νύχτες Πρεμιέρας συνεχίζει τα σαββατιάτικα κινηματογραφικά ραντεβού του στην αίθουσα Cinobo ΟΠΕΡΑ με μια από τις καλύτερες ταινίες του σπουδαίου Ρόμπερτ Όλτμαν και ολόκληρης της δεκαετίας των 00ς: βραβευμένο με Όσκαρ Πρωτότυπου Σεναρίου, και υποψήφιο για 6 ακόμα χρυσά αγαλματίδια, το 'Έγκλημα στο Γκόσφορντ Παρκ φιλοξενείται για μία και μοναδική προβολή με ψηφιακά αποκατεστημένη κόπια, το ερχόμενο Σάββατο 3 Φεβρουαρίου.

    Οι Νύχτες Πρεμιέρας στα Όσκαρ!

    Οι Νύχτες Πρεμιέρας στα Όσκαρ!

    And the Oscar goes to... Νύχτες Πρεμιέρας! Εννιά ταινίες που προβλήθηκαν στις πρόσφατες Νύχτες Πρεμιέρας διεκδικούν 27 Όσκαρ στην 96η Τελετή Απονομής της Αμερικανικής Ακαδημίας Κινηματογράφου.