Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας Νύχτες Πρεμιέρας
aiff

ΜΟΡΙΣ/ MAURICE

Στην Εδουαρδιανή Αγγλία, ο έρωτας μεταξύ ανδρών σπάνια είχε άλλη έκβαση πέρα από τη συναισθηματική καταπίεση ή την κοινωνική κατακραυγή. Από το «Μορίς» παρελαύνει κάθε πιθανή επιλογή ενός ομοφυλόφιλου της εποχής, από το «καμουφλάζ» ενός γάμου μέχρι το ριψοκίνδυνο ψωνιστήρι. Ανιχνεύοντας, όμως, τα ερωτικά σκιρτήματα τριών ανδρών στο συντηρητικό πανεπιστημιακό περιβάλλον του Κέμπριτζ, οι Τζέιμς Άιβορι και Ισμαήλ Μέρτσαντ, εμπνευσμένοι ίσως από τη δική τους πολύχρονη κοινή πορεία μέσα και έξω από τα πλατό, επέλεξαν για την πιο έκδηλα queer ταινία τους τον διακριτικό θρίαμβο του έρωτα κόντρα στις ίδιες προκαταλήψεις που οδήγησαν τον Ε.Μ. Φόρστερ να κρατήσει το ομότιτλο μυθιστόρημά του αδημοσίευτο μέχρι τον θάνατό του.


ΗΝΩΜΕΝΟ ΒΑΣΙΛΕΙΟ / UK / 1987 / ΕΓΧΡΩΜΟ / DCP / 140' / ΑΓΓΛΙΚΑ

Η ζωή ενός νεαρού ομοφυλόφιλου άνδρα κατά τα πρώτα χρόνια του 20ού αιώνα στην Αγγλία και η ενηλικίωσή του σε μια χώρα «ανέκαθεν αντίρροπη στην αποδοχή της ανθρώπινης φύσης». Όταν ήρθε στον κόσμο μας κινηματογραφημένο το «Maurice» του Ε.Μ. Φόρστερ, υπό την καθοδήγηση του φρέσκου από την μεγάλη επιτυχία του «Δωματίου με Θέα», Τζέιμς Άιβορι, ίσως δεν χάλασε ο κόσμος στα εισιτήρια, όμως το mainstream σινεμά ανακάθισε και τέντωσε τ’ αυτιά του. Ήταν η εποχή που το AIDS γινόταν η λέξη-μπαμπούλας μιας γενιάς, ήταν το ζενίθ της πρωθυπουργίας της Μάργκαρετ Θάτσερ, ήταν όμως και η ώρα μιας αλλαγής. Τέλεια εδουαρδιανή αναπαράσταση, εικαστική καλλιέπεια, προικισμένο καστ νέων και βετεράνων και βέβαια το διασκευαστικό λογοτεχνικό «ένστικτο Άιβορι», υπογράφουν ένα κινηματογραφικό κέντημα. Η.Δ.

ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: James Ivory
ΣΕΝΑΡΙΟ: Kit Hesketh-Harvey, James Ivory
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: Pierre Lhomme
ΜΟΥΣΙΚΗ: Richard Robbins
ΜΟΝΤΑΖ: Katherine Wenning
ΗΘΟΠΟΙΟΙ: James Wilby, Hugh Grant, Rupert Graves, Denholm Elliot, Simon Callow, Billie Whitelaw, Barry Foster, Judy Parfitt, Phoebe Nicholls, Ben Kingsley

ΤΖΕΪΜΣ ΑΪΒΟΡΙ
Αμερικανός δημιουργός, γεννημένος το 1928. Η συνεργασία του με τους Ισμαήλ Μέρτσαντ και Ρουθ Πράουερ Τζαμπβάλα έγραψε ιστορία, εγκαθιστώντας το σινεμά εποχής από την δεκαετία του ‘80 κι εντεύθεν. Τέσσερεις φορές υποψήφιος για Όσκαρ, μια φορά νικητής για το σενάριο του «Να με Φωνάζεις με τ' Όνομά σου».

ΦΙΛΜΟΓΡΑΦΙΑ (ΕΠΙΛΕΓΜΕΝΗ)
1993 Remains of the Day
1992 Howards End
1987 Maurice
1985 A Room with a View
1984 The Bostonians



        ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Queer Britannia