ΤΟ ΑΓΓΙΓΜΑ ΤΟΥ ΚΑΚΟΥ / TOUCH OF EVIL
Ένα εκρηκτικό (κυριολεκτικά), έξοχα χορογραφημένο μονοπλάνο, που εξακολουθεί να εμπνέει αμέτρητους σημαντικούς σκηνοθέτες μέχρι σήμερα, σηκώνει την αυλαία σε αυτό που συχνά φιγουράρει ως το κορυφαίο φιλμ νουάρ όλων των εποχών και κατά άλλους το τελευταίο κλασικό δείγμα του είδους. Στα σύνορα ΗΠΑ-Μεξικού, Τσάρλτον Ίστον, Τζάνετ Λι, Μάρλεν Ντίτριχ και Όρσον Γουέλς γίνονται οι pulp έκπτωτοι ήρωες σε μια καθηλωτικού ρυθμού ιστορία διαφθοράς και εκδίκησης. Η ταινία προβάλλεται σε ειδική εκδοχή, με πρόσθετες σκηνές και στοιχεία που αποκαθιστούν στο ακέραιο το αρχικό όραμα του σκηνοθέτη.
ΗΠΑ | 1958 | ΑΣΠΡΟΜΑΥΡΟ | DCP | 95’ | ΑΓΓΛΙΚΑ, ΙΣΠΑΝΙΚΑ
Μια βόμβα εκρήγνυται σε ένα αυτοκίνητο στα σύνορα ΗΠΑ-Μεξικό. Ο Μεξικανός εισαγγελέας Μιγκουέλ Βάργκας είναι στον μήνα του μέλιτος με την Αμερικανή σύζυγό του και γρήγορα διαπιστώνει ότι η έρευνα του αστυνόμου Χανκ Κουίνλαν υποδεικνύει δεκαετίες διαφθοράς. Αν έγραφες «υποδειγματικό αστυνομικό φιλμ» θα ήταν σαν να προϋπέθετες ότι υπάρχουν κι άλλα σαν αυτό. Δεν υπάρχουν όμως.
Μια εκ των απάτητων κορυφών της φιλμογραφίας Γουέλς, ένα φιλμ ριζοσπαστικό, εκπληκτικού ρυθμού, πρωτοφανούς διαλογικού ρεαλισμού και ιστορικών συναντήσεων. Το κλασικό (Γουέλς, Ντίτριχ) συναντά το (τότε) επίδοξα κλασικό (Ίστον), ο Γουέλς, αγνώριστος κυριολεκτικά, γιγαντώνει τον παραμορφωμένο παχυδερμισμό άλλης μιας εξουσιαστικής του φιγούρας, η συνοριακή αίσθηση γεννά ίλιγγο, το σάουντρακ του Χένρι Μαντσίνι γίνεται η χιουμοριστική, καθόλου αστεία, αντίστιξη. Μοναδικό. Η.Δ.
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Orson Welles
ΣΕΝΑΡΙΟ: Orson Welles
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: Russell Metty
ΜΟΥΣΙΚΗ: Henry Mancini
ΜΟΝΤΑΖ: Virgil Vogel, Aaron Stell
ΗΘΟΠΟΙΟΙ: Charlton Heston, Janet Leigh, Orson Welles, Joseph Calleia, Akim Tamiroff, Marlene Dietrich, Zsa Zsa Gabor